Prispengar?

pedda79

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Yamaha
Finns det prispengar i roadracing på sm nivå?
Eller hur ligger det till?

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Det finns prispengar men om du tävlar på nationell nivå och tror att du ska bli rik så kommer du bli besviken...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Endast till A-förare som är med i SM. I SO är det väl prispengar i varje rejs också.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nja, hade jag kommit topp-10 i 250r hade jag fått någon tusenlapp också.
Prispengar i alla sm-klasser. Det tråkiga med dem är att det är vi förare själva som betalar dem genom serieanmälan och startavgifterna. Kanske blir annorlunda i framtiden.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ja och framtill dess att pengarna kan komma från annat håll så tycker jag att det är lika bra att slopa prispengarna.
lägg våra pengar på marknadsföring av serien istället.

den som vinner får ju lite pengar, men hur mycket har han inte satsat för att ta sig dit?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
R2 skrev:
ja och framtill dess att pengarna kan komma från annat håll så tycker jag att det är lika bra att slopa prispengarna.
lägg våra pengar på marknadsföring av serien istället.

den som vinner får ju lite pengar, men hur mycket har han inte satsat för att ta sig dit?

Och de flesta av dem i toppen har ofta hjälp från sponsorer.
Helt klart skulle de pengarna läggas på marknadsföring.

Hampe #66

2fast4U
Gick med
27 May 2003
Hoj
gammal moppe
B-förare får oxå prispengar i SM...vore korkat annars.

Tycker prispengar är bra, ger en xtra sporre...om än liten...
Tänk dig att pengarna är dina och att han som ligger 1:a håller på att sno dig på några hundra...då går det genast lite snabbare... :rolleyes:

Eller om man gör en bra start så bara rullar dollartecknen innanför visiret... :cool:

Tror jag ska införa det på min pit-tavla, en rad där det står hur mycket jag får om jag passerar framförvarande...hmm

Goodstuff skrev:
Endast till A-förare som är med i SM. I SO är det väl prispengar i varje rejs också.

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
Hampe #66 skrev:

Tänk dig att pengarna är dina och att han som ligger 1:a håller på att sno dig på några hundra...då går det genast lite snabbare... :rolleyes:

Eller om man gör en bra start så bara rullar dollartecknen innanför visiret... :cool:

LOL :tummenupp

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
oFFkeFF skrev:
Prispengar i alla sm-klasser. Det tråkiga med dem är att det är vi förare själva som betalar dem genom serieanmälan och startavgifterna. Kanske blir annorlunda i framtiden.

Nu är detta inte hela sanningen. I år har pengarna delvis kommit från SM bilagan/programmet som kom med BIKE. En del av serieanmälningspengarna har använts till marknadsföring.

Det kan komma att ändras till nästa år, vi får se.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nordgren skrev:
Nu är detta inte hela sanningen. I år har pengarna delvis kommit från SM bilagan/programmet som kom med BIKE. En del av serieanmälningspengarna har använts till marknadsföring.

Det kan komma att ändras till nästa år, vi får se.

Har Bike ställt upp med prispengar alltså? Eller reklampengar i bilagan?
Då har jag inget alls mot prispengar ;)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Trevligt att ha dig med här Nordgren, och nyttigt.
instämmer, kommer pengarna från annat håll (än oss själva) så är det ok, annars ta bort prispengarna, motiverar inte ett skit med hundralappar i samband med en tävling som kostar 5-10000:-

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...