Probiker PRX 2 skinnställ, storlek och iläggsskydd?

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Tänkte köpa mig ett PRX 2 ställ från Louis och har lite frågor innan jag bestämmer mig.

1. Skydden i probikers ställ känns ganska klena jämfört med mitt förra från Spyke. Vilka skydd bör/kan jag byta ut dessa mot? Jag är alltså ute efter de kraftigaste som passar i stället och louis har ju några att välja på, bla. LK2, Prosafe etc.

http://translate.google.se/translate?prev=hp&hl=sv&js=y&u=www.louis.de&sl=de&tl=sv&history_state0=

2. Hur är storlekarna? Jag är 183cm lång och väger 78kg. När jag provade andra skinnställ så kom jag i storlek 48 i Berik 2-delat och storlek 46 Alpinestars raceställ. Bör jag ta en 48 i dessa också?

3. Vad är dina allmäna åsikter om PRX 2, om du nu äger ett sådant?
 

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
På din fråga ang din storlek, tror jag på 52.
Själv har jag ett PRX-5. vanligtvis brukar jag ha 48, men det kunde jag fet glömma:arsele, fick raskt byta till 50.
Är då en kort typ, 165cm kort och rätt vältränad
Tror att storlekarna är lite små, samt om du ska anv ett löst ryggskydd bör du gå upp en storlek.
Annars kändes kvaliteten ok, samt riktigt snyggt:tummenupp.

/ A.B
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
På din fråga ang din storlek, tror jag på 52.
Själv har jag ett PRX-5. vanligtvis brukar jag ha 48, men det kunde jag fet glömma:arsele, fick raskt byta till 50.
Är då en kort typ, 165cm kort och rätt vältränad
Tror att storlekarna är lite små, samt om du ska anv ett löst ryggskydd bör du gå upp en storlek.
Annars kändes kvaliteten ok, samt riktigt snyggt:tummenupp.

/ A.B

Ojdå, har köpt ett 48 nu. Ringde till mc-depån och frågade om storlekarna, och han sa att de var snarlika Berik så jag gick på det. Provade även en polares 54, och det satt väldigt löst. Kollade även på storleksguiderna på flera sidor och när jag mäter mig själv är jag precis på gränsen till 48/50, men enligt mina erfarenheter så töjer sig skinn MYCKET så jag ville inte göra samma tabbe som jag gjorde sist och köpa för stort.
Frågan är dock om man ska försöka gå upp en storlek till 50 iaf om det nu är som du säger och dom är väldigt små...
 

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Ojdå, har köpt ett 48 nu. Ringde till mc-depån och frågade om storlekarna, och han sa att de var snarlika Berik så jag gick på det. Provade även en polares 54, och det satt väldigt löst. Kollade även på storleksguiderna på flera sidor och när jag mäter mig själv är jag precis på gränsen till 48/50, men enligt mina erfarenheter så töjer sig skinn MYCKET så jag ville inte göra samma tabbe som jag gjorde sist och köpa för stort.
Frågan är dock om man ska försöka gå upp en storlek till 50 iaf om det nu är som du säger och dom är väldigt små...

Om du pratade med Mikael på Mc-Depån, borde han tycker jag rekomenderat dig ett större. Han är enligt egen utsago 180cm lång, och om han inte sa fel till mig så anv han 52an, men jag kan ha hört fel.
Men där emot åkte jag i ett ställ som Kallas M i storl tidigare i sommras, ska då vara storl 48 i gemförelse, tyckte även Mikael, men så fel det blev, bara att rätta till.

/ A.B
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Om du pratade med Mikael på Mc-Depån, borde han tycker jag rekomenderat dig ett större. Han är enligt egen utsago 180cm lång, och om han inte sa fel till mig så anv han 52an, men jag kan ha hört fel.
Men där emot åkte jag i ett ställ som Kallas M i storl tidigare i sommras, ska då vara storl 48 i gemförelse, tyckte även Mikael, men så fel det blev, bara att rätta till.

/ A.B

Ja, då blir det till att slå en signal till Dyskland imorn och ändra till storlek 50. 52 är jag nästan helt hundra på att det blir för stort, iaf om det är sytt på samma sätt som polarens prx-4.

Vad har du kört med för ställ tidigare och vad är dina preferenser för att ställ är för litet? När jag var och provade läder på lelles var jag tvungen att få hjälp med att stänga stället av 2 pers, men när det väl satt på så satt det som en smäck.
 
