Problem....

ka65

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2007
Ort
karlskrona
Hoj
Suzuki gs500-81
Tjena på er.
Har problem med min gs500-81. Va dåligt komp på 3och2. Rev ner den och det verkade som att packningen gått.
Har nu satt ihop den men har problem med att ställa kamkjedjan rätt.
Har försökt några ggr nu men det lyckas inte. Verkar fortfarande vara nått knas med 3 och2ans komp.....Tror det har med kamtiderna som inte stömmer?

Någon med lite info om en gammal ho?????:confused:
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Tjena på er.
Har problem med min gs500-81. Va dåligt komp på 3och2. Rev ner den och det verkade som att packningen gått.
Har nu satt ihop den men har problem med att ställa kamkjedjan rätt.
Har försökt några ggr nu men det lyckas inte. Verkar fortfarande vara nått knas med 3 och2ans komp.....Tror det har med kamtiderna som inte stömmer?

Någon med lite info om en gammal ho?????:confused:

häll ner lite olja i varje cylinder och gör ett nytt komp test, har du bra komp då är det ringarna...
Försök att ha i lika mycket olja i varje cylinder, och en i taget så svätter det inte då mycket.
 

ka65

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2007
Ort
karlskrona
Hoj
Suzuki gs500-81
Tjena Vegas och alla andra.
E nog inte ringarna. Har haft cylindrar och topp borta. Allt är i kalas skick(den har gått 2800mil).
Tror jag kanske fått kamdreven fel eller nått. Kanske någon som har lite info om det?
När 1an var i komp läge så va båda ventilerna lite öppna. Flyttade derven ett halvt varv och nu verkar 1an ok men verkar som 2an och 3an inte bygger nått komp.
Fick cycklen av min sambo när jag fyllde 40 men det är inget drag i den och ingen tomgång. Tog komp test och det var 8kg på 1an 1 på 2an typ 0 på 3an och 7,5 på 4an.
Läcker inte i ventilerna, och cylindrar o kolvar verkar helt ok.
Det va cilikon på topp packningen så jag tror det är någon klåpare som varit i den och skruvat. Tror inte dom heller fått allt ok innan jag fick mcn.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top