Problem med Suzuki gsx 750 -98

Becciboo

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2014
Hoj
1998, Suzuki gsx 750
Hej, vill först bara säga är helt ny här och håller på att ta mitt mc kort :) har köpt en Suzuki gsx 750 -98. Den har funkat jätte bra sen i dec. Men tyvärr börjat krångla, jag hoppas verkligen att någon kanske har nån idé om vad problemet kan vara.
Första problemet var att när jag började svänga höger/vänster så varva den upp till 800 varv, heeelt livsfarligt. Men när vi löste det problemet så uppstod självklart ett annat.
Hojen dör när jag börjar sakta in eller i kurvor. Eller om jag bara gungar hojen fram och tillbaka. Kan de va skit i tanken kanske? Förgasaren som krånglar eller bara as kassa tändstift?
Som sagt, helt ny på detta, och det känns förjävligt att inte kunna njuta av det vackra hojvädret.

/Becca

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Varva upp till 800 varv? :va Tomgången ska ligga på 1200 ±100 varv. Det låter som att du har alldeles för låg tomgång, och ja, då där hojen om du släpper på gasen. Dessutom ska man ha grundgas in i, och lite påslag ut ur, kurvor :)

Becciboo

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2014
Hoj
1998, Suzuki gsx 750
Varva upp till 800 varv? :va Tomgången ska ligga på 1200 ±100 varv. Det låter som att du har alldeles för låg tomgång, och ja, då där hojen om du släpper på gasen. Dessutom ska man ha grundgas in i, och lite påslag ut ur, kurvor :)

Japp, de va ett litet fel på gasvajen men det problemet är löst. För när man svängde höger så gasa hojen av sig själv, eller när man drog i sladden. Men har prövat att höja tomgasen men de funkar inte. Hojen dör ändå.

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Gsxr 750 srad 98.k7 1000 motor.Yamaha r1-04 track
Kolla så sladdarna till batteriet aitter fast som dom ska.

Becciboo

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2014
Hoj
1998, Suzuki gsx 750
Jo blir nog att lämna i den :/ men men förhoppningsvis blir det bra. Tack för hjälpen:)

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin