Shunon skrev:Får man fråga vad barkbusters är för något??
Handskydd, handkåpor, reglageskydd, finns många ord man kan beskriva det med Iaf de där plastbitarna som sitter på styret framför händerna för att skydda mot smällar. Billig pryl jämfört med å byta reglage hela tiden, å brutna fingrar.Shunon skrev:Får man fråga vad barkbusters är för något??
Shunon skrev:Får man fråga vad barkbusters är för något??
sgtpepper skrev:Kolla i Lelles crosskatalog , där hittar du ett gäng olika.
Med motardhjul har du dock inte så stor nytta av ett par barkbusters, köp endurofälgar så att du kan nyttja hojen där den trivs bäst, i skogen .
Självklart, jag skojade bara lite . Jag är själv sugen på en XR650, det är en grym hoj, men jag fortsätter nog att köra med min KLR i år så får jag se till nästa år istället om det inte kan bli en ny offroad, plånboken mår inte bra av att köpa ny hoj varje år .supernas skrev:Tack för den länken!
Klart det ingår endurofälgar till en XR, och min tanke är att köra gata, enduro och is med hojjen. Rejäla skydd för händerna är bra att ha både i skog och på is.
sgtpepper skrev:Med motardhjul har du dock inte så stor nytta av ett par barkbusters, köp endurofälgar så att du kan nyttja hojen där den trivs bäst, i skogen .
Jag har aldrig kört en motard i hela mitt liv om jag ska vara ärlig, men oavsett så föredrar jag att vurpa med min offroad på grus/sand än med min landsvägshoj på asfalt .Ebbe skrev:Jag lovar att när du bytt x antal gummihandtag å broms-/kopplingsgrepp så skulle du oxå uppskatta barkisar på en motard. Men vurpar man inte så behövs dom ju inte... FEGGASARE!!!
Jag tror att på vissa gruskurvor vurpar jag nog hellre på asfalt än på grus, just för att man kan åka en bra bit på gruset, på asfalten tar det ändå stopp ganska fortsgtpepper skrev:Jag har aldrig kört en motard i hela mitt liv om jag ska vara ärlig, men oavsett så föredrar jag att vurpa med min offroad på grus/sand än med min landsvägshoj på asfalt .
sgtpepper skrev:Kolla i Lelles crosskatalog , där hittar du ett gäng olika.
Med motardhjul har du dock inte så stor nytta av ett par barkbusters, köp endurofälgar så att du kan nyttja hojen där den trivs bäst, i skogen .
Hehe, javafan, jag kanske ska ta och köpa mig ett par barkbusters till min speed triple också då . Kommer se lite knepigt ut dock, men om man ska gå på vad ni skriver här så är ju barkbusters för landsvägsbruk det bästa sedan skivat bröd .OlleR skrev:Jag tror att på vissa gruskurvor vurpar jag nog hellre på asfalt än på grus, just för att man kan åka en bra bit på gruset, på asfalten tar det ändå stopp ganska fort
Barkbusters är kanon å borde sitta på landsvägshojjar också!
Mm, kom ihåg dina ord när du sätter fingrarna mellan bilen å styretsgtpepper skrev:Hehe, javafan, jag kanske ska ta och köpa mig ett par barkbusters till min speed triple också då . Kommer se lite knepigt ut dock, men om man ska gå på vad ni skriver här så är ju barkbusters för landsvägsbruk det bästa sedan skivat bröd .
Säg inte så pojkvasker!OlleR skrev:Mm, kom ihåg dina ord när du sätter fingrarna mellan bilen å styret
Haha, nä men jag tycker du ska ta å matcha dina nyinköpta barkbusters med en motard! Å skippa trafiken, där man kan möta dessa järnklumparsgtpepper skrev:Säg inte så pojkvasker!
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |