Powermeet i Västerås ikväll

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Jag funderar på att åka dit en sväng ikväll för att kolla på alla fräcka och fula bilar som cirkulerar i stan. Det är rätt kul att bara glassa i gräset och kolla på alla tokiga ekipage som åker förbi. Ingen som är sugen att haka på?

Edit: tidpunkt är inte så noga, men nån gång mellan 18-20 drar jag nog iväg.

Last edited:

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Vi är ett gäng som troligtvis åker dit, med hoj försåss.
Beräknad avfärd från pumpen c:a 15,15
Det blir jag med passagerare förståss affe_R1, millan, fast affe var lite sugen på fiskarfesten i öregrund men vifår övertala honom. Taz och blågröngrå kanske samt två andra som ej är på sporthoj (vad jag vet)
Vi ses kanske i V-ås med andra ord!

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Det blev inget Västeråsbesök för min del, det blev en båttur istället. Tvärsemot brölande motorer och fyllskrålande raggare så blev det en lugn och harmonisk kväll med en tufftuffande dieselmotor som mäktar med hela 7 knop!

Sommar, sol och sjö är rätt så okej faktiskt!

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Sommar.....sommar och sol......havet och vinden.......och doft av kaprifol....

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Senare på kvällen lyckades jag ta denna bilden. Notera ungarna som åker snålskjuts på mamma svan!

Lucky Luke

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nu är man hemkommen från V-ås.
Vi blev 7 hojar och 9 personer som for iväg mot V-ås.
Väl framme intagandes föda på 55-ans pizzeria kom även kryptoniten förbifarandes, vände svängde in och sa hej.

n`lasse har fotodokumenterat så lite bilder kommer säkert upp senare!

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Pingvin: Du var... nykter?! :eek: 2.8% är ingen öl att tala om!
Men det såg trevligt ut ändå. Fyrisån? :D

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
För min del så hade jag inte läst tråden om att åka till V-ås idag utan jag skulle bara ta en liten sväng ner till pumpen och kolla om nån var där som man kunde åka en liten tur med. Nu slumpade det sig så att jag åkte dit i exakt rätt tid för att hänga med på denna trevliga åkning!

Vi började med att åka ut till Bälinge för att hämta Elulalia som skulle åka med vår nyfunne vän Petter. Samtidigt åkte en annan Petter för att hämta sin tjej.

På bilden står vi och väntar på att alla ska hitta igen varandra...

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    61.2 KB · Visningar: 129

nLasse

Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Sedan tog vi diverse konstiga vägar! Via Östfora bl a. När vi inte hittade längre hittade vi en guldvingeåkare med stor lokalkännedom som lotsade oss från Heby tillbaks till Vittinge och sedan via Skattmansöådalen etc mot Västerås! Vissa tyckte det gick lite för sakta men själv så njöt jag av den vackra naturen och de kvittrande fåglarna... ;)

Vi tog ett stopp i Bredsdal.

Bifogat

• 15.jpg
    15.jpg
    57.5 KB · Visningar: 126

nLasse

Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Kortstubina pratar i mobilen, Millan pratar om vilka trimsatser det finns till CBR600F, Affe vet inte riktigt vilket ben han ska stå på och Elulalia är ledsen för att Petter inte åker på bakhjulet så mycket... :D

Bifogat

• 2.jpg
    2.jpg
    75.5 KB · Visningar: 123

nLasse

Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Väl kommna till Västerås så letade jag upp stan's bästa pizzeria mha en kompis som bor där. 55:ans Pizzeria heter den! Mer matiga pizzor får man leta efter!!

Lucky Luke frågade innehavaren om det var vanligt att folk åt upp hela pizzan. Han svarade: Nej.

På bilden syns ett antal tallrikar. En av tallrikarna saknar rester. Frågan är nu: Vem har orkat äta upp hela pizzan??? Han/hon var faktiskt den enda som inte lämnade halva pizzan!

