Priser på 2-T oljor

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Jag har kollat runt lite. Jag har läst "olje tråden" (där man får reda på allt "nödvändigt :) " om olja. Men priserna varijerar ju hur mycket som helst. Här i Nynäshamn som är en stad på typ 15000 personer i tätorten. En ganska normal tråkig stad. Här kostar 1 liter halvsyntisk 2-T olja 120kr. Ska jag säga vad den helsyntetiska kostar så får ni mardrömar... På biltema :rolleyes: så kostar 1 liter helsyntetisk olja ca 40 kr! Det är 80 kr dyrare här på en vanlig bensinmak en vad det är på biltema! Min hoj går desutom bättre på helsyntetisk så jag måste leva med biltema :huvet
Hur kan det vara sån skillnad på preset? Det är 3 gånger så dyrt på en bensinmak här i stan! Jag blir så j###a arg :död

Macke..

Socialt Handikappad
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Aprlia Rs125 -94
bensin mackar e altid dyrare när det gäller istort sett allt.. och biltema har ju ingen vidare kvalitet på prylarna :rolleyes: .. Men ska du ha bra oljor ska du köpa Motul :mattias

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Macke.. skrev:
bensin mackar e altid dyrare när det gäller istort sett allt.. och biltema har ju ingen vidare kvalitet på prylarna :rolleyes: .. Men ska du ha bra oljor ska du köpa Motul :mattias

motul 600 om du blandar i olje tank 800 om du blandar i tanken

statiol har också en bra olja men båda kostar emot 200 kr / L

Bramstedt

GT-R Owner
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
Nissan Skyline R32 GT-R V-Spec
Jag tankar på samma olja som förra ägaren. Shell Advence Ultra 2-T.
Den kostar 140kr/L
Har haft Castrol TTS 151kr/L
Och Castrol R2 Racingbike 159kr/L

Men Shell funkar bäst.

Använd bara Helsyntetiskt, går mkt bättre!

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
dtr som ni vet går ju på matolja, men blev så jävla hungrig då. så nu kör jag på okq8 helsyntetisk 98kr/l :banana

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
granath_ skrev:
dtr som ni vet går ju på matolja, men blev så jävla hungrig då. så nu kör jag på okq8 helsyntetisk 98kr/l :banana
Jag kör också på den. ;)
Körde tidigare på biltemas helsyntetiska, men böt pga att hojen rykte lite mer av den oljan, märkte dock ingen skillnad på hur hojen gick.

Fräd

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Japanskt och Österrikiskt
Jag brukar köpa en låda med 12x1 liter Castrol TTS från tyskland när jag är ner på sommrarna. Brukar då kosta mig ~75-90kr/liter.

TaGGeN

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
inväntar R1
hemma i sandviken ger jag 90 kr för en flaska motul mendans jag får betala 120 för exakt lika olja i falun..
priserna skiljer sig från butik till butik...

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Fräd skrev:
Jag brukar köpa en låda med 12x1 liter Castrol TTS från tyskland när jag är ner på sommrarna. Brukar då kosta mig ~75-90kr/liter.

Där jag bor kan man få TTS för 95 kr/L på ortens Volvo/Ford bilhall.
Så det har blivit några liter som runnit igenom min "lilla" 2-hjuling på 600cc mindre än min hoj...

Normalpris för samma i en annan butik är ca 130 kr...

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Jag har inte haft råd att prova dyra mackoljor som är helsyntet :rodnar Det är dyrt att ha mc men det är det värt. Jag kör på biltema helsyntet för att här i stan kostar en liter helsyntet runt 150kr och biltema funkar men det ryker en del. Men det är ju ballt :tummenupp. Kör jag på halvsyntet så går mc:n som en påse grus.

FELTEMA RULLES! ska nog sätta på lite såna dekaler på hojen så folk vet vilka kvalites produkter jag använder :rolleyes:

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Sen finns det ju oljor som luktar smultron bla... :va
Fick ta en liter av sådant hos min mchandlare då dom inte hade fått den "billiga" TTS-oljan på Volvo ännu.

Sen blir det ju ett torrare sot av helsynteten. minns ju under den riktiga moppeåldern hur mineraloljeresterna i avgaspipan var riktigt kletigt.

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
som sagt dt går ju på allt så jag köper det biligaste på macken, alltså super tt 67kr/l

Fräd

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Japanskt och Österrikiskt
whitesnake skrev:
som sagt dt går ju på allt så jag köper det biligaste på macken, alltså super tt 67kr/l

Castrol Super TT smörjer faktiskt bra med tanke på priset, däremot är den inte speciellt rolig för motorer som går långt innan cylinder lyfts osv, den kladdar och sotar nämligen en hel del mer än TTS och andra oljor som är mer lämpade för "landsvägsbruk". Jag har med gott resultat kört med 3% Castrol Super TT i 2 av mina crossar och dom har då det inte gått någon nöd på.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!