Priser på kåpor?

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Något för Sverker att bita i...

Hej!

Har lite problem med försäkringsbolaget så jag skulle behöva veta lite mer om priser på kåpor. Hojen det handlar om är en GSX-R 750 -98 och dom kåpor det gäller är toppkåpa + höger sidokåpa. Vad kan tänkas vara rimligt för begagnade sådana? Är det någon som vet var man kan tänkas hitta "ersättningskåpor" och till vilket pris? Eller om det är någon som har såna kåpor som ligger och skräpar så tala om vad ni vill ha...

Jag har ju mina egna idéer som är mil ifrån försäkringsbolagets men det går inte att diskutera med dom. Behöver lite kött på benen först så ge mig det nu :)

Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
förra året skulle jag köpa en lagd gsxr 750 -98.

då kollade jag upp vad kåpor skulle gå på.

fleninge mc skrot skulle ha 7500:- för alla.
detta skulle enligt killen vara helt nya kåpor.
själv tycker jag det låter väldigt billigt för nytt.

men det slutade iaf med en R6:a

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
wonderwizard skrev:
förra året skulle jag köpa en lagd gsxr 750 -98.

då kollade jag upp vad kåpor skulle gå på.

fleninge mc skrot skulle ha 7500:- för alla.
detta skulle enligt killen vara helt nya kåpor.
själv tycker jag det låter väldigt billigt för nytt.

men det slutade iaf med en R6:a

Plus dekaler och lack då antar jag??

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Emmi skrev:
Ring en handlare eller Suzuki och fråga.

Vad nya kåpor kostar är ju lätt att ta reda på men eftersom motorcykeln är begagnad så ville jag veta vad begagnade kåpor kan tänkas betinga för värde... :fakta

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Ring någon mc skrot, Hojbiten i Mönsterås har ganska mkt kåpor såg ja när ja va där sist. 0499-10058/10052
Dom skulle ha 3000 för en toppkåpa till min blade, tror det va 2 år sen typ, den va lite repad men annars i bra skick, orelevant kanske, men en ny kosta 7000 har ja för mej och då hade den inte samma lack som min hoj (omlackad)

Bara att lacka ala GhostRider :D

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
mjukis skrev:
Bara att lacka ala GhostRider :D

Jepp! Om det fanns något att lacka... problemet är att hojen är stulen men när den stals var toppkåpan och sidokåpan trasig. Försäkringsbolaget drog av 37.000:- för skadorna så då blir det liksom inga pengar kvar... Idioter!! :kulspruta

Night-Rider

speedbully.se
Gick med
11 Jan 2005
Hoj
TenKate Race & Cbr1000RR -06
newstead skrev:
Jepp! Om det fanns något att lacka... problemet är att hojen är stulen men när den stals var toppkåpan och sidokåpan trasig. Försäkringsbolaget drog av 37.000:- för skadorna så då blir det liksom inga pengar kvar... Idioter!! :kulspruta

Illa!!! Måste gå och fixa med andra hjälpmedel? :martialar :machinegu

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
newstead skrev:

!!!?????? Tror på fullaste allvar dom råka knåpa dit en nolla för mycket... 3700:- låter vettigt.

DanneP

Flegmatisk...
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Yamaha R6:a
Menar du att de drog av 37 lök för att topp och sidokåpan var trasig? vilket bolag? Det måste ju vara ett misstag eller?

MVH

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
DanneP skrev:
Menar du att de drog av 37 lök för att topp och sidokåpan var trasig? vilket bolag? Det måste ju vara ett misstag eller?

MVH

Japp! Ett stort jävla misstag måste det vara men det begriper inte dom :tomten . Det var iofs ett blinkersglas och en bromsslang oxå men ändå. 5000 spänn tyckte jag kunde vara rimligt.. har bråkat sen i juni förra året med dom. Trygg hansa var det.

Olander

Olander
Gick med
12 Jan 2005
Hoj
CRF 450 X / R1
newstead skrev:
Hej!

Har lite problem med försäkringsbolaget så jag skulle behöva veta lite mer om priser på kåpor. Hojen det handlar om är en GSX-R 750 -98 och dom kåpor det gäller är toppkåpa + höger sidokåpa. Vad kan tänkas vara rimligt för begagnade sådana? Är det någon som vet var man kan tänkas hitta "ersättningskåpor" och till vilket pris? Eller om det är någon som har såna kåpor som ligger och skräpar så tala om vad ni vill ha...

Jag har ju mina egna idéer som är mil ifrån försäkringsbolagets men det går inte att diskutera med dom. Behöver lite kött på benen först så ge mig det nu :)

Jag köpte ett komplett begagnat till min gsxr -98, Toppkåpa, sidokåpor, glas, blinkers etc. 3300:- iofs privat.
Det är bara att leta överallt..

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Jag kan tänka mig att de går på Suzukis originalpriser för nya kåpor och då förvånar det mig inte det minsta om man hamar på 37k. Fan, bara ett nytt klistermärke till min TLS skulle gå på ca 500:- om jag beställde ifrån suzuki :kocko

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Chiefen skrev:
Jag kan tänka mig att de går på Suzukis originalpriser för nya kåpor och då förvånar det mig inte det minsta om man hamar på 37k. Fan, bara ett nytt klistermärke till min TLS skulle gå på ca 500:- om jag beställde ifrån suzuki :kocko

Jo, det gör dom nog. Fast om man ska utnyttja försäkringen och laga något så ska det minsann plastas eller letas begagnade delar. Dessutom är det ju inte skadorna dom ska ersätta utan värdet i det som var helt på hojen, dvs allt utom ett par kåpor och ett blinkersglas. Försäkringsbolag är idioter..

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Olander skrev:
Jag köpte ett komplett begagnat till min gsxr -98, Toppkåpa, sidokåpor, glas, blinkers etc. 3300:- iofs privat.
Det är bara att leta överallt..

Det låter som bra pris! :) Borde ju inte spela nån roll om det är privat eller från firma heller.. jag skulle ju fixa hojen privat.

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
37 papp... sjukt. :kocko dedära borde man nästan kunna dra dom inför domstol för bedräeri med.

försäkringsbolag har en mycket underlig moral.
GE INTE UPP!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...