blozzor
Ny medlem
Tjena, köpte mig en bandit 650 -08 (uttagen 10) i februari, men har inte lyckats ta mig en tur med den förens idag! Allt kändes jättebra i typ en halvtimme sen började kopplingen krångla. Till en början kunde jag köra i knappt 70, gasade jag ökade endast varvmätaren, sen sjönk maxhastigheten till 30. Det spelade ingen roll vilken växel jag hade i. Till slut var det så illa att jag kunde inte köra över huvud taget, jag kunde lägga i 5:an växel, släppa kopplingen och INGET hände, det var som om jag hade i N.
Det fanns inte mycket att göra än att börja dra hem den (ca 7 km). Efter att ha dragit i kanske 40 min så funkar den igen, nästan, det går att köra i ca 65-70.
Vad är problemet? Något jag kan fixa själv, trotts att jag inte är spec kunnig. Vet att jag har fabriksgaranti kvar och jag ska ringa på fredag, men vad säger ni? Någon som har en aning?
Tack på förhand!
Det fanns inte mycket att göra än att börja dra hem den (ca 7 km). Efter att ha dragit i kanske 40 min så funkar den igen, nästan, det går att köra i ca 65-70.
Vad är problemet? Något jag kan fixa själv, trotts att jag inte är spec kunnig. Vet att jag har fabriksgaranti kvar och jag ska ringa på fredag, men vad säger ni? Någon som har en aning?
Tack på förhand!