Pris på en Suzuki GSX-R 750?

Ater

Livet börjar vid 200 km/h...
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
GSX-R 750 -97
Spanat lite på en Suzuki GSX-R 750 -97 som gått 4000 mil, motorn är dock renoverad totalt och har gått 1000 mil sedan dess.
Personen som ska sälja hojjen begär strax över 40' kkr för den, är detta ett lämpligt pris?

Mvh, Per

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag köpte en '00 för 42. Iofs import och lätt skrapad.

Så över 40 för en 97a är befängt. Max ~30kkr.

Folk övervärderar sitt gamla skrot hemskt mycket.

Tiger302

Varför ha fyra när det bara behövs två?
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
BMW R1200GSA-11, Husa 650 -02 (i träda)
Inte mer än 35k hade jag gett...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Låter dyrt. En 00 kostar inte så mycket mer och är en modernare hoj.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Ater skrev:
Spanat lite på en Suzuki GSX-R 750 -97 som gått 4000 mil, motorn är dock renoverad totalt och har gått 1000 mil sedan dess.
Personen som ska sälja hojjen begär strax över 40' kkr för den, är detta ett lämpligt pris?

Mvh, Per

Jämför med priser du hittar på andra annonser så ser du vad som är rimligt. Renoverad vid 3000 - varför? Låter onödigt.

Bakgrunden avgör också priset, rejshoj är billigare.

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
Vi sitter och klurar på en 92a som har gått 4500 mil. Priset är satt till 30000 är det lämpligt? Serviceboken fattas. Det är våran första hoj och verkar vara en lämplig start eller vad säger ni? :)

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Pippi skrev:
Vi sitter och klurar på en 92a som har gått 4500 mil. Priset är satt till 30000 är det lämpligt? Serviceboken fattas. Det är våran första hoj och verkar vara en lämplig start eller vad säger ni? :)
Enligt mig: NEJ.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Pippi skrev:
Nej för jössenamn.

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
hållundan skrev:
Nej för jössenamn.

Vad skulle vara ett bra pris tycker ni? De är en del saker som är gjorda på den som tex. batteriet är bytt, kamkedjespännet, tändstift osv

Tiger302

Varför ha fyra när det bara behövs två?
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
BMW R1200GSA-11, Husa 650 -02 (i träda)
Gixxer 750 innan -96 är ganska omoderna hojar. En 92:a borde inte vara värd mer än 22-25k även om den är i hyffsat skick.

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Pippi skrev:
Vad skulle vara ett bra pris tycker ni? De är en del saker som är gjorda på den som tex. batteriet är bytt, kamkedjespännet, tändstift osv

Kollar man Bike TESTs prislista modell 2004 för begnagnat hamnar den på 25.. 91orna hamnade då på 23... utförda saker på servicen du nämner räknas ju som standard underhåll..

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
alltså...jag har svårt att vara objektiv när det gäller gixxer eftersom de är så jävla bra hojar men 40k för en 97 känns i överkant. 35k är rimligt, får du den för 30k är säljaren dum i huvudet/desperat, vilket inte är fallet så ofta Kan också vara vettigt att fråga varför motorn gått igenom en helrenovering efter bara 3000 mil? Har killen kvitto på renoveringen?

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
Tiger och Barbar:

Tack för hjälpen! Vi ska åka och titta på hojen på tisdag. Skönt att ha lite kött på benen :)

t-quick

oldie but goldie, HSK
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 625sxc, zx636r -03*såld, gsx750r -05 *RIP*
du kan få min zx6r 03 lätt skrapad ena sidan helt org för 50lök
1900mil

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Pippi skrev:

Näe, det är lite mkt. Är den i originalskick (vilket börjar bli ovanligt) skulle jag nog rikta in mig på runt 25k. Är den omlackad och skruvad (Dynojet och en massa annat skit) skulle jag inte ge en spänn över 20k. Att servicemanualen fattas på en 15 år gammal hoj med kanske 10-15 tidigare ägare är inget ovanligt. Du får kolla den desto mer noggrannt istället och är nu novis så ta med dig någon som har koll. Det finns många lik därute....

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
fazerfun skrev:
Näe, det är lite mkt. Är den i originalskick (vilket börjar bli ovanligt) skulle jag nog rikta in mig på runt 25k. Är den omlackad och skruvad (Dynojet och en massa annat skit) skulle jag inte ge en spänn över 20k. Att servicemanualen fattas på en 15 år gammal hoj med kanske 10-15 tidigare ägare är inget ovanligt. Du får kolla den desto mer noggrannt istället och är nu novis så ta med dig någon som har koll. Det finns många lik därute....

Oki, ja tror inte de med boken är så big deal, men frågar man inget får man ju ingenting veta... Tar med en polare som e riktigt haj på hojar och har kört o mekat i 30 år så det löser sig nog... Tack för hjälpen! :banana

ps. den är omlackad eftersom den har varit omkull...

Last edited:

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Gränsen neråt på 80-tal/tidigt 90 verka vara kring 20 tusen om det skall vara anständigt skick. Men det vet var och en att man sedan ofta kostar på en massa för att få det skick man vill ha. Och det kan man aldrig få igen vid en försäljning, det gör man för att uppleva det själv. Min egen ligger utan vidare 15000:- över inköpspriset i utgifter redan, och det skulle ändå inte påverka ett möjligt säljpris mkt. Folk går mest på årsmodell/miltal. Men det upplevda värdet för mig själv är klart högre än jag betalt i pengar
:pannkyss
så då är inte innehavet något problem.

Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
gunnar_gt750 skrev:
Gränsen neråt på 80-tal/tidigt 90 verka vara kring 20 tusen om det skall vara anständigt skick. Men det vet var och en att man sedan ofta kostar på en massa för att få det skick man vill ha. Och det kan man aldrig få igen vid en försäljning, det gör man för att uppleva det själv. Min egen ligger utan vidare 15000:- över inköpspriset i utgifter redan, och det skulle ändå inte påverka ett möjligt säljpris mkt. Folk går mest på årsmodell/miltal. Men det upplevda värdet för mig själv är klart högre än jag betalt i pengar
:pannkyss
så då är inte innehavet något problem.

en sann gixxerentusiast har talat :) :tummenupp :banana

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping