Pro Superbike Sturup?

boba fett

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
DBS
Nu i helgen kör STCC cirkusen sin tionde deltävling på Sturup raceway, men blir det nå race för mc-förarna?? senast blev det inställt. Nån som vet?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Vet att Fille ska köra IDM i helgen.....

och Jimmy, och bror,, vi rullar dit i natt :)
Hockenheim alltså :arsele

kul grej som hände sist, tog massa kort och precis efter jag tog detta så frågade KB -har du snus? ja men självklart, har du sett en tjej utan fi**a, svarade jag, asgarv och in med en prilla.

Bifogat

• snus.jpg
    snus.jpg
    67.9 KB · Visningar: 316
Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
O svaret på ursprungsfrågan blir då? Nej? Någon som vet? STCC.se säjer inte så mkt.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Ifrån STCC.se

O svaret på ursprungsfrågan blir då? Nej? Någon som vet? STCC.se säjer inte så mkt.

Klartecken för Pro Superbike på Sturup Raceway
12 September 2007 17:42
Ålder: 3 min

Kategori: EXTRA STCC, EXTRA ProSuperbike

Sturup Raceway är nu godkänd för Pro Superbike.

1000-kubiks MC-klassen startar för första gången på banan nu till helgen.

- Det här är en seger, framförallt för publiken som kommer att få se det värsta vi har att erbjuda i MC-väg i Sverige, säger Flemming Schleimann, vd på Sturup Raceway.

Inför säsongspremiären på Sturup Raceway drabbades banan av ett rejält bakslag. MC-förarna i den för året nya klassen Pro Superbike strejkade och vägrade att köra. Beslutet backades upp av motorcykelförbundet Svemo som tidigare godkänt och utfärdat en A-licens för banan. Licensen drogs tillbaka i sista stund och Pro Superbike-tävlingen ställdes in.

Till helgen körs nästa tävling på banan och till den har Sturup Raceway investerat 1,5 miljoner kronor i ett åtgärdsprogram för att återigen få tillbaka sin licens.
- Jag var nära att ge upp, men vi vill gärna ha en godkänd bana för MC. Vi var tvungen att investera och det har vi gjort nu, berättar banans vd Flemming Schleimann.

Under onsdagen genomförde Svemo en slutbesiktning av banan. Sex punkter fanns på åtgärdslistan och alla har åtgärdats enligt önskemål.
- Det ser riktigt bra ut. Allt vi ville ha åtgärdat har gjorts och de har gjort det på ett bra sätt, säger förarrepresentanten Andreas Mårtensson som fanns på plats under besiktningen.

Det som gjorts på banan är följande:
- Ett räcke vid gamla bandepån har flyttats.
- Samma räcke har fått en annan vinkel.
- Staket har satts upp på de ställen där det annars var risk för motorcyklarna att studsa över i motsatt körriktning.
- Fler mjuka staket s.k. "Softfence" har satts upp runt banan.
- Avåkningszonerna har förlängts.
- Avåkningszonerna har gjorts mjukare.

I onsdags kunde A-licens utfärdas igen och Schleimann var mycket nöjd över godkännandet.
- Jag är nöjd. Det är inte så att jag dansar och skrattar, vi har investerat mycket pengar i det här och hade banan inte blivit godkänd nu så hade jag blivit besviken.

Det betyder att det till helgen är grönt ljus för MC-klassen Pro Superbike. En klass som kan locka mycket publik och bjuda på bra racing.
- Jag hoppas att de ändringarna som vi gjort uppskattas av förarna. Banan blir tuff och oerhört teknisk men jag är övertygad om att förarna nu kommer att bjuda på bra racing.

Svenska bilsportförbundet SBF har också efter ändringarna gjort en banbesiktning och godkänt dessa utifrån ett bilracing-perspektiv.
- Det ska bli oerhört kul att få hit STCC-cirkusen till helgen, det kommer garanterat att bli en rejäl fest, avslutar Schleimann.

Fast f-n vet, får väl avvakta förarmötet också vis av erfarenhet ifrån i våras. Delar av startfältet kommer iaf. inte av denna tråden att döma

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Tog ni en lite sväng förbi Benny kanske?
Såg en vit buss med ert namn på vid 18-tiden.

japp, rullar härifrån om en timma..
ska bli extra kul att se de andra svenskarna där.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Tack FireSalle! :tummenupp

...nackdelen med det hela är att jag missar PSB-premiären på SRW. :huvet
Det var ju därför jag var på SRW i april för att fota. :(

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Tog ni en lite sväng förbi Benny kanske?
Såg en vit buss med ert namn på vid 18-tiden.

Inte nog med att du ser allt på banan och på nätet, nu spionerar du även på uppfarten??:D hehe..

Lycka till Johan och alla andra i Tyskland, önskar jag kunde ha följt med, men gumman har bokat en vecka i Turkiet för oss.

Kommer att sitta vid burken & följa er.
//
Benny

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
jag såg repris av idm på channelchooser i söndags förmiddag,vet inte men kanske..de har nån tysk mc kanal.tror det stavades så annars är det shooser.nån av dem har ett mer vuxet tema:D

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
Är det någon som vet hur det går på tränigen på Sturup idag?
Mårtensson borde ju kunna hänga med bra här då det inte är så många
rakor direkt...

sandstream

Guest
Är det någon som vet hur det går på tränigen på Sturup idag?
Mårtensson borde ju kunna hänga med bra här då det inte är så många
rakor direkt...
Får han pole och kommer iväg bra i starten är han en het kandidat till vinsten. Annars lär han väl få problem med radfyrorna som ligger i vägen i kurvorna, eller?

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
..
Annars lär han väl få problem med radfyrorna som ligger i vägen i kurvorna, eller?

Aprilians vikt gör den nog inte till nån fördel nånstans på banan. Kör Mårtensson snabbare i kurvorna så är det för att dom andra förarna är sämre på att svänga! :)

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Aprilians vikt gör den nog inte till nån fördel nånstans på banan. Kör Mårtensson snabbare i kurvorna så är det för att dom andra förarna är sämre på att svänga! :)

Men är inte Aprilian "känd" för sin kurvtagninsförmåga? Förmåga till hög kurvhastighet beror lika mycket på cykelns geometri som vikt. Se bara på MotoGP där kurvhastigheten ökade när de gick från 1000 till 800 men med oförändrad minimivikt.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös

Han sa ju själv att han var snabbare än de övriga på t.ex. Knutstorp men tappade ledningen på rakan. Det var efter SM har jag för mig så nån sanning borde det ju ligga däri. Han körde ju 1.01-tider på alla varv utom ett då och den går inte så himla fort rakt fram så den måste ju vara snabb nånstans.

sandstream

Guest
Han körde ju 1.01-tider på alla varv utom ett då och den går inte så himla fort rakt fram så den måste ju vara snabb nånstans.
Millen är sanslöst slö rakt fram om man jämför med radfyrorna så för att köra 1.01 på Knutstorp lär man som sagt ha bättre fart i kurvorna eller bromsa lite efter man sett Gud.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept