Pris??

kamren

Kamren
Gick med
3 May 2004
Hoj
ZX-9R (Till Salu)
Hallå!

Sitter o funderar på en ZX9R modell 97..

Väldigt fint skick och endast 2000mil varav 1700 med den första ägaren.. Alltså 2 ägare.

I övrigt så är det ett framdäck som behöver bytas,, annars är hojen i nyskick.

Priset är 46-47.. Hur känns det priset? Grejen är den att jag ville ha en nyare från 98'a men försäkringen slår mig i :död så enda chansen är att köpa 97 eller äldre..
Frågan är hur mkt jag får för den om t.ex 1 år eller 2?

Last edited:

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
CBR900 är en tålig maskin enligt de polare jag har som kör dessa hojar.

2000 kom dock en stor uppdatering av hela hojen.

46000 eller 47000kr är okej, om nu hojen är i mycket bra skick, annars skulle jag inte ge över 45000kr.

MrGreen

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
GSX-R1000 K4
kamren skrev:
Hallå!

Sitter o funderar på en nia modell 97..

Väldigt fint skick och endast 2000mil varav 1700 med den första ägaren.. Alltså 2 ägare.

I övrigt så är det ett framdäck som behöver bytas,, annars är hojen i nyskick.

Priset är 46-47.. Hur känns det priset? Grejen är den att jag ville ha en nyare från 98'a men försäkringen slår mig i :död så enda chansen är att köpa 97 eller äldre..
Frågan är hur mkt jag får för den om t.ex 1 år eller 2?
Jag antar att det är en ZX9R du syftar på, över 45k. skulle jag personligen inte betala för en 97:a 40-45k. är rimligt.

kamren

Kamren
Gick med
3 May 2004
Hoj
ZX-9R (Till Salu)
Ja en ZX9r är det,, skrev det i rubriken först men tog bort det.

Men kan man inte tänka såhär: Hojen finns bara nån mil hemifrån och jag vet allt om den inkl förra ägarens uppgifter.
Ska jag börja leta efter en annan likadan hoj till lägre pris kanske jag måste bege mig 40-80mil hemifrån och kanske hitta en som gått 3-4tusen mil som inte är i samma skick och äldre.. Är det bättre att ge 43tusen för en sådan??

Last edited:

newbee

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Något nytt på G
Ge ett bud på 45000:- så har ni gått halva vägen var på framdäcket å lite prutmån...

Om du tycker 46k känns bra så ge honom det, det är först å främst du själv som ska vara nöjd med affären..

//newbee

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Du kan få 98or för de pengarna (fel årstid nu iof...) , sååå mkt bättre maskin...

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Kay skrev:
Du kan få 98or för de pengarna (fel årstid nu iof...) , sååå mkt bättre maskin...
Jo, men den har nästan samma förspremie som R1 från -98 :huvet

kamren

Kamren
Gick med
3 May 2004
Hoj
ZX-9R (Till Salu)
newbee skrev:
Ge ett bud på 45000:- så har ni gått halva vägen var på framdäcket å lite prutmån...

Om du tycker 46k känns bra så ge honom det, det är först å främst du själv som ska vara nöjd med affären..

//newbee

Jo det är klart,, men till saken hör att jag redan prutat ner den ifrån 50.. Han är lite knäckt killen över att han torskat 20 tusen på två år och knappt använt den. Så jag sa 46 som max,, men nu vill han ha 47 *suck*
Kanske lika bra att slå till trots allt,, annars blir man väl olycklig..

kamren

Kamren
Gick med
3 May 2004
Hoj
ZX-9R (Till Salu)
Det är så sjukt med försäkringspriserna,, så jag orkar inte leta vidare bland hojarna.. Nian tycker jag är snygg, användarvänlig och har skaplig prestanda förutom vikten då :( Sen har den bättre touringegenskaper än CBR, Thunderrace, R1 :hihi osv.. vad jag förstått.. frugan måste ju sitta hyffsat bekvämt oxå.. Och blandar man in henne så har vi ju färgerna oxå..Och i detta fall så stämmer dom in perfekt :)

Temo

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
ZX9R -98
Måste hålla med alla som rekomenderar en -98. Helt annan hoj! Om du ändå vill köpa en -97 för premiens skull så kan du lika gärna kolla på en -95. Leta på blocket så hittar du den runt 35k

/A

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Den kostar minst 5 papp för mycket, du kan köpa en 98-99 för 45 som redan sagt, du får iofs 30 kilo mindre hoj för pengarna, men ändå :hihi

kamren

Kamren
Gick med
3 May 2004
Hoj
ZX-9R (Till Salu)
OLJEKYLD GSXR skrev:
Den kostar minst 5 papp för mycket, du kan köpa en 98-99 för 45 som redan sagt, du får iofs 30 kilo mindre hoj för pengarna, men ändå :hihi

Jo jag vet det,, Men den kostar fortfarande 15000kr mer att försäkra om året,, så då känns det som att jag väljer en 97 eller äldre..
Men TEMO fick mig att tänka efter,, han har ju helt rätt i det han säger.. Men det kryllar inte av dom tyvärr :(

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Om du just ska ha en 97 kan du lika gärna köpa en äldre om det är ont om pengar, det är 98 hela hojen byts ut princip 100%, bara namnet kvarstår.
Den äldre är tung men snabb, funkar säkerligen att åka på, men inte mer än 40 tusen tycker jag du ska betala.

MrGreen

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
GSX-R1000 K4
kamren skrev:
Jo det är klart,, men till saken hör att jag redan prutat ner den ifrån 50.. Han är lite knäckt killen över att han torskat 20 tusen på två år och knappt använt den. Så jag sa 46 som max,, men nu vill han ha 47 *suck*
Kanske lika bra att slå till trots allt,, annars blir man väl olycklig..
Om han har gjorde en så taskig affär så han betalade runt 70.000 för den för 2år sedan så är det ju nått han får stå för och innebär ju inte att du ska vara nästan lika dum.

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
nej knappast, låt han behålla den där, det finns fler att köpa.
Folk som trissar priserna ska man inte göra affärer med.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Som sagt så är nog 40 000 mer än tillräckligt för den.
Jag sålde min 96:a för 2 år sedan för 45 000.

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
"Är det nån skillnad på zx9'an från 94-97??"

Bromsarna blev bättre, vet däremot ej vilket år (95 eller 96)

"Jo det är klart,, men till saken hör att jag redan prutat ner den ifrån 50.. Han är lite knäckt killen över att han torskat 20 tusen på två år och knappt använt den. Så jag sa 46 som max,, men nu vill han ha 47 *suck*
Kanske lika bra att slå till trots allt,, annars blir man väl olycklig.. "

Låter som att han betalade ett grymt överpris, håller med tidigare argument om att du inte ska ge över 40 tusen för den.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept