problem inför besiktningen

Smutt

Smutt va?
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
04 Yamaha FZ6
Tisdag om en vecka 11/4 har ja tid för att besiktiga min Blackbird i högdalen.

De är dock 2 problem.

1. Ja har inget körkort för den ännu, och kan/vill således inte köra den dit.
har heller ingen bil med flak lr dragkrok för en släpvagn.

2. De är mitt på dan, 11:40, vilket gör att majoriteten av folk som händelsevis kan hjälpa mig, dem jobbar såklart.

Ja är såklart inte helt lost, de går väl att ordna fram nått om man försöker lite.
Det ja tänkte va om nån inte har nått spec för sig den dagen?

Som kanske vill komma till tyresö, köra den åt mig till högdalen och sen hem igen. Såklart mot betalning + lunch.

PM:a om nån har lust!. :tummenupp

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
måste ju finnas nån vänlig själ som mer än gärna kör hoj en sväng.

jag bor lite för långt bort,, annars så hade jag ställt upp, ,men det är ju en klen tröst.

iceaway

Forgotten Hopes
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660R -07
Hade gärna gjort det om jag hade varit i stockholm, för där bor jag själv på tyresö.
Och lite orelevant men lustigt kanske: Min hoj (VFR800) ska också på besiktning just den 11/4, och då ska min farsas kompis köra den dit åt mig (den är på tyresö, jag är i luleå) och hans drömhoj är just en Blackbird ;)

smilev

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
r1 2005
angående besiktning

Smutt skrev:
2060028 Tisdag om en vecka 11/4 har ja tid för att besiktiga min Blackbird i högdalen.

De är dock 2 problem.

2. De är mitt på dan, 11:40, vilket gör att majoriteten av folk som händelsevis kan hjälpa mig, dem jobbar såklart.

Ja är såklart inte helt lost, de går väl att ordna fram nått om man försöker lite.

Som kanske vill komma till tyresö, köra den åt mig till högdalen och sen hem igen. Såklart mot betalning + lunch.

i värsta fall får du köra dit själv de är vanliga besiktningsman inga poliser de kollar ej på ditt kort

H-C

socio #1067
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
Ducati 996 -99
Smutt skrev:
2060028 Tisdag om en vecka 11/4 har ja tid för att besiktiga min Blackbird i högdalen.

De är dock 2 problem.

Hade gärna hjälpt till men det är lite långt att åka (från Göteborg) :D

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Honda XRV 750
Smutt skrev:
2060028 1. Ja har inget körkort för den ännu, och kan/vill således inte köra den dit.

Jag har samma problem, men jag löser det med att vänta tills jag fått KK alternativt känner att jag kan köra den dit. Boka en senare tid för besiktning eller boka av helt. Det enda som händer är att du får körförbud tills du besiktigat den. Det kostar ingenting extra att besiktiga den bara för att du inte gjorde det i tid!

Lycka till.

Smutt

Smutt va?
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
04 Yamaha FZ6
De blev lite respons ändå. Tackar folket för de.

Anledningen till att ja helst inte kör den själv är just de här faktumet, OM!

Nått kan hända. Va som helst, när som helst. Nått man inte ens till 0 % är skyldig till (förutom körningen), så kan nått hända. Dock är de eg bara motorväg drygt en mil och sen 2 km på en 70väg med nåra rödljus.
Men nu har ja köpt en hoj ja har drömt om i många år, ja har köpt nytt skinnställ och hjälm , och hojen är i väldigt fint skick. Och uppkörningen är om ungf 3 veckor. Skulle inte gå att beskriva känslan om de blev nått att göra med polisen, vad gäller nån kontroll nånstans etc.

Ja är inte rädd för att åka till själva besiktningen, de är som sagt transporten till och från de är problem med. Men de löser sig gubbar.

iceaway skrev:
2060299 Hade gärna gjort det om jag hade varit i stockholm, för där bor jag själv på tyresö.
Och lite orelevant men lustigt kanske: Min hoj (VFR800) ska också på besiktning just den 11/4, och då ska min farsas kompis köra den dit åt mig (den är på tyresö, jag är i luleå) och hans drömhoj är just en Blackbird ;)

Men vafan, Gyllene tillfälle för gubben att köra en blackbird.
Hör av dig om han är intresserad. De är som sagt 11.40 som min ska dit.

odencrants

aeqvitas veritas
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
gixxer 04
ang besiktning

vad säger citronerna om skylten sitter i undertailen på en rätta
blir det en 2:A?? :confused:

iceaway

Forgotten Hopes
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660R -07
Smutt skrev:
2062070 De blev lite respons ändå. Tackar folket för de.

Anledningen till att ja helst inte kör den själv är just de här faktumet, OM!

Nått kan hända. Va som helst, när som helst. Nått man inte ens till 0 % är skyldig till (förutom körningen), så kan nått hända. Dock är de eg bara motorväg drygt en mil och sen 2 km på en 70väg med nåra rödljus.
Men nu har ja köpt en hoj ja har drömt om i många år, ja har köpt nytt skinnställ och hjälm , och hojen är i väldigt fint skick. Och uppkörningen är om ungf 3 veckor. Skulle inte gå att beskriva känslan om de blev nått att göra med polisen, vad gäller nån kontroll nånstans etc.

Ja är inte rädd för att åka till själva besiktningen, de är som sagt transporten till och från de är problem med. Men de löser sig gubbar.

Men vafan, Gyllene tillfälle för gubben att köra en blackbird.
Hör av dig om han är intresserad. De är som sagt 11.40 som min ska dit.

Problemet är ju att han ska besiktiga min hoj samtidigt, och även om han är bra på att köra tror jag inte han klarar av 2st samtidigt ;) Tyvärr!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024