Problem med cross!

kickzon

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Alla möjliga
Har en suzuki 125cc 87a. Köpte den med trasig kolv. har bytt kolv och fixat allt som kan ha tänkts varit fel. Nu går den iallafall men jag undrar om man kan ställa tändningen på något annat vis än på tändplatan? (det finns inga markeringar på plattan att gå efter!?) Blödrar och misständer när man vrider fullgas. baktänder och kommer ut ur förgasaren. Någon som har några tips? Tacksam för alla svar

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Skit i förgasaren eller fel bestyckning är en gissning....inte för att jag är nån expert på detta men det är värt att kolla....för fet blandning på minimoton verkar ge samma effekt......lycka till !

crallan

#73 250R
Gick med
13 May 2003
Hoj
TZ 250 -99
om den bloddrar pa fullgas men gar bra pa lag och mellanvarv ar det huvudmunstycket som ar fel. kommer det svart sas ur avgasroret? prova ett mindre huvudmunstycke. Vad gallet tandningen kan jag tyvarr inte hjalpa till.
lycka till

dirttracker

dirttracker
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
YZR500 Cr 500-84 Cr 500-94
tändplatta

sätt tändplattan i mitt "läget "mellan bultarna som håller plattan mot blocket
-e enklast så!,,sen kan ju cdi boxen hålpa o lägga av om de n inte går på full gas..typ..o jo visst de e ganska varmt ute nuförtiden..så den kanske får för mkt på höga varv-byt till några storlek mindre munstycke!, o prova
de e ingen fara om du provvvarvar med friläget i, dvs utan belastning-den kan inte skära då hursmhelst.-men börja med en fet typ 5 % pljeblandning på ny kolven1
-lycka till

kickzon

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Alla möjliga
Okej. Tack för svaren grabbar. förgasaren är rengjord. Kanske funkar bra med ett annat munstycke. En fråga, Köpte nytt stift hos en återförsäljare av suzuki. Han frågade om jag skulle köra hårt eller lugnt, och jag sa hårt. då ska du ha de här stiftet sa han. Kan jag ha fått fel stift som gör att den beter sej på det viset?

dirttracker

dirttracker
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
YZR500 Cr 500-84 Cr 500-94
stift

nope!..men han kan ju gett ett fel stift iaf..
B9ES är ett std stift som funkar

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll