Powerwheelies: Vilka hojar?

sandstream

Guest
Har sökt och läst en del trådar om hojar som kan göra powerwheelies och R1:an samt GSX-R1000 nämnas ofta.

(Bara för att det inte ska bli några missförstånd så är min definition av en powerwheelie att hojen reser sig enbart genom att man vrider på gasen, alltså inget duttande på och av.)

Är R1:an och R1000 de enda eller finns det fler? Tänker på Bladen, ZX10 tex.

Är lite frustrerad på min egen hoj så jag vill gärna ha lite input inför ett eventuellt byte av hoj.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
sandstream71 skrev:
Har sökt och läst en del trådar om hojar som kan göra powerwheelies och R1:an samt GSX-R1000 nämnas ofta.

(Bara för att det inte ska bli några missförstånd så är min definition av en powerwheelie att hojen reser sig enbart genom att man vrider på gasen, alltså inget duttande på och av.)

Är lite frustrerad på min egen hoj så jag vill gärna ha lite input inför ett eventuellt byte av hoj.

turbo? :tummenupp :rolleyes:

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
De flesta moderna sporthojar går upp på bakhjulet ut ur svängar, om du har rätt växel och varvtal. Inga problem med R6 och liknande.

pepps71

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
har ingen just nu
powerwheelie

sandstream71 skrev:

gasa sakta upp till ca 6000 på ettan sen gasen i botten så ska nog skrotet resa sig. :banana

priest

Mannen, myten, kvinnorna...
Gick med
16 Nov 2003
Hoj
TL1000R, Norton Commando -69
sandstream71 skrev:

Virago 535? hihi...

Köp en sp-1a eller en sp-2a, åså i med en powercommander så ska du se, fördelen med en twin är ju att den inte är lika hetsig som vad din 750 är när du ska piska upp den på bakhjulet..
Det va tips från en något partisk twin älskare.. Ride hard, Die fast

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Så innerst inne har du köpt din hoj för att göra powerwheelies?

Det går på din med, men varför ska det powerwheelas när det finns så många andra bra sätt att få upp den på ett hjul. Det är väl bättre att hojen är stadig när man kör runt på den (ex. på bana), då vill man inte ha ofrivilliga framhjulslyft konstant.

//jaG

sandstream71 skrev:

Last edited:

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Köp valfri litertwin, TLS, VTR (särskilt) går på ren gas upp på ettan från dryga 2000 varv.
Mer wheeliebenägna hojar får man leta efter. R1 wheelar ju också på ettan, men inte på samma sätt enligt mig.

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
-PLM- skrev:
Köp valfri litertwin, TLS, VTR (särskilt) går på ren gas upp på ettan från dryga 2000 varv.
Mer wheeliebenägna hojar får man leta efter. R1 wheelar ju också på ettan, men inte på samma sätt enligt mig.

Hehe...jo :tummenupp

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Power wheelie det gör ju min gamel gixxer. Bara att gasa på 1an och inte luta sig framåt så kommer hjulet upp vid en 10k. I med tvåan så reser han sig lite.
Gixxer 750-02 hjular (har iof bara kört 01 men dom är rätt så lika) på bara gas. Felet är nog att du lutar dej förmycket framåt.

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Det är helt omöjligt att inte wheela på min iaf. Spelar ingen roll hur du lutar dig. Det är inte enbart positivt, det är ingen dragracing eller rödljus-race-hojj direkt..men det är skoj :)

sandstream

Guest
Tack för tipsen och det är nog som en del av er påpekar skit bakom styret men det vet jag redan :)

Tipsen om twinar var intressant, gillar ljudet från dem så man kanske skulle ta och asa sig iväg och testa.

Nån undrade om jag köpt hojen för att göra powerwheelies och så var det självklart inte. Tyvärr så hade jag en GSX-R1100 -92 i mitten av 90-talet och dess storlek och tyngd gjorde att jag valde en 750 istället, gjordes i en hast kan jag tillägga. Så här i efterhand kanske jag skulle ha lugnat ha begäret och valt en R1000 istället :va

kruger

socio #4104
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
SXF 250 -07, 999$ -03
Min gamla Speed Triple -01 resta sig och på 1:an med lite teknik och utan att använda kopplingen.

wolfman

I live for this shit !
Gick med
1 Jun 2003
Hoj
-04 Gixxer 1000
Din hoj gör ju powerwheelies på 1:an å 2:an utan problem. vid 10000 kommer den lilla besten som ett skott ju :yoparty Men du vill alltså kunna åka fortare å dra upp den..?!

sandstream

Guest
wolfman skrev:
Din hoj gör ju powerwheelies på 1:an å 2:an utan problem. vid 10000 kommer den lilla besten som ett skott ju :yoparty Men du vill alltså kunna åka fortare å dra upp den..?!

Jag skulle vilja få den att gå upp mycket tidigare, inte vid 10 utan vid 5-6 kanske.

gixxy

JoKer
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
gixxer 750r-98
sandstream71 skrev:

Min gixxer -98 reser sig med gaspådrag med 1an-2an växel . det måste väl din åxå göra????lr vrider du på fel handtag :tummenupp :tummenupp :tummenupp

capri

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bandit 1250 -14, VFR1200 -10, GSX1100EF -84, Viktoria 250 AERO -52 och några veteranmoppar.
Bandit 1200...

sandstream

Guest
Kollade som hastigast på nya R750 och den har 86,3 Nm vid 10800 varv.
SV1000 har 120 Nm vid 7200 varv.
Har aldrig riktigt förstått det där med Nm (Newton Meter ja...) men det har tydligen med bottendraget att göra, kanske....

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år