Progard montering tacksam för lite hjälp.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Köpte ett par progard på ebay. När jag fick hem dom o skulle montera på dom på min cbr600rr 08 så kunde jag inte få det o passa. jag kunde skruva i dom men gummit på hantaget går ju lite utanför själva handtaget så när jag skruvar i dom så går gummihantaget emot.. IMG_1752.jpg

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Är det expander-fästen på dom där? Flytta ut dom isåfall så du får frigång.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Är det expander-fästen på dom där? Flytta ut dom isåfall så du får frigång.

mena du dom som syns på bilden? dom tog jag av innan montering.... ska dom va kvar på asså? för det blir ju mycket mellanrum istället då.. eller funkar dom som expander gör menar du så dom drar ihop sig?

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Är det vulkad gänga i styränden? Jag satte på min R1a nu i vinter och jag fick lägga en vanliga bricka så gick det fritt sen....

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
mena du dom som syns på bilden? dom tog jag av innan montering.... ska dom va kvar på asså? för det blir ju mycket mellanrum istället då.. eller funkar dom som expander gör menar du så dom drar ihop sig?

Jag vet exakt inte hur det ser ut på din cbr600rr, men jag tror tanken är att du ska ta ur styrändefästena i dina org.styren och sedan använda expander-fästena som utvidgar sig inuti styrena och fastnar. Om du gängar i dina gamla styrändar en bit (dra inte åt), brukar det kunna gå att dra ur allt.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
nu i mina styr ändar sitter det ett litet hål med gängor som jag skruva av org styrändarna. på progarden jag fick så e det gångat i ena ändan så om man skulle skruva ihop dom så skulle dom nog funka som ni säger som en expander. MEN då måste det gå att få ur orginalet som du säger aelm. tror nog jag har en lösning påt nu:) får gå ut o fixa det under morgon dagen sitter med el capitan i högsta hugg just nu:fyllisar o tack för hjälpen goffen o aelm

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Jag vet exakt inte hur det ser ut på din cbr600rr, men jag tror tanken är att du ska ta ur styrändefästena i dina org.styren och sedan använda expander-fästena som utvidgar sig inuti styrena och fastnar. Om du gängar i dina gamla styrändar en bit (dra inte åt), brukar det kunna gå att dra ur allt.

Har skruvat i styrändarna en liten bit försöker o dra ur dom men dom sitter som berget. Får fan inte ut dom.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!