Problem med mc:n?

Har din 125:a haft större problem, såsom motorhaveri osv?

• Antal röstningar
    0

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Okej, har nu märkt att väldigt många som kör 2-takt har motorhaveri på löpande band, gör därför en poll. (har inget emot 2-takt, kör själv det också)

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Min uppfattning är att RS är den hojen som mest går sönder.. eller så är de bara så att 99¨% av alla här har RS.. vad vet jag.. :rolleyes:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
YoMatic skrev:
Okej, har nu märkt att väldigt många som kör 2-takt har motorhaveri på löpande band, gör därför en poll. (har inget emot 2-takt, kör själv det också)

ska försöka med en parrallel till din fråga, om jag målar med vit färg på det vita pappret blir det vit då? :3freak

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
philsson skrev:
Min uppfattning är att RS är den hojen som mest går sönder.. eller så är de bara så att 99¨% av alla här har RS.. vad vet jag.. :rolleyes:

hmm, kolla på milen så tror jag inte rs är den som går mest sönder,, och sen har den mer effekt än dom flesta 125:eek:rna..

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
DJM skrev:
hmm, kolla på milen så tror jag inte rs är den som går mest sönder,, och sen har den mer effekt än dom flesta 125:eek:rna..
där med effekten har du rätt men annars tycker jag det verkar som att de är de hojarna som har flest haverier.. Samtidigt är de flästa RS här på forumet. Ja RS över huvudtaget är inte så gamla maskiner ofta med få mil på mätaren. De som haft motorhaverier här på forumet vad jag förstått ligger mellan 1000-1500 mil om ens det.. Problem med andra hojar är inte lika vanliga. Fast detta med alla RS haverier har kanske enbart varit ett aktuellt ämne på sista tiden. Minns inte hur de var för ett tag sen. kanske var mer blandat då.

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
philsson skrev:
där med effekten har du rätt men annars tycker jag det verkar som att de är de hojarna som har flest haverier.. Samtidigt är de flästa RS här på forumet. Ja RS över huvudtaget är inte så gamla maskiner ofta med få mil på mätaren. De som haft motorhaverier här på forumet vad jag förstått ligger mellan 1000-1500 mil om ens det.. Problem med andra hojar är inte lika vanliga. Fast detta med alla RS haverier har kanske enbart varit ett aktuellt ämne på sista tiden. Minns inte hur de var för ett tag sen. kanske var mer blandat då.

joo men allt är handhavande fel om dom rasar. Dom håller jävligt bra om man sköter dom. Min har gått 3600 mil nu. När jag köpte den hade den gått 1900mil.

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
philsson skrev:

rs skär alldrig

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
mycket trassel med kopplingskorgar, värmenypningar osv med RS.. det är den uppfattningen jag fått.. :3freak

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
DJM skrev:
joo men allt är handhavande fel om dom rasar. Dom håller jävligt bra om man sköter dom. Min har gått 3600 mil nu. När jag köpte den hade den gått 1900mil.

Håller med DJM. Beror också på att de flesta prillorna går snålt.

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
philsson skrev:
mycket trassel med kopplingskorgar, värmenypningar osv med RS.. det är den uppfattningen jag fått.. :3freak

Ja och hur var det med din NS-F då? :7peta

Ja men det var ju någon som gjorde en poll här om vilken som var den valnligaste 125:an på forumet men jag hittar den inte. Har för mig det var Honda...

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
AndersJohansson skrev:
Ja och hur var det med din NS-F då? :7peta

Ja men det var ju någon som gjorde en poll här om vilken som var den valnligaste 125:an på forumet men jag hittar den inte. Har för mig det var Honda...
Ja. Jag hade jättemycket strul med min NS.. men det var inte alla NS på forumet utan just min. Om nu honda är den vanligaste hojen på forumet varför är det då flest rasade aprilior?. :va

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
philsson skrev:
Ja. Jag hade jättemycket strul med min NS.. men det var inte alla NS på forumet utan just min. Om nu honda är den vanligaste hojen på forumet varför är det då flest rasade aprilior?. :va

Därför att det finns flest Hondor men aprilia Aprilia RS är den vanligaste modelle...

Men å andra sidan har jag inte läst om någon anna hoj som rasat än RS :3freak

Tror jag...
Men sedan att Honda är välkänt för bra kvalitet säger jag inget om, honda ligger mig varmt om hjärat :pannkyss

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!