Problem med att starta min Husaberg 650 -01

BlackDevil

Rookie
Gick med
2 May 2005
Hoj
1986, Kawa zx600r stunt- såld! Honda CBR 600RR 2003 stunt
Är en nybliven glad ägare till en Husaberg 650 -01. Köpte den nu i helgen. Den går otroligt bra, och fint skött. :banana Men nu till mitt problem!!
När jag ska starta den så kan jag få stå 30 minuter och bara kicka och kicka!! :huvet :huvet Vad är det som är fel. Jag vet att man ska kicka kicken i ett visst läge.. men är inte säkert att jag hittar den jämt. Någon som hade samma problem när ni hade köpt eran första husa. (har otroligt ont i foten!! :näsblod ) Skulle vara väldigt tacksam för alla svar tips hur man startar den på bästa sätt!
Mch\Christian

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
Husa..
BlackDevil skrev:
Är en nybliven glad ägare till en Husaberg 650 -01. Köpte den nu i helgen. Den går otroligt bra, och fint skött. :banana Men nu till mitt problem!!
När jag ska starta den så kan jag få stå 30 minuter och bara kicka och kicka!! :huvet :huvet Vad är det som är fel. Jag vet att man ska kicka kicken i ett visst läge.. men är inte säkert att jag hittar den jämt. Någon som hade samma problem när ni hade köpt eran första husa. (har otroligt ont i foten!! :näsblod ) Skulle vara väldigt tacksam för alla svar tips hur man startar den på bästa sätt!
Mch\Christian
Kolla så att ventilerna står rätt.. annars är det bara träning som gäller. Jag hade lite problem med att få igång min i början, Men nu så sitter jag å kickar och behöver knappt ta i för att den ska gå igång.

Edit. Kolla runt i dom här trådarna.. http://www.sporthoj.com/forum/search.php?searchid=1754068

Last edited:

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
KTM 525
Hade samma problem med min 650 -02 som jag precis köpte.
Idag bytte jag olja, stift, ställde ventilerna rätt (dom stod lite fel).

Sen starta jag den på 3 kickar, stängde av, starta på 3 igen.
Skruvare lite på förgasaren...

Vips, nu startar den på 1 eller 2 kick!

tyson

byter hoj oftare än kalsonger
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ZX10R -04 med skrubbsår
sen tycker jag att man måste ha rätt "fjong" i kickningen åxå för att hojen ska gå igång. men det lär man sig ju efter några gånger.
/mvh erik

pila

BLÄT!
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
r6 2002
BlackDevil skrev:
Mch\Christian

tjoho! samma problem här. inte riktigt rätt teknik å för lite kraft, men inte för mycket heller, min kickaxel gick av nyligen. kolla så kicken står i rätt läge med splinsen, när jag köopte min så hadde förra ägaren tagit bort kicken å satt tebax den fel så jag missade lite i kicklängd, många timmars onödigt kickande.
har för mig att det ska finnas en tråd här för just kickandet på husorna.'
ps funkar startmotorn?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM