Hej, som många (bör) vet kliar det alltid lite i fingrar när vintern är på gång. Hoj säsongen har typ slut om man inte kör dubbat de klart.
Var jag tvungen att hitta på. Sagt och gjort, gick ut i verkstan och hittade ett lämpligt offer. En terra-moto TDX 125 PRO
Under alla år man surfart runt internet har man då och då råkat på bilder på div feta fiddymotarder, så tänkte att en sån vill jag också ha att dräggla över.
Tanken är att renovera och lacka motorn, eloxera det som behöver eloxeras, pullverlacka ramen samt sving, osv osv.
Hojen byggs med tanken att den ska bli mer som en prydnad snarare än något jag åker och leker av mig på (de har vi enduron till )'
Offret
börjat demontering
se så lite plats det tar...
Pryls till Anodisering (Eloxering)
och en bild på en del av lekplatsen
Börjat riva motorn, dock inga mer bilderp på detta men nu ligger den i alla delar ni kan tänka er
Blästring av ram och sving, dessa lämnades in på pullverlack idag (161110)
en sista och avslutande bild, mer kommer
Var jag tvungen att hitta på. Sagt och gjort, gick ut i verkstan och hittade ett lämpligt offer. En terra-moto TDX 125 PRO
Under alla år man surfart runt internet har man då och då råkat på bilder på div feta fiddymotarder, så tänkte att en sån vill jag också ha att dräggla över.
Tanken är att renovera och lacka motorn, eloxera det som behöver eloxeras, pullverlacka ramen samt sving, osv osv.
Hojen byggs med tanken att den ska bli mer som en prydnad snarare än något jag åker och leker av mig på (de har vi enduron till )'
Offret
börjat demontering
se så lite plats det tar...
Pryls till Anodisering (Eloxering)
och en bild på en del av lekplatsen
Börjat riva motorn, dock inga mer bilderp på detta men nu ligger den i alla delar ni kan tänka er
Blästring av ram och sving, dessa lämnades in på pullverlack idag (161110)
en sista och avslutande bild, mer kommer