Tackar, ska ladda ner det omedelbums.McB skrev:Adobe Photoshop 7.* eller 8.0 (känt under namnet CS) är integrerat med ImageReady, vilket är ett mycket bra program för animeringar.
CPU-kraft är inte så jättekritiskt när det gäller Photoshop. Desto viktigare är internminne, vilket du saknar. Köp mer!berggren_martin skrev:Värst vad segt fotoskåp går på min dator. 0,87G processor och 128 i ram verkar vara i klenaste laget.
Kan man ha jord(en) på två ställen, eller jordas jorden?berggren_martin skrev:Jag har antagit uppdraget att pigga upp en hemsida genom att göra ett par animeringar som ska illustrera systemekologiska teorier. Tanken är att göra något åt det här hållet:
http://www.cul.slu.se/emergi/figur5/figur5.htm
Det är inte den typen av återvinning som menas. Via oljeindustrin så går flöden ifrån lagerresurser (olja) till huvudekonomin. Sen spyr bilarna ut avgaser som "återvinns" genom att de tas upp av växterna igen. Återvinning i vardagliga termer är det däremot inte frågan om eftersom det tar extremt lång tid innan nya resurser förflyttas ifrån den stora "ekosystem"-produktionssymbolen till "lagerresurs"-symbolen i form av olja. Detta var dock ett mycket förenklat exempel och det är egenligen inte flöden av materia som figuren visar.K-Micke skrev:Ska inte "återvinning" gå tillbaks till "ekosystemproduktion"?
Om man samlar in papper så går väl det till pappersbruket,
man strör inte ut det i skogen.![]()
Haha, det är är en "värmesänka"-symbol. I varje process som sker så är det bara exergin används till nyttigt arbete. Resten går förlorat pga termodynamikens andra huvudsats.K-Micke skrev:Ska inte "återvinning" gå tillbaks till "ekosystemproduktion"?
Om man samlar in papper så går väl det till pappersbruket,
man strör inte ut det i skogen.![]()
Det är ingen direkt film, det är bara att pilarna rör på sig. Det var inte mer avancerade animeringar än så här som jag hade tänkt mig.K-Micke skrev:Ok, jag ska kolla på filmen sen.![]()
Jag har kört lite GIF-animation med Ulead Animator och Lake Clear Animato.
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!