PowerCommander till R750 -02?

sandstream

Guest
Har läst reklamen som MotoSpeed gör för sina DynoJet-centers runt om i Sverige och som innebär att man kör hojen på en rullande landsväg och med boxen PowerCommander 3 lägger in ny programvara för tändning, soppa, luft osv (tror jag iaf :tungan).

Eftersom en del skriver att de har PCIII på sina hojar kanske det finns någon vänlig skäl med en R750 runt -02 som kan berätta:
1. Om det är värt pengarna (Vad kostar det?)
2. Vilka siffror ni hade före och efter?
 

sandstream

Guest
Swedie skrev:
nu vet jag lite mer än jag gjorde för 2 min sedan :)
Sorry, trodde det var ett känt begrepp med det kanske är något jag lärt mig från Trafikmagasinet :3freak
 

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Zakopane PL
Hoj
Sviterna av en indragning...
PC'n ger inte något effekttillskott. Rättar bara till sprutet genom att lura ECU'n med ändrade värden från sensorerna.
Kan jämföras med ombestyckning av förgasare.

Om det är värt det? Upp till var och en. Vill man ha en hoj som går ordentligt så...
 

sandstream

Guest
majtii skrev:
PC'n ger inte något effekttillskott. Rättar bara till sprutet genom att lura ECU'n med ändrade värden från sensorerna.
Kan jämföras med ombestyckning av förgasare.

Om det är värt det? Upp till var och en. Vill man ha en hoj som går ordentligt så...
Okej, men vad ger en rättning av sprutet rent konkret? Bättre effekt vid vissa varv eller vad?
 

P3RSS0N

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Västerås
Hoj
Varierar...
sandstream71 skrev:
Okej, men vad ger en rättning av sprutet rent konkret? Bättre effekt vid vissa varv eller vad?
Det som händer är att cykel blir korrekt justerad över hela registret. Mer eller mindre alla hojar är "grova" i bränsleblandningen för att klara krav av olika slag (ex. vid typning av fordon). Powercommandern är alltså en kommuniaktion mellan sprutet och ECU'n. Mer effekt är kanske fel ord. Du får en effektivare förbränning och en cykel som går betydligt bättre än tidigare...

Konktaka ett Dynojet Center i din närhet, alternativt snacka med Göran Ström hos oss (021-351987). Han kan vara riktigt svår att nå på telefon (men det kan ju vara värt att försöka). Jag är förvisso "partisk" i frågan men tyckte ändå att ett svar kunde vara av intresse.
 

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
sandstream71 skrev:
Vad kostar det?

på min 750 -00

hade jag 128hk SAE corrected med helsystem och KN filter
efter injustering med Powercommander fick jag 133HK SAE Corrected.

10NM mer vrid över hela kruvan och den svarade betydligt bättre.

/KetogaN
 

sandstream

Guest
KetogaN skrev:
på min 750 -00

hade jag 128hk SAE corrected med helsystem och KN filter
efter injustering med Powercommander fick jag 133HK SAE Corrected.

10NM mer vrid över hela kruvan och den svarade betydligt bättre.

/KetogaN
Och vad kostade det?
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
Min pc II kostade 4500:-

Med PC o KN filter o helsystem fick jag 134hk 80nm
När jag satte i racekammar o porta toppen fick jag 137hk 78nm
Men nu går den som faan så ngt "fel" på siffrorna e det... Borde vara 145hk lr nåt sånt på slangen!!!

Orginal e det runt 120- 122hk
med slip-on ca 127-129 hk
helsystem runt 132-134hk

(nu går den upp på slangen på GAS på 3:ans vxl :yoparty )


.../Yoshi
 

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
sandstream71 skrev:
Och vad kostade det?

Tror jag betalade 2k för injusteringen, och 4k för powercommandern.. men det var några år sen.

/KetogaN
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top