Swedish Viper
Be quick or be dead!
Grejjade lite med cykeln idag. Är några saker jag såg som jag undrar lite över ny som man är på mc.
Hade ett rätt så litet hack på ena gaffelbenet, syntes då det var lite brunt i det.
Hur mycket tål en packbox för hack? Igår efter jag tvättat av den lite så pös det västska ur dammtätningen när jag tryckte ihop fjädringen. Tror det var vatten för det luktade inte nåt av det och kändes inte oljigt heller. Har inte provat det igen idag pga hacket. Hur känns och luktar gaffelolja? Kan man putsa hacket med fin smärgelduk eller förstör man den blanka ytan med det så att det kan rosta?
Kollade luftfiltret med och då behöver man ju lyfta upp tanken. då såg jag rost!
Är lite lätt rost på fästena till tanken och på fästenas kanter och några prickar under tanken med. ser ut som det bara är ett tunt lager med nån enkel svart färg på undersidan tanken. Lite klent tycker jag på en hoj som är 3 år. Får väl se tills nästa vinter och måla om de rostiga områdena, eller vet nån om det går att fixa på nåt enklare sätt?
Fanns även lite bruna prickar undertill på nedre styrhuvudet. Också lite märkligt att det ska bruna så fort.
Hur mycket ska man kunna lyfta kedjan från drevet innan man kan anse den slut? Min kedja går att lyfta ca 2 mm och då är kedjan en aning för lös spänd med, är 5 mm för lös. Kedjan och dreven har gått 2400 mil nu. bakdrevet syns inte nåt nämnvärt på men fram så ser kuggarna lite lätt osymmetriska ut. Skulle tro att det går att köra en hel del mil till innan det är dags?
Ja det var en del det här men hoppas att någon orkar ge ett svar på detta. Har ju bara kört 240 mil på denna hoj då den är ärvd efter farsan + att man har haft kortet sen i juli så man har ju inte hunnit kikat å kollat på allt ännu. Vad för hoj det gäller ser ni ju till vänster.
Hade ett rätt så litet hack på ena gaffelbenet, syntes då det var lite brunt i det.
Hur mycket tål en packbox för hack? Igår efter jag tvättat av den lite så pös det västska ur dammtätningen när jag tryckte ihop fjädringen. Tror det var vatten för det luktade inte nåt av det och kändes inte oljigt heller. Har inte provat det igen idag pga hacket. Hur känns och luktar gaffelolja? Kan man putsa hacket med fin smärgelduk eller förstör man den blanka ytan med det så att det kan rosta?
Kollade luftfiltret med och då behöver man ju lyfta upp tanken. då såg jag rost!
Är lite lätt rost på fästena till tanken och på fästenas kanter och några prickar under tanken med. ser ut som det bara är ett tunt lager med nån enkel svart färg på undersidan tanken. Lite klent tycker jag på en hoj som är 3 år. Får väl se tills nästa vinter och måla om de rostiga områdena, eller vet nån om det går att fixa på nåt enklare sätt?
Fanns även lite bruna prickar undertill på nedre styrhuvudet. Också lite märkligt att det ska bruna så fort.
Hur mycket ska man kunna lyfta kedjan från drevet innan man kan anse den slut? Min kedja går att lyfta ca 2 mm och då är kedjan en aning för lös spänd med, är 5 mm för lös. Kedjan och dreven har gått 2400 mil nu. bakdrevet syns inte nåt nämnvärt på men fram så ser kuggarna lite lätt osymmetriska ut. Skulle tro att det går att köra en hel del mil till innan det är dags?
Ja det var en del det här men hoppas att någon orkar ge ett svar på detta. Har ju bara kört 240 mil på denna hoj då den är ärvd efter farsan + att man har haft kortet sen i juli så man har ju inte hunnit kikat å kollat på allt ännu. Vad för hoj det gäller ser ni ju till vänster.