Last edited:

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Ja, då blir det till att slå en signal till Dyskland imorn och ändra till storlek 50. 52 är jag nästan helt hundra på att det blir för stort, iaf om det är sytt på samma sätt som polarens prx-4.

Vad har du kört med för ställ tidigare och vad är dina preferenser för att ställ är för litet? När jag var och provade läder på lelles var jag tvungen att få hjälp med att stänga stället av 2 pers, men när det väl satt på så satt det som en smäck.
Tro jag det, behövs det hjälp av två pers för att komma i, kan det inte annat än sitta som en kroppsstrumpbyxa :tummenupp.
Nu ska inte jag tala om för dig vilken stl du ska anv, utan kan endast försöka ge dig råd ef egen erfarenhet, när det gäller detta märke.
Om jag drar normalt stl 48, och det jag köpte var för kort i benen (ändrade tonläget när jag drog upp det ), så borde rimligtvis det vara shorts för dig :D, ef som du är rätt lång mot mig.
Nu har ju jag endast provat PRX-5, som är ett helställ, möjligen är det endast denna mod som är trång, men dock tycker jag att stl 48 för din del, låter litet.
Har tidigare provat Dainese, oxå dessa är små stl,50-52 behövde jag, vissa mod.
ISX, JOFAMA, CORNER, har jag anv stl 48.

/ A.B
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Tro jag det, behövs det hjälp av två pers för att komma i, kan det inte annat än sitta som en kroppsstrumpbyxa :tummenupp.
Nu ska inte jag tala om för dig vilken stl du ska anv, utan kan endast försöka ge dig råd ef egen erfarenhet, när det gäller detta märke.
Om jag drar normalt stl 48, och det jag köpte var för kort i benen (ändrade tonläget när jag drog upp det ), så borde rimligtvis det vara shorts för dig :D, ef som du är rätt lång mot mig.
Nu har ju jag endast provat PRX-5, som är ett helställ, möjligen är det endast denna mod som är trång, men dock tycker jag att stl 48 för din del, låter litet.
Har tidigare provat Dainese, oxå dessa är små stl,50-52 behövde jag, vissa mod.
ISX, JOFAMA, CORNER, har jag anv stl 48.

/ A.B

Hahaha, ok. Tack för ditt utförliga svar :tummenupp Jag tar och ringer Louis nu och ser vad de säger. Jag beställde ju till extra skydd så att jag skulle kunna byta de som sitter i original, men tydligen passar inte dessa heller enligt ett mailsvar jag fick idag från dem. Enligt mc depån skulle de dock passa då det var han som rekommenderade dem. Jävla soppa det här :D Får se om jag kan få någon rätsida på det nu. Återkommer när jag fått svar.

//Uppdatering
Har nu ringt och snackat med dem och han kunde inte ändre ordern då den redan gått ut i butik. Trist nog visste han inget om storlekarna.

//Uppdatering 2
Killen på kundservice ringde nu tillbaka och sa att han skulle säga åt UPS/DHL att returnera paketet direkt, men detta kommer tydligen ta lite tid ändå. Ändrade storleken till 50 nu.
 
Last edited:

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Hahaha, ok. Tack för ditt utförliga svar :tummenupp Jag tar och ringer Louis nu och ser vad de säger. Jag beställde ju till extra skydd så att jag skulle kunna byta de som sitter i original, men tydligen passar inte dessa heller enligt ett mailsvar jag fick idag från dem. Enligt mc depån skulle de dock passa då det var han som rekommenderade dem. Jävla soppa det här :D Får se om jag kan få någon rätsida på det nu. Återkommer när jag fått svar.

//Uppdatering
Har nu ringt och snackat med dem och han kunde inte ändre ordern då den redan gått ut i butik. Trist nog visste han inget om storlekarna.

//Uppdatering 2
Killen på kundservice ringde nu tillbaka och sa att han skulle säga åt UPS/DHL att returnera paketet direkt, men detta kommer tydligen ta lite tid ändå. Ändrade storleken till 50 nu.
Returnerade själv mitt PRX-5 idag, och väntar på en större storlek.
Återkommer till tråden när det nya kommit, så ska jag tala om hur det sitter :banana.

/ A.B
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Tänkte göra detsamma men så hade de inte hängt med i prissänkningen på PRX-2, så det fick bli direkt från Dyskland istället. Fördelen med svenska beställningar är ju just när det blir såhär att man behöver byta, det går lite fortare... Hoppas ditt nya ställ passar bättre :tummenupp
 

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Tänkte göra detsamma men så hade de inte hängt med i prissänkningen på PRX-2, så det fick bli direkt från Dyskland istället. Fördelen med svenska beställningar är ju just när det blir såhär att man behöver byta, det går lite fortare... Hoppas ditt nya ställ passar bättre :tummenupp

Hmm, vetefan om det här går fortare, fick reda på idag att det inte levereras innan 090915 :mad:, lite surt är det, kunde beställt det själv då direkt ifrån Tyskland :huvet.
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Nu har jag äntligen fått stället :D Dock var det för stort, så jag skulle ha kört på storlek 48 iaf. Men aja, det är ju inte direkt så att man badar i det så det får funka. Längden var perfekt, så antingen skiljer sig modellerna åt eller så måste du ha ett par ruggigt långa spiror :D Är väldigt glad att jag köpte till extra skydd för de som sitter i skulle jag inte ens vilja ramla med på en vanlig trampcykel.

Hur går det för dig då?

/Uppdatering

Sådär, nu efter lite syjunta så sitter även extraskydden i. Fick modda benfickorna och sprätta upp dem då de var för korta för de nya skydden. Sydde sedan dit resårband som håller den nedre delen av skydden på plats, så nu jävlar verkar allt sitta som det ska :>
Trist nog har jag ju krashat hojen så jag kan inte provköra än... argh
 
Last edited:

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Nu har jag äntligen fått stället :D Dock var det för stort, så jag skulle ha kört på storlek 48 iaf. Men aja, det är ju inte direkt så att man badar i det så det får funka. Längden var perfekt, så antingen skiljer sig modellerna åt eller så måste du ha ett par ruggigt långa spiror :D Är väldigt glad att jag köpte till extra skydd för de som sitter i skulle jag inte ens vilja ramla med på en vanlig trampcykel.

Hur går det för dig då?

/Uppdatering

Sådär, nu efter lite syjunta så sitter även extraskydden i. Fick modda benfickorna och sprätta upp dem då de var för korta för de nya skydden. Sydde sedan dit resårband som håller den nedre delen av skydden på plats, så nu jävlar verkar allt sitta som det ska :>
Trist nog har jag ju krashat hojen så jag kan inte provköra än... argh
Jo, du har helt rätt, långa spiror, från backen till pungen :D.
Allvarligt talat har jag inte särskilt långa ben, hmm, hur fan skulle det se ut till mina 165cm längd :confused:. Men dock rätt vältränad, möjligen därför mitt helställ vart galet i storlek, men kan dock garantera att du aldrig skulle kunna använt det pgr utav din längd, fan jag fick ju pipig röst när jag lyft armen :D, inte nog med det, fick ju inte i båda för att det blev för trångt.
Så dömma av din beskrivning skiljer det mycket på modellerna, eller så kom du ut ur en pastakvarn :tungan.
Får mitt nästa vecka, skriver och berättar mer då :banana
 
Last edited:

PEPPE

8:40
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Stuttgart/Hässelby
Hoj
Daytona 955i x2
Fick just hem mitt nya PRX-5 som jag köpt från louis.de.

Storlek 48. (181cm låååång, 67 kilo tuuung! :) )

Sitter som väntat. Tight. Kan inte gå upprätt än, men det kommer bli
perfekt när det är inkört!
Såna där tjocka mjuka skydd sitter lite överallt, knän, armbågar, axlar,
lite på framsidan, OCH I arslet! Inte dumt, det har jag aldrig sett förut!

Man behöver komplettera med lite saker.
*Höftskydd
*Hårda skydd till knän
*Hårda skydd till armbågar
*Hårda skydd till axlar.

Annars verkar första intrycket vara att det är oerhört välsytt
och skinnet känns tjockt och bra. Ändå betydligt mjukare och
lättare att ta av och på än mitt Vanucchi i samma storlek.


Ha D
peppe

Edit: Var bara tvungen att okynnesköpa lite. 179Evro. Kunde inte motstå det,
och ett extra ställ kan ju alltid vara bra att ha.

Edit II: Vet i f*n om det går att få in några hårda skydd i det där stället.
Man måste nog lämna in det i så fall.
 
Last edited:

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Yes!!!!!, lilla julafton idag.
Fick hem mitt ställ idag oxå, dock storlek 50, till mina 73kg/165cm kort.
Hur ni i allsindar får platts i ett ställ med storlek 48, är för mig en gåta :confused:, jag kan ju inte själv knappt sträcka upp armarna utan att bli pipig i rösten :D.

Ja ja, mitt sitter som en smeck, dock tror jag inte att jag kommer att kunna anv mitt lösa ryggskydd under, fick hoppa/åla/dra som en tok för att komma i ben och armar.

