Problem med storlek på skinnställ..

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Hej jag undrar om det finns nåra här i forumet som e lika korta som mig och hur i sånna fall dom handlat skinnställ o vart.. jag har kollat på detta stället
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...ather-Suit-0001&ChangeAction=SelectSubProduct

Problemet är att det finns endast i str 46 som minst. jag har 44 i mitt ställ idag men jag misstänker att det e dam ställ jag har då... det har en lite annorlunda form vid midjan o det vill jag inte ha.. va ska jag göra? går det o beställa herr ställ i str 44 nån annan stans? och i sånna fall vart?

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Tjena jag är ca 169, 57~ kg. Mycket mindre än mig blir man inte, jag har 46 i mitt ställ. Få märken har det förutom Lindstrands ( ialfall när det gäller herr) Damställ har ju andra mått runt bröst och höfter etc där dem oftast brukar ha mer att ta i än vi:fyllisar

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Tjena jag är ca 169, 57~ kg. Mycket mindre än mig blir man inte, jag har 46 i mitt ställ. Få märken har det förutom Lindstrands ( ialfall när det gäller herr) Damställ har ju andra mått runt bröst och höfter etc där dem oftast brukar ha mer att ta i än vi:fyllisar

Hehe jo jag blir mycket mindre. Är 1,60 typ:) jag hadde ju tänkt mig ett helsäll nu. Idag har jag ett berik två delat ställ. Kan man inte beställa sånt från kina elle nåt då? Dom e ju korta där?:)

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Tyckte priserna va väldigt höga.. Men sen så kan man ju kanske få bättre passformer på stället... Ska kika lite mer påt.. tack för infot.

Dyrt? Kan så vara. Eftersom du tillhör samma grupp jag ingår i, alltså folk som inte kan ha konfektion, så får du nog bita i det sura äpplet och betala.
Trösten är å andra sidan att man ser så jäkla snygg ut i ett måttsytt ställ...:rock
Illusionen funkar iaf tills man tar av hjälmen:gnissla

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
TS, om du inte måste ha EXAKT det där stället så är mitt tips att testa helställ också, de är ofta lite mindre. Jag behöver generellt ha 2 storlekar större i helställ än i ett delat av samma märke.

Dessutom är Berik-ställen för jävla små i storleken, åtminstone över axlarna.
Så ett Berik helställ i stl 46 borde kunna vara som ett delat 44 i en normal storlek.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
App app, Phulquote.
Läs raden efter som du glömde quota och inse att dina pengar går rätt i sjön ändå..(jo, mina med )

Nu stoppar jag fingrarna i öronen och sjunger "Heja Bamse..."

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
TS, om du inte måste ha EXAKT det där stället så är mitt tips att testa helställ också, de är ofta lite mindre. Jag behöver generellt ha 2 storlekar större i helställ än i ett delat av samma märke.

Så ett Berik helställ i stl 46 borde kunna vara som ett delat 44 i en normal storlek.

Peter, jag tror att du är lite bredare över axlarna än genomsnittshojåkaren, så TYST!!! ;)

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008

Kanske länka fel men det är helställ jag e ute efter. Kollat runt lite efter berik ställ då jag hört att dom e lite mindre i storleken. Mätte mig idag o jag a visst inte 1,60 utan mer 1,55:p men men vi får väl se va de blir. Just nu e jag inne på beriks helställ. Tänkte försöka ta mig iväg o prova nåra olika ställ under morgon dagen.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Damstorlek 44 är ungefär som herr 48-50 fast lite annorlunda sytt så klart. Fast jag förstår inte hur ett dam 44 kan passa om du är 1,55. Du får nog prova runt lite.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Damstorlek 44 är ungefär som herr 48-50 fast lite annorlunda sytt så klart. Fast jag förstår inte hur ett dam 44 kan passa om du är 1,55. Du får nog prova runt lite.

Kollade str på min jacka o förmodade att det va samma på byxorna men det va det ju inte så klart. Det va 44 på jacka o 40 på byxorna?

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!