Projekt Honda BBT

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Nu jävlar ska det bli turbo ! Honda Black Blade Turbo.

Efter många goda tips från kunniga så har jag sammlat på mig lite grejer för att kunna börja med mitt bygge.

Hojen blir en salig blandning av Hondaprylar.(Bild 1)

Ram cbr900-98
Sving vfr800-05
Gaffel sp-1-00
Motor xx-1100-98

Turbon blir en KKK K24 (Bild 2)

Tänker ge mig på att bygga en vattenkyld ic ala Andersson Turbo.
Dock inte samma puts på doningarna:D

Har sammlat på mig några ic paket och oljekylare som jag undrar om dom kan funka på bygget.(Bild 3)

Tänkte ha paket 1 i plenumet med nya gavlar med anslutningar för vattnet
Storlek 250+100+60 mm.
Möjligtvis kapa bort någon rad.

Oljekylaren 3 som kyldel i frontkåpan för vattnet.
Storlek 310+75+50 mm.

Oljekylare 4 till oljan under frontkåpan.
Storlek 250+65+35 mm.

Har köpt 2mm aluplåt till plenumsidor och topp.
5 mm till bottendelen mot förgasarna.
Behöver hjälp att hitta trattar till plenumet.

Kommer att behöva massa hjälp och goda råd under resans gång, so bring it on !:tummenupp
 

Bifogat

  • 1.JPG
    1.JPG
    138 KB · Visningar: 254
  • turbo.JPG
    turbo.JPG
    77.8 KB · Visningar: 206
  • luft.JPG
    luft.JPG
    86.7 KB · Visningar: 198
Last edited:

Steen

Mer hk än kg
Gick med
15 May 2004
Ort
-
Hoj
-
Ang IC vet du om det funkar bra att använda ett luftkylt cellpaket och köra vatten igenom? håller på och letar lämplig cellpaket själv för ett vattenkylt plenum men hittar inget lämpligt.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Funderade lite i samma banor.
Kanske en liten oljekylare vore bättre
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Fick tillbaka ramen igår från alu-smeden, så nu sitter blackbirdmotorn i ramen!
Köpte en påse 42mm krökar så i morgon bär det av till Roman på Turbobanditen för att pilla ihop grenröret!
 

Bifogat

  • luren 059.jpg
    luren 059.jpg
    130.2 KB · Visningar: 282

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Fick tillbaka ramen igår från alu-smeden, så nu sitter blackbirdmotorn i ramen!
Köpte en påse 42mm krökar så i morgon bär det av till Roman på Turbobanditen för att pilla ihop grenröret!

Låter bra detta Här:tummenupp

ANG grenrörsbygge.. Jag ska också just till att bygga ett.... men är tveksam tiil att använda vanligt svartrör... Har hört att rostflagor kan lossna och flyga in i turbinen. känner du några som kör svartrör ...utan problem?
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Låter bra detta Här:tummenupp

ANG grenrörsbygge.. Jag ska också just till att bygga ett.... men är tveksam tiil att använda vanligt svartrör... Har hört att rostflagor kan lossna och flyga in i turbinen. känner du några som kör svartrör ...utan problem?

LAHI har väl byggt sitt i vanligt svart...den har ju rullat en del utan problem.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Va fan...har du två byggtrådar med samma namn :va

Japp.

Tycker att man får bäst respons i fighterforumet när det gäller hur hojen ska se ut, och i turboforumet om hur maskinen ska byggas.

Låter bra detta Här:tummenupp

ANG grenrörsbygge.. Jag ska också just till att bygga ett.... men är tveksam tiil att använda vanligt svartrör... Har hört att rostflagor kan lossna och flyga in i turbinen. känner du några som kör svartrör ...utan problem?

Polarna på Turbobanditen kör också med svartstål.
Funkar kanon i Romans 670hk Merca !
 
Last edited:

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Japp.

Tycker att man får bäst respons i fighterforumet när det gäller hur hojen ska se ut, och i turboforumet om hur maskinen ska byggas.



Polarna på Turbobanditen kör också med svartstål.
Funkar kanon i Romans 670hk Merca !

Bra då kör jag de också. vad är det för mening att kosta på dyra rostfria när man ändå ska linda rören,, jag har ju bara 2st rör och då går det utmärkt att linda med bandage.:tummenupp
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Bra då kör jag de också. vad är det för mening att kosta på dyra rostfria när man ändå ska linda rören,, jag har ju bara 2st rör och då går det utmärkt att linda med bandage.:tummenupp

Därför att brudarna gillar blingrör !:tuttar
Men då ska man kunna svetsa som Andersson också !
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
LAHI har väl byggt sitt i vanligt svart...den har ju rullat en del utan problem.

Jepp, jag har kört ca 2500 mil med mitt grenrör i svartstål, och jag har inte haft några problem med något som har med grenröret och turbon att göra. Bara växellådan :näsblod
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Jepp, jag har kört ca 2500 mil med mitt grenrör i svartstål, och jag har inte haft några problem med något som har med grenröret och turbon att göra. Bara växellådan :näsblod

Låter betryggande... sparade mig någon tusing och besvär med svetsning:tummenupp
 

bromsklossen

Nu med styrdämpare
Gick med
17 Feb 2006
Ort
mest i garaget
Hoj
Tuono v4r, RC8, HusaBusa
Ball koncept! Om du är intresserad av tips till vattenkyld intercooler så kolla in www.laminova.se De säljer kylkärnor för just detta ändamål.

Kanske är intresserad av din gamla tank till SP-1:an (om den finns kvar). Får se när jag tar tag i min egen hur illa däran den är. Pm:ar dig fram i mars eller så isf.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ball koncept! Om du är intresserad av tips till vattenkyld intercooler så kolla in www.laminova.se De säljer kylkärnor för just detta ändamål.

Kanske är intresserad av din gamla tank till SP-1:an (om den finns kvar). Får se när jag tar tag i min egen hur illa däran den är. Pm:ar dig fram i mars eller så isf.

Sorry, men jag har inte kvar tanken till sp-1.
Var hos Danne och Roman på Turbobanditen idag.
Har kommit halvägs med grenröret så jag siktar på att vara klar i morgon!

Kolla vilket cool julkort dom fått av en leverantör.
 

Bifogat

  • n.JPG
    n.JPG
    92.3 KB · Visningar: 372

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Grenrör nästan klart !
Lite mer puts sen duger det att lacka svart.
 

Bifogat

  • c.JPG
    c.JPG
    100.7 KB · Visningar: 431
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top