Prisjämförelse -Fälgstripes-

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Tyckte det var så komiskt när jag hittade liknade stripes som bikersneed säljer för 6 gånger mindre pengar. Min rulle var desutom 10 meter lång.

Bikersneed 200kr
Mekonomen 35kr

Man kan ju undra vad det är som ligger som grund till deras prissättning:va

Vad saluför dom produkten som på mekonomen?

Tänkte nämligen köpa lite till min KTM.

Köper fälgstripes för 18kr rullen i en vanlig bil tillbehörsaffär i närheten, dessutom så mkt att det lätt blir över om man råkar göra fel. :tummenupp

Edit: Som sagt vanlig "Stripe" till bilar ju.

Last edited:
Då har du 165kr som du kan betala någon att tejpa dit dom för, det där såg inte så runt ut.

Du började i högerkant på fälgen som den står på bilden va? :tungan

hehe, jo inte blev det vackert. Så jobbigt när jag inte har depåstöd nu utan fick rulla den för att komma runt hela. Lungt har många meter kvar om jag skulle orka göra om:D

Jo dom 165 kr kan man ju äta lunch för:)

hehe!! sådär hade jag oxå innan jag lackade fälgarna :D

Maskerade du ekrarna eller lackade du dom också?

Jag nöjer mig nog med mina fina stripes:tungan

Last edited:
Går ju inte alltid at handla hos vissa mc-butiker eller biltillbehösbutiker. De har en kulör av varje färg och det är därför många kör omkring med stripes som om de vore färgblinda. Jag menar; hur kan man få nåt sålt via ex Bikersneed när man har gult, bått, rött och grönt? Hur gult är gult?
Köpte från tapeworks och där fick man hjälp. Dessutom en riktigt bra vinyl.
Så är 65 spänn billigt? Beror på vad man vill med resultatet.

Biltemas pvc-tejp funkade utmärkt, 10 röda rullar á 10m för 29,90kr.
Annars 6 rullar á 5m (olika färger) för 16,90kr. Bredd 15 mm.

(http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=131207)

Lättarbetad och sitter kvar kanonbra (förutsatt att det var rengjort innan).

Bifogar ett par bilder på min förra hoj med just biltemas tejp. (ser lite rosaaktig ut på framhjulets bild, kameran som lurar).

Bifogat

• falgtejpbakhjul.jpg
    falgtejpbakhjul.jpg
    101.3 KB · Visningar: 181
  • falgtejpframhjul.jpg
    falgtejpframhjul.jpg
    76.9 KB · Visningar: 122
Lite för bred för min smak. Annars ok. Man ser visserligen inte resten av hojen och kan inte bedöma färgen

En vinyltejp är inte "bara" en vinyltejp, det finns en uppsjö av olika material och kvaliteter.
Bikersneed-tejpen är gjord för ändamålet och av hög kvalitet i avseende stretchbarhet (så det blir runt), mekanisk tålighet, uv-tålighet mm. Kvalitet kostar alltid lite mer.

Vill man bara ha billigt kan man köpa el-tejp på Biltema...

Jag köpte färdigutskuren rundad stripe för 17" fälg på ebay, då blev det runt och fint.

Förstår inte varför man ska jaga billigare tejp??? Det är ju inte svindyrt till att börja med och du får oftast det du betalar för! Vi kan lägga 15-20k på helsystem men inte 100-200 spänn på riktig tejp som är färdigskuren och är både enklare(att montera) och snyggare!!!

Förstår inte varför man ska jaga billigare tejp??? Det är ju inte svindyrt till att börja med och du får oftast det du betalar för! Vi kan lägga 15-20k på helsystem men inte 100-200 spänn på riktig tejp som är färdigskuren och är både enklare(att montera) och snyggare!!!

Jag jagade inte utan bara svängde in där påvägen hem.

Jag har aldrig lagt 20000kr på helsystem och kommer aldrig att göra.

Om dom har 600% påslag på en pryl utan anledning kan ju du få köpa den om du vill.

Indeed! :tummenupp
Blir nog mekonomen stripe till gixxern också. good shit.

Någonsom har bra tips på vart man kan köpa lite schyssta dekaler? (och inte dekaltrim.nu)

*/ ?>
Back