Bruzze
Ny medlem
Hej!
Tänkte testa detta forum för att få hjälp med min dotters strulande moppebil. Tänker att det finns mycket samlad kompetens här. Det är en Grekav eke med 2cyl dieselmotor med mekaniskt insprut. Motorn heter Lombardini Focs 502
När den gått ett tag så börjar den ”misstända” för att sedan dö. Får den stå och kallna så går den bra igen för att sedan dö så småningom. Jag har:
Kollat luftning i tank.
Kollat slangarna tur och retur.
Kollat bränslefilter.
Kollat magnetventilen för avstängning.
Bytt bränslepump.
Kollat kylsystemets flöde inkl vattenpump.
Bytt termostat även testat utan för att utesluta att den går varm. Stadig 80grader.
Ställt ventiler.
Pillat på backventiler för returen av bränsle då de kan orsaka fel. Mest att den SAS glödtänder någon sekund men det har den gjort länge.
Felet kvarstår.
Det är ju en diesel med mekaniskt och den ska ju bara gå. Har ni några idéer? Bomba.
Den står utanför Linköping om någon i närheten är nyfiken.
Extremt tacksam för alla idéer.
Tony
Tänkte testa detta forum för att få hjälp med min dotters strulande moppebil. Tänker att det finns mycket samlad kompetens här. Det är en Grekav eke med 2cyl dieselmotor med mekaniskt insprut. Motorn heter Lombardini Focs 502
När den gått ett tag så börjar den ”misstända” för att sedan dö. Får den stå och kallna så går den bra igen för att sedan dö så småningom. Jag har:
Kollat luftning i tank.
Kollat slangarna tur och retur.
Kollat bränslefilter.
Kollat magnetventilen för avstängning.
Bytt bränslepump.
Kollat kylsystemets flöde inkl vattenpump.
Bytt termostat även testat utan för att utesluta att den går varm. Stadig 80grader.
Ställt ventiler.
Pillat på backventiler för returen av bränsle då de kan orsaka fel. Mest att den SAS glödtänder någon sekund men det har den gjort länge.
Felet kvarstår.
Det är ju en diesel med mekaniskt och den ska ju bara gå. Har ni några idéer? Bomba.
Den står utanför Linköping om någon i närheten är nyfiken.
Extremt tacksam för alla idéer.
Tony