Ni pojkar måste äta upp er lite, jag måste vara som en kubik i jämförelse med er :D:D.

Ha det gott, nu kan man ut och köra fort igen :yoparty:tummenupp
 

PEPPE

8:40
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Stuttgart/Hässelby
Hoj
Daytona 955i x2
Yes!!!!!, lilla julafton idag.
Fick hem mitt ställ idag oxå, dock storlek 50, till mina 73kg/165cm kort.
Hur ni i allsindar får platts i ett ställ med storlek 48, är för mig en gåta :confused:, jag kan ju inte själv knappt sträcka upp armarna utan att bli pipig i rösten :D.

Ja ja, mitt sitter som en smeck, dock tror jag inte att jag kommer att kunna anv mitt lösa ryggskydd under, fick hoppa/åla/dra som en tok för att komma i ben och armar.

Ni pojkar måste äta upp er lite, jag måste vara som en kubik i jämförelse med er :D:D.

Ha det gott, nu kan man ut och köra fort igen :yoparty:tummenupp

Det brukar vara liite trångt en stund... :D
men när man kört in det några veckor så brukar det bli lagom!

Får gå och köpa lite chokladkakor, så jag kan fylla ut stället lite bättre! :tummenupp
 

Bifogat

  • new_suit_min.jpg
    new_suit_min.jpg
    186 KB · Visningar: 343
Last edited:

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Det brukar vara liite trångt en stund... :D
men när man kört in det några veckor så brukar det bli lagom!

Får gå och köpa lite chokladkakor, så jag kan fylla ut stället lite bättre! :tummenupp

:D, nä nä, på med lite muskler istället, orkar du bryta ned cyckeln kraftigare då, rentav bryta av styret :D :D. ( skojar bara med dig ).
Ang priset var ju inte det vit/svarta som jag beställde nedsatt, naturligtvis :mad:.
Har själv funderat på att byta ut vissa skydd mot det hårdare, vet du några som passar rakt av eller är det modefiering som gäller :va:confused:
Hur f,, bifogar jag bilder här?, tänkte visa att jag inte pratar blaj ang storleken
 
Last edited:

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Nu har jag äntligen fått stället :D Dock var det för stort, så jag skulle ha kört på storlek 48 iaf. Men aja, det är ju inte direkt så att man badar i det så det får funka. Längden var perfekt, så antingen skiljer sig modellerna åt eller så måste du ha ett par ruggigt långa spiror :D Är väldigt glad att jag köpte till extra skydd för de som sitter i skulle jag inte ens vilja ramla med på en vanlig trampcykel.

Hur går det för dig då?

/Uppdatering

Sådär, nu efter lite syjunta så sitter även extraskydden i. Fick modda benfickorna och sprätta upp dem då de var för korta för de nya skydden. Sydde sedan dit resårband som håller den nedre delen av skydden på plats, så nu jävlar verkar allt sitta som det ska :>
Trist nog har jag ju krashat hojen så jag kan inte provköra än... argh

Tjenare SPIKEN,

nå, har du fått provat stället på kurvig väg ännu?
Själv har jag bara lyckats att åla i och ur en gång, blev totalt genomsvettig :D, blir en tur idag i höstsolen :banana, ang dina lösa skydd du moddade med, vad anv du för några?, har kikat runt lite ef lösa, men dessa lär behövas moddas om jag inte ska spretta upp och syom varje ficka :va.
 

PEPPE

8:40
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Stuttgart/Hässelby
Hoj
Daytona 955i x2
:D, nä nä, på med lite muskler istället, orkar du bryta ned cyckeln kraftigare då, rentav bryta av styret :D :D. ( skojar bara med dig ).
Ang priset var ju inte det vit/svarta som jag beställde nedsatt, naturligtvis :mad:.
Har själv funderat på att byta ut vissa skydd mot det hårdare, vet du några som passar rakt av eller är det modefiering som gäller :va:confused:
Hur f,, bifogar jag bilder här?, tänkte visa att jag inte pratar blaj ang storleken

Muskler tar ju bara onödig plats... :rolleyes:
Och mitt nya styre var för dyrt för att jag skulle vilja bryta av det!

Jag har köpt extra skydd som man skall stoppa i vid höfterna. Men det är
såna halvmjuka som sitter överallt.

Skall se om det inte går att hitta hårda skal som skall sitta utanför mjukskydden. Men helt klart moddning som gäller, mjukisskydden verkar ju väl insydda.

Brukar finnas en knapp längst ner, "Bifoga bilder/Hantera bilder och filer".
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top