problem mé oljan i rg:n

heNkOne

Lycklig Sporthoj.com'are
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Suzuki RG125F -92 utagen 93..
har fått problem mé oljan i min rg.. den har av någon anledning fått på tok för fet blandning å går därför rejält pissigt för tillfället :mad:.. aja, hur som helst, ska ja rengöra slutdämparen, luftfilter m.m från olja. men hur ska jag göra för att slippa detta problem i fortsättningen :confused:?? nån som har koll på om d går att reglera oljeintaget i motorn på den nya modellen av suzuki rg??

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
ja hade samma problem... de läckte olja ut på bakdäcket oxå... några mil senare pajjade avgasportarna, vevaxeln va sne o nån packbox va sönder...

heNkOne

Lycklig Sporthoj.com'are
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
de va som tusan kanske é ett gemensamt problem för nya rg:n, såsom avgasportarna :skrämd .. lyckades du lösa problemet? och i sådant fall hur??

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
heNkOne skrev:
de va som tusan kanske é ett gemensamt problem för nya rg:n, såsom avgasportarna :skrämd .. lyckades du lösa problemet? och i sådant fall hur??

problemet ligger på verkstan o killen vill ha 8000 av mej :skrämd

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
heNkOne skrev:
har fått problem mé oljan i min rg.. den har av någon anledning fått på tok för fet blandning å går därför rejält pissigt för tillfället :mad:.. aja, hur som helst, ska ja rengöra slutdämparen, luftfilter m.m från olja. men hur ska jag göra för att slippa detta problem i fortsättningen :confused:?? nån som har koll på om d går att reglera oljeintaget i motorn på den nya modellen av suzuki rg??

Kanske blandar du äpplen och bowlingklot. Går den för fett? D v s rik bränsleblandning. Eller ger pumpen för mycket olja. Har ingen koll på modellen men jag antar att den har oljepump.

heNkOne

Lycklig Sporthoj.com'are
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
jora den har oljepump. tyvärr stämmer inte manualen riktigt överrens med hojjen så att finjustera den på det vis som manualen anvisar funkar ej. å man vill ju inte gå in på å börja strypa oljetillförseln till motorn innan man vet om det går att reglera på nå vis. hoppades på att nån här visste, men aja.. d får väl bli till å besöka schneiders :hej

Lill-Duccen

kör hoj o har skoj
Gick med
4 May 2003
Hoj
SUZUKI
ryker den mycket också...då kan det vara en packbox i motorn som gått sönder, ( den packboxen mellan växellådan och vevhuset) då blandas även växellådsoljan med bensinen, och det brukar märkas genom att den ryker mycket, det luktar surt om avgaserna och den går dåligt.

RGmaniac

No More MR 2 Stroke
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z 550 -82,Yamaha XS 500 -79
CayLe skrev:
Kommit fram till felet?

Ett av felen var att svänghjulskilen gått av och svänghjulet flyttat på sig,helt sjukt det ska ju sitta på konan men tydligen inte..

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...