Premiärturen....

bluetooth

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Hoj
Halvskabbig GSX-R 750 -96
Tjena gott folk, ville bara säga att premiärturen nu var gjord! :banana Det var lite småkyligt de 4 milen man fräste omkring, men det var det värt... :) :) :)

/Johan

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Samma här idag, 10 mil gasande på lederna i och omkring gbg blev det . Prövade även lite småväg men där var rätt söligt fortfarande :)

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
fogerty skrev:
2051723 Samma här idag, 10 mil gasande på lederna i och omkring gbg blev det . Prövade även lite småväg men där var rätt söligt fortfarande :)

Var det dig jag såg vid Burger King i kallebäck kanske? Du körde upp bakom mot mölnlycke..

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
fogerty skrev:
2052208 Japp det var jag, såg er också :hej
Åsså kom du inte och hejade, vi stod ju och funderade på vad vi skulle göra ju.. Du kunde blivit räddaren i nöden :)

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Hultan skrev:
2052212 Åsså kom du inte och hejade, vi stod ju och funderade på vad vi skulle göra ju.. Du kunde blivit räddaren i nöden :)

Hehe visst ju inte att det var ni vettu, vände faktiskt i mölnlycke och körde motorvägen tillbaka men då var ni väck
:)

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Körde i.o.f.s då jag köpte hojen men ...

Tanken var att jag skulle premiära igår. Fick hjälp av polare att plocka fram moppen ur vinterförvaringen, kollade olja å sånt, in och på med skyddsutrustningen och sen jävlar...

Såg att jag behövde tanka så jag drog över gatan till macken. Då jag betalde kom jag på att jag glömt ställa på hojen. Tillbaka hem, in, på med datorn ...

Script-error på vägverkets hemsida. Kuken...

Kan inte köra utan försäkring så jag ringer försäkringsbolaget istället för att kolla om de kan ställa på den via sitt datorsystem ... telefonkö ...

Försäkringsbiolaget meddelar att de ej kan ställa på hojen ty den är redan påställd. Diskussion om att jag känner mig lurad på kostnaden av 20 dagars trafikförsäkrings följer ... fan ... 1500 spänn åt helvete :(

Men men, nu är det bara att köra ... svettig efter lång diskussion i skinnställ gå jag ut ... då har det börjat regna!

Satan ...

Förbannad går jag åter in ... tänker fan inte betala ett öre mer i försäkring än vad jag måste så jag ska ställa av hojen ...

Vägverkets hemsida ... script-error ... kuken!

Sen blev jag deprimerad och tog till flaskan ...

Konsensus; vissa dagar ska man tydligen inte köra!

FÖRGÖRAREN :yoparty

Mickep66

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Fzr 1000
Redan i Torsdags lyckades jag komma ut

Blev en runda på ca 6 mil och det kändes helt underbart.

Jag och brorsan var ut och premiäråkte och det e ju enda gången man kan åka med honam då han kör krommoppe.

Hur som helst så stannade vi strax innan mororvägen i Frillesås vid en liten avfart och stod och snacka om vilket håll vi skulle köra när polisen givetvis dyker upp och stannar bakom oss.

- Tjena grabbar e ni redan ute och åker? va det första han sa.

- Jepp man måste ut så fort det går. sa jag

- Men e det inte lite kallt ute? Och stor risk med rullgrus?

- Nej man får klä sig rejält och köra försiktigt.

Sen tittade han på min hoj och undra om det inte va en 1000 cc

- Jo det e det svarade jag.

- Jag har en kollega som kör något liknande och själv kör jag en Ktm xxx (hörde inte vad han sa) men den hänger ju på upp till 70 sedan e det kört. sa han

- Jo det e ju inte så konstigt sa jag men jag har spärrat min vid 110.

Han tittade lite konstigt först men sedan skrattade gött.

- Så e dom här hojarna ok?

- Jajjemen.

- Och kontrollmärke då?

- Åh fan det måste jag ha glömt. (ingen av oss hade något på hojarna)

- Så om jag kollar upp hojarna så är allt ok?

- Jajemen sa ja, men om det nu skulle va något fel så kan du väl blinka lite så vi hinner sticka?

Han skratta gött och gick in i bilen. Det gick en stund sedan börja dom köra och när dom var jämnsides med oss så gjorde dom tummen upp och åkte vidare.

Alltid skönt när det e rätt snut som snackar med en :tummenupp

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Förgöraren skrev:
2053042 Körde i.o.f.s då jag köpte hojen men ...

Tanken var att jag skulle premiära igår. Fick hjälp av polare att plocka fram moppen ur vinterförvaringen, kollade olja å sånt, in och på med skyddsutrustningen och sen jävlar...

Såg att jag behövde tanka så jag drog över gatan till macken. Då jag betalde kom jag på att jag glömt ställa på hojen. Tillbaka hem, in, på med datorn ...

Script-error på vägverkets hemsida. Kuken...

Kan inte köra utan försäkring så jag ringer försäkringsbolaget istället för att kolla om de kan ställa på den via sitt datorsystem ... telefonkö ...

Försäkringsbiolaget meddelar att de ej kan ställa på hojen ty den är redan påställd. Diskussion om att jag känner mig lurad på kostnaden av 20 dagars trafikförsäkrings följer ... fan ... 1500 spänn åt helvete :(

Men men, nu är det bara att köra ... svettig efter lång diskussion i skinnställ gå jag ut ... då har det börjat regna!

Satan ...

Förbannad går jag åter in ... tänker fan inte betala ett öre mer i försäkring än vad jag måste så jag ska ställa av hojen ...

Vägverkets hemsida ... script-error ... kuken!

Sen blev jag deprimerad och tog till flaskan ...

Konsensus; vissa dagar ska man tydligen inte köra!

FÖRGÖRAREN :yoparty

Du kan ringa till vägverkets talsvar annars och ställa av och på, tar ca en minut
:)

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
jaså va det dig man såg synd att du inte hängde på som sagt ,,
kanske en annan gång

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...