Probiker Rx ställ

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
Tjenare jag täntke bara berätta för alla som har funderat över att skaffa sig probiker skydd som första grejjer att dom är klart värda priset.
Jag fick mina skydd idag (byxor,jacka,stövlar och handskar) och är skitnöjd!
Service var otrolig och grejjerna tycker jag enligt min åsikt jävligt bra kvalite med tanke på vad jag betalade för dom(ca 300euro).
Jag vill inte heller påstå att det är världens bästa grejjer, mina första mc skydd jag köper men har sätt efter sånna nu i vinter och beslöt mig för att köra tyska vägen så kommer jag lite billigare undan.
Fråga gärna om det är nått ni undrar över för jag funderade över en massa själv som jag inte fick svar på så jag köpte mina grejjer half som grisen i säcken. :tungan

Snävan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2004
Hoj
Yamaha MT-09 Sport Tracker -15 och Honda CBR600F -98
Det låter bra, har funderat på ett sånt ställ själv. Är lite osäker på storlek bara. Hur tung/lång är du? Vilken storlek köpte du?

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
runt 180 lång och c.a 80-85 kg, varierar på hur mycke bajs man har i magen :p
jo men det sitter perfekt på mig. Jackan är 50 och byxor 52. jag är lite stadig, fet vågar jag inte påstå förde. Hur laddar jag upp en bild?

Snävan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2004
Hoj
Yamaha MT-09 Sport Tracker -15 och Honda CBR600F -98
Okej, har funderat lite på antingen 48 eller 50. Är 183cm/72Kg. Har provat 48 på några andra märken och då har det varit från helt perfekt till att jag knappt kunnat andas med det på. Har du någon aning om hur storlekarna är jämfört med andra märken?

Tror du lägger in en bild genom att klicka på knappen "Hantera Medskickade Filer" när du skriver meddelandet..

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
Här är första bilden jag tog när jag fick skyddena :lol dom sitter ordentilgt på mig och tror det är jävligt bra om dom gör det också att dom inte fladdrar när man kör lite fortare.
Som sagt är jag lite stadig och byxorna är 52 och jackan 50 men jag vet inte hur det är jämnfört med andra märken, den här länken andvände jag för att mäta ut kläderna åt mig, bara att ta fram måttbandet och börja mäta runt magen o.s.v. http://www.outdoorgear.co.uk/pix/info/Size_Chart2.htm
Euroconversion borde gälla för tyskland också iallafall gick det bra för mig, leta efter andra linkar också på google, jag skrev in clothing charts, kan kanske gå med sizes eller nått?

Bifogat

• Photo-00042.jpg
    Photo-00042.jpg
    91.7 KB · Visningar: 122

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
hur är det med andra probiker ställ och i den klassen, har nån något att säga om sånna? vad tycker ni man ska ha som nästa ställ om man skaffar en lite kraftigare hoj så vill jag ha bättre ställ, förslag?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...