Program för planlösning

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Denna vinter är det all inn i mitt hus,,,,eget fiber,eget grävt kommunalt vatten,nytt avlopp,och med vattnet kommer två badrum som ska renoveras.
Köket står också för dörren men först efter sommaren,,.
Det ena badrummet ska bli en tvättstuga med toa o dusch och det andra ska byggas ut..

Man kan ju alltid rita på papper men det är mycke roligare på datorn,,,sååå om nån vet nåt bra och helst gratis program så vore det toppen.

Ska du bara rita det i 2D?
Det finns ju 30-dagars gratisversioner av många cad-program.

2D eller 3D spelar ingen roll,,det viktiga är måtten,,hittade ett på gustafsberg.se

har tagit hem sketchup och ska prova lite.

Sketchup är ett av de vettigaste alternativen om man inte vill sitta i flera timmar för att lära sig skiten!

Instämmer i kören... Har "byggt" 3D-modeller av hus, med träd och altan m.m. på några få timmar. Mycket snabbare att komma igång med, än annat jag testat. Har vissa egenheter, men det kan man lösa med workarounds.

Sketchup is the shit, funkar perfekt att göra Va-ritningar med också. Bara tanka hem en VA-ritning så du får en överblick över hur det ska se ut men i själva verket så behövs det inte så avancerad ritning utan ett vattenpass och ett mått band och ett A4-ark kommer man långt med vid avloppsbyggandet.

Kanske är helt ute och cyklar nu, men du skulle kunna testa google Sketchup...

Nej men skämt-å-sido så instämmer jag med dom andra.
Sketchup är riktigt enkelt att lära sig, och du får snabbt fram 3D-modeller med mått osv.

Jag får nog precisera min önskan..jag vill ha ett program ör att inreda ett rum tex badrum,,vatten o avlopp kommer att vara där dom är..

Måttband o papper är ju bra men dator är roligare

typ roomdesigner...

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S