Oneyet
Sporthojsnörd
- Gick med
- 27 Nov 2022
- Hoj
- 2001 KTM Supermoto
Jag har nu börjat meka med min nyinköpta ganska oälskade 900SS från 1997.
Semestergas kan vara ganska bekvämt men är ändå ingenting jag eftersträvar så den skall bort tänkte jag.
Oljade in gasvajrarna och slipade bort rosten under gashandtaget och visst blev det lite bättre men inte på något sätt bra. Trög gas och lååångsam tillbakagång på densamma när jag släpper. På min KTM LC4 från 2001 kan jag ge fullgas med två fingrar och när jag släpper handtaget så säger det bara vips på ett skönt sätt så åker det tillbaka.
Ducati kanske är lite manligare?
Jag har tagit bort luftburken och lyckats komma in till mekanismen mellan förgasarna. Där känns allt mjukt och fint i rörelsen även om det går åt förvånansvärt mycket kraft för att aktivera den. Normalt?
Gashandtagets konstruktion ger mig hjärnblödning. 3 delar som skall skruvas ihop samtidigt som vajrar skall i skåror och fjädrar som jobbar emot dig. Suck.
Men första frågan. Var köper jag gasvajrar till den här reliken bäst tror ni?
Semestergas kan vara ganska bekvämt men är ändå ingenting jag eftersträvar så den skall bort tänkte jag.
Oljade in gasvajrarna och slipade bort rosten under gashandtaget och visst blev det lite bättre men inte på något sätt bra. Trög gas och lååångsam tillbakagång på densamma när jag släpper. På min KTM LC4 från 2001 kan jag ge fullgas med två fingrar och när jag släpper handtaget så säger det bara vips på ett skönt sätt så åker det tillbaka.
Ducati kanske är lite manligare?
Jag har tagit bort luftburken och lyckats komma in till mekanismen mellan förgasarna. Där känns allt mjukt och fint i rörelsen även om det går åt förvånansvärt mycket kraft för att aktivera den. Normalt?
Gashandtagets konstruktion ger mig hjärnblödning. 3 delar som skall skruvas ihop samtidigt som vajrar skall i skåror och fjädrar som jobbar emot dig. Suck.
Men första frågan. Var köper jag gasvajrar till den här reliken bäst tror ni?