Precis köpt en xr650r SM

supernas

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
växjö
Hoj
XR650R till Salu. b.v.s.a
hej!

Har precis inhandlat en hoj och letar efter "barkbusters" av bra kvalitet. Finns det olika modeller och vilka är isåfall bäst/snyggast?

Tacksam för länkar och tips!
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Kolla i Lelles crosskatalog , där hittar du ett gäng olika.

Med motardhjul har du dock inte så stor nytta av ett par barkbusters, köp endurofälgar så att du kan nyttja hojen där den trivs bäst, i skogen :).
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Shunon skrev:
Får man fråga vad barkbusters är för något?? :va
Handskydd, handkåpor, reglageskydd, finns många ord man kan beskriva det med :D Iaf de där plastbitarna som sitter på styret framför händerna för att skydda mot smällar. Billig pryl jämfört med å byta reglage hela tiden, å brutna fingrar.
 

Marulc

Sommar?
Gick med
7 Dec 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 640 SM -04 Akra-kittad
Sen är det ju bra mycket varmare för händerna om man har skydd så det inte fläktar...
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Köp ett par med inbakad aluminiumprofil i så
pallar dom en hel del stryk tex Acerbis,dyra men bra :tummenupp

.
 

supernas

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
växjö
Hoj
XR650R till Salu. b.v.s.a
sgtpepper skrev:
Kolla i Lelles crosskatalog , där hittar du ett gäng olika.

Med motardhjul har du dock inte så stor nytta av ett par barkbusters, köp endurofälgar så att du kan nyttja hojen där den trivs bäst, i skogen :).


Tack för den länken!
Klart det ingår endurofälgar till en XR, och min tanke är att köra gata, enduro och is med hojjen. Rejäla skydd för händerna är bra att ha både i skog och på is.
Har provkört både KTM och Husabergare, men honda slår de alla iaf i mina ögon :3freak
Fast hade 02' Husorna varit lite mer "streetanpassade" så hade det gärna fått bli en sån istället....men om jag förstått det rätt så går dom mot det målet med 04' 05' så det kanske blir en sån om ett par år !
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
supernas skrev:
Tack för den länken!
Klart det ingår endurofälgar till en XR, och min tanke är att köra gata, enduro och is med hojjen. Rejäla skydd för händerna är bra att ha både i skog och på is.
Självklart, jag skojade bara lite ;). Jag är själv sugen på en XR650, det är en grym hoj, men jag fortsätter nog att köra med min KLR i år så får jag se till nästa år istället om det inte kan bli en ny offroad, plånboken mår inte bra av att köpa ny hoj varje år :).
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
sgtpepper skrev:
Med motardhjul har du dock inte så stor nytta av ett par barkbusters, köp endurofälgar så att du kan nyttja hojen där den trivs bäst, i skogen :).


Jag lovar att när du bytt x antal gummihandtag å broms-/kopplingsgrepp så skulle du oxå uppskatta barkisar på en motard. Men vurpar man inte så behövs dom ju inte... :rolleyes: FEGGASARE!!! :arsele :tungan
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Ebbe skrev:
Jag lovar att när du bytt x antal gummihandtag å broms-/kopplingsgrepp så skulle du oxå uppskatta barkisar på en motard. Men vurpar man inte så behövs dom ju inte... :rolleyes: FEGGASARE!!! :arsele :tungan
Jag har aldrig kört en motard i hela mitt liv om jag ska vara ärlig, men oavsett så föredrar jag att vurpa med min offroad på grus/sand än med min landsvägshoj på asfalt :).
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
sgtpepper skrev:
Jag har aldrig kört en motard i hela mitt liv om jag ska vara ärlig, men oavsett så föredrar jag att vurpa med min offroad på grus/sand än med min landsvägshoj på asfalt :).
Jag tror att på vissa gruskurvor vurpar jag nog hellre på asfalt än på grus, just för att man kan åka en bra bit på gruset, på asfalten tar det ändå stopp ganska fort :p

Barkbusters är kanon å borde sitta på landsvägshojjar också!
 

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
sgtpepper skrev:
Kolla i Lelles crosskatalog , där hittar du ett gäng olika.

Med motardhjul har du dock inte så stor nytta av ett par barkbusters, köp endurofälgar så att du kan nyttja hojen där den trivs bäst, i skogen :).

Om man tävlar så måste man ha barkbusters.. :fakta
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
OlleR skrev:
Jag tror att på vissa gruskurvor vurpar jag nog hellre på asfalt än på grus, just för att man kan åka en bra bit på gruset, på asfalten tar det ändå stopp ganska fort :p

Barkbusters är kanon å borde sitta på landsvägshojjar också!
Hehe, javafan, jag kanske ska ta och köpa mig ett par barkbusters till min speed triple också då :). Kommer se lite knepigt ut dock, men om man ska gå på vad ni skriver här så är ju barkbusters för landsvägsbruk det bästa sedan skivat bröd :D.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
sgtpepper skrev:
Hehe, javafan, jag kanske ska ta och köpa mig ett par barkbusters till min speed triple också då :). Kommer se lite knepigt ut dock, men om man ska gå på vad ni skriver här så är ju barkbusters för landsvägsbruk det bästa sedan skivat bröd :D.
Mm, kom ihåg dina ord när du sätter fingrarna mellan bilen å styret :(
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
sgtpepper skrev:
Säg inte så pojkvasker! :7peta :)
Haha, nä men jag tycker du ska ta å matcha dina nyinköpta barkbusters med en motard! Å skippa trafiken, där man kan möta dessa järnklumpar :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top