Bifogat

• 4.jpg
    4.jpg
    53.4 KB · Visningar: 121

nLasse

Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Som jag sade tidigare så var Elulalia lite ledsen för att hon inte fick åka på bakhjulet så mycket. När vi hängde med i kortegen så förbyttes dock hennes ledsna ansikte mot det största flin som någonsin skådats! Det var upp på bakhjulet, ner med framhjulet, upp med bakhjulet, stanna, stå still på framhjulet och sedan ner. Ofta också *mellan* jänkarna! Folk applåderade, fotade, filmade och skrek ut sina ovationer!

Wheelie, stoppie, wheelie, stoppie, wheelie, stoppie, wheelie, stoppie, wheelie, stoppie, wheelie, stoppie, wheelie, stoppie, wheelie, stoppie...

Så gick det på, fram och tillbaks där det satt mycket folk. Så många applåder har sällan hörts i Västerås! Vi andra åkte efter och själv tänkte jag ibland "Neeeej... fan nu går det åt h-e!!!". Men det gjorde det inte. Inte ens när Petter med Elulalia bak körde om mig i 100+ med nästan knäskrap i en kurva i V-ås när jag funderade på vart vi egentligen skulle och började byta fil utan att se mig för riktigt bakåt... Våra backspeglar slog nästan i varandra!!! Puuuuhh... man får dra lärdom av sådant!!

På bilden tar vi igen oss efter kortegekörandet! Snacka om att vi har tränat på krypkörning mellan hinder! Att köra slalom i 2 km/h mellan dessa välputsade jänkare, hela tiden med två fingrar på bromsen ifall en dörr skulle slås upp får en avrostning att kännas som en semester!

Bifogat

• 6.jpg
    6.jpg
    54 KB · Visningar: 124

nLasse

Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Själv så är jag inte så bra på att åka på bakhjulet men alla skrek hela tiden åt oss när vi kryssade mellan bilarna "Åk på bakhjulet! Svarva lite nu då!! Burnout!!!". Därför kände jag att jag också skulle försöka tillfredsställa publiken lite så jag gjorde en burnout! Fick en del ovationer men mest kommentarer från mina hojkamrater "Ser du inte mc-polisen därborta som tittar argt på dig nu!?"... :skrämd

Han satte inte dit mig iallafall.

Senare på kvällen när vi var på hemväg så stannade vi för att tanka på en mack. Det tjabbades så himla mycket i telefon på vissa håll så jag gjorde en burnout till men då fick jag kommentarer igen! "Vet du inte att de har kameror på bensinmackar? Nu har de säkert filmat din burnout och din reg-skylt!"... Aldrig får man ha kul... :(

Här en bild på ett cowboygäng:

Bifogat

• 8.jpg
    8.jpg
    51.2 KB · Visningar: 131

nLasse

Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
På väg hem mitt i natten så stannade vi på 55:an för Lucky Luke tyckte att det lät konstigt från framdäcket. Affe stannar bakom mig, kliver av hojen, lägger sig på vägen och lägger hojen ovanpå sig själv! :eek: Han glömde fälla ner stödet men offrar gladeligen sitt vänsterben för att skydda hojen. Några små skrap fick den dock (skrapen förevisas på Rörken mellan kl 17:37 och 17:49). :fakta

Vi avslutade med att stå vid pumpen och posa några timmar! :D

Nu kommer jag inte ihåg något mer! Tack för en trevlig hojdag! Godnatt!! :tummenupp

Lucky Luke

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
n'Lasse skrev:
Lyckliga Luke visar upp sitt huvud som inte riktigt ryms i hjälmen...
------------------------------------------------------------------------------------

Jag får nog åka runt till hjälmförsäljare och prova hjälmar... :eek:

Bilderna blev för övrigt bra ju, man får nog införskaffa en sån där modern kamera. :tummenupp

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping