FettSnok
96% enligt läkaren
Det händer saker såhär efter jul...
Har kikat mer på det där med dämparna, det blir nog fel utseendemässigt.
Idén kom sig av hur hojen såg ut innan jag monterat dämparna, då såg den väldigt smidig ut(även med plasten på). Hur som, plasten kommer att kapas till så den efterliknar det senare. Blir klart snyggast. Det får bli de gamla kåporna som kapas, därefter lackas.
Hojen har fått ny instrumentering från Acewell, riktigt trevligt!
Blinkers är bytade till små fina med dioder. För att slippa trams med motstånd
och liknande "patentlösningar" handlade jag ett relä från Feltema som inte har felvarning inbyggt. Standarden på Highland är av DIN-typ så det behövs ingen ombyggnad. Bolt on
Provkörningarna går framåt, jag har inte åkt en motard/offroad som går så in i he.... som denna gör nu. Vid acc så händer det saker, oavsett varvtal känns det som. Den bara vill, hela tiden!
Finns en del injusteringar kvar dock, Lambdavärden ligger inte som man kan önska vid låglast, en del kan härledas till turbulens i insuget. Starttjurigheterna är dock helt borta, även varm.
Provade en körning med toppar av nyare modell, där portkanalerna öppnats ytterligare, likt senaste motormodellen. Detta blev tamare och mer åt "touring"(eller vad man ska kalla det), antagligen har gashastigheten och därmed fyllnadsgraden i cylindrarna minskat med denna ökning av diametern i insugskanalerna. Det är klart märkbar skillnad mot de tidiga toppar jag kör med nu, dessa tidiga har klart råare bottenvrid, skjuter på bättre i mellanregistret... På topp märker jag ingen större skillnad mellan de två typerna, kanske hade en bänkning påvisat något mer effekt, men det är som sagt inget som jag noterat.
Det är säkert en smaksak, men jag gillar den karaktär den har nu, skarpt!
Hitta en projektorinsats från förra hojen, denna kanske går att få in i kåpan. Får damma av de gamla glasfibertakterna kanske..
Bilder på installation av mätare och annat smågodis kommer vid senare tillfälle.
Hade glömt ladda kameran sist...
/FS
Har kikat mer på det där med dämparna, det blir nog fel utseendemässigt.
Idén kom sig av hur hojen såg ut innan jag monterat dämparna, då såg den väldigt smidig ut(även med plasten på). Hur som, plasten kommer att kapas till så den efterliknar det senare. Blir klart snyggast. Det får bli de gamla kåporna som kapas, därefter lackas.
Hojen har fått ny instrumentering från Acewell, riktigt trevligt!
Blinkers är bytade till små fina med dioder. För att slippa trams med motstånd
och liknande "patentlösningar" handlade jag ett relä från Feltema som inte har felvarning inbyggt. Standarden på Highland är av DIN-typ så det behövs ingen ombyggnad. Bolt on
Provkörningarna går framåt, jag har inte åkt en motard/offroad som går så in i he.... som denna gör nu. Vid acc så händer det saker, oavsett varvtal känns det som. Den bara vill, hela tiden!
Finns en del injusteringar kvar dock, Lambdavärden ligger inte som man kan önska vid låglast, en del kan härledas till turbulens i insuget. Starttjurigheterna är dock helt borta, även varm.
Provade en körning med toppar av nyare modell, där portkanalerna öppnats ytterligare, likt senaste motormodellen. Detta blev tamare och mer åt "touring"(eller vad man ska kalla det), antagligen har gashastigheten och därmed fyllnadsgraden i cylindrarna minskat med denna ökning av diametern i insugskanalerna. Det är klart märkbar skillnad mot de tidiga toppar jag kör med nu, dessa tidiga har klart råare bottenvrid, skjuter på bättre i mellanregistret... På topp märker jag ingen större skillnad mellan de två typerna, kanske hade en bänkning påvisat något mer effekt, men det är som sagt inget som jag noterat.
Det är säkert en smaksak, men jag gillar den karaktär den har nu, skarpt!
Hitta en projektorinsats från förra hojen, denna kanske går att få in i kåpan. Får damma av de gamla glasfibertakterna kanske..
Bilder på installation av mätare och annat smågodis kommer vid senare tillfälle.
Hade glömt ladda kameran sist...
/FS