Problem med tvättmaskinen

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Har ett problem med min Electrolux tvättmaskin.
Två år gammal (garanti precis gått ut) :huvet

Efter varje tvätt så är behållaren där man häller i sköljmedel full med vatten :va

Bara å ta ut en servicefirma på detta skulle kosta 750:- :kocko
Ngn här som jobbar med sådant?

i tvättmaskinerna vi har i huset så brukar det alltid vara en del vatten i den behållaren...ska det inte vara så kanske?

:va

$noop skrev:
i tvättmaskinerna vi har i huset så brukar det alltid vara en del vatten i den behållaren...ska det inte vara så kanske?

:va

Nä det skall vet väl inte?.....men inte så pass mkt att du inte får i ngt sköljmedel. För så är det nu i min nu.

Rasorblade skrev:
Nä det skall vet väl inte?.....men inte så pass mkt att du inte får i ngt sköljmedel. För så är det nu i min nu.

:rofl :rofl nä, så ska det nog inte vara..

det är inte en sån lucka du drar ut för att fylla på eller? För dom går väl att ta loss och tömma?

Rasorblade skrev:

Der är bara att ta bort topplocket och göra rent mekanismen med en diskborste. :tummenupp

En annan variant om du är lat är att bara ta ut och tömma behållaren på vatten innan du tvättar.

Lycka till!

JT skrev:
Der är bara att ta bort topplocket och göra rent mekanismen med en diskborste. :tummenupp

En annan variant om du är lat är att bara ta ut och tömma behållaren på vatten innan du tvättar.

Lycka till!

OK! Du kan inte precisera dig lite.....kanske en lite fin bild på vad jag skall rengöra :hihi

Rasorblade skrev:
OK! Du kan inte precisera dig lite.....kanske en lite fin bild på vad jag skall rengöra :hihi

tror han menar nåt sånt här

Bifogat

• toppmd2030.jpg
    toppmd2030.jpg
    33.7 KB · Visningar: 133
Rasorblade skrev:

Du lyfter av "locket" på tvätten, där ser du en arm som styr vattenflödet till skjölmedelsbehållaren. Den brukar gegga igen om man inte håller det rent. Ta en diskborste och gör rent!

Kör hårt! :yoparty

*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back