problem med aprilia rs

kim...

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
aprilia rs
hej hej! för någon vecka sedan tog jag bort strypningen i cdi boxen på min rs men den bluddrar fortfarande mellan 5-6k rpm fast inte lika mycket.
tänkte höra om det var någon här som har haft liknande problem och vet vad som kan vara fel.

falip

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6 - 01
har du bara strypt av cdiboxen, då är det kanske den variabla avgasporten som fortfarande stryper...

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
På höger sida av motorcykeln, under tanken kan du med lite tur hitta två kontakter som passar varandra. Om solonoiden redan är inkopplad kan det ha att göra med dålig bestyckning.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Kanske räcker att sänka trottelnålen ett snäpp?

Beror ju lite på, är det så att den går lite fett nu där vid 5000rpm så skulle nog det hjälpa men jag tror snarare att den skulle gå snålt.

Å andra sidan så vad gör en rs 125 i 5000rpm? Den ska ju ligga på 9000-11000rpm. 8500rpm öppnas ju avgasporten:)

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
brorsan har lagt upp en tråd på hur man löser det problemet med 07:an iaf...

hade precis samma syptom..

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=165546

Alltså han har redan tagit bort bryggan nu ska han bara ställa in förgassaren. Och ett tips till dig, så ska man klippa av en liten bit och inte bara göra ett jack.

Då det finns en möjlighet att båda sidorna för kontkat då det vibrerar och skit, möjligheten finns inte om du klicker av 2-3 millimeter, och sedan om du vill ha tillbaka styprningen så löder du ihop skiten.

MrGangsta

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 - 07
Alltså han har redan tagit bort bryggan nu ska han bara ställa in förgassaren. Och ett tips till dig, så ska man klippa av en liten bit och inte bara göra ett jack.

Då det finns en möjlighet att båda sidorna för kontkat då det vibrerar och skit, möjligheten finns inte om du klicker av 2-3 millimeter, och sedan om du vill ha tillbaka styprningen så löder du ihop skiten.

Det har du rätt i.. trodde han skulle strypa av boxen :p

Asså grejen va att jag nte riktigt vågade fortsätta o hålla på me bryggan.. kändes ju som om det var ett kretskort som bryggan låg på och jag va skit nära på o klippa av kretskortet.. Tänkte lite me på att det kanske e ett lite för litet jack men än så länge funkar det utan probs iaf

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy