Projektarbete!

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Finns det nån som har nåt förslag på vad jag ska göra som projektarbete nästa år?
Jag har funderat på det mesta i praktisk väg; bygga gocart/crosscart, bygga cykel, renovera hoj, renovera motor mm.

Men det mesta som är intressant är så jäkla dyrt! Min budget är typ 2 papp, så har ni några förslag?

Muerte

Enduro älskare
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2015 KTM Adventure 1190
Limstift skrev:
Finns det nån som har nåt förslag på vad jag ska göra som projektarbete nästa år?
Jag har funderat på det mesta i praktisk väg; bygga gocart/crosscart, bygga cykel, renovera hoj, renovera motor mm.

Men det mesta som är intressant är så jäkla dyrt! Min budget är typ 2 papp, så har ni några förslag?

en norsk dildo =) ett treo rör och en humla :tummenupp kostar inte många kr =)

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
O du tror att det kommer ta 100 poäng (ca. 100 timmar)?
Skämtar du, sånt avancerat tar ju minst 200 h.

Nä, seriöst, något tekniskt, ganska omfattande, gärna krångligt!
Eller också så tipsa bara om nåt man kan göra teoretiskt, typ en CAD-modell av Arne Weise *ryser*

Muerte

Enduro älskare
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2015 KTM Adventure 1190
Nä, seriöst, något tekniskt, ganska omfattande, gärna krångligt!
Eller också så tipsa bara om nåt man kan göra teoretiskt, typ en CAD-modell av Arne Weise *ryser* [/B][/QUOTE]

hehe =) en CAD-modell kan funka tror ja... men då ska man nog vara hyfsat duktig i det ;) eller så gör du någe i 3d studio max :D 3d studio är skit lätt hehe

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
[Slyna]Muerte skrev:

hehe =) en CAD-modell kan funka tror ja... men då ska man nog vara hyfsat duktig i det ;) eller så gör du någe i 3d studio max :D 3d studio är skit lätt hehe

3d studio har jag aldrig använt, jag har hört att det ska vara svårt att få till en naturtrogen form på hans intimare delar med det programmet :p återigen: *ryser*

Muerte

Enduro älskare
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2015 KTM Adventure 1190
Limstift skrev:
3d studio har jag aldrig använt, jag har hört att det ska vara svårt att få till en naturtrogen form på hans intimare delar med det programmet :p återigen: *ryser*

jo.. det är ganska svårt ja =) enda ja kan gör är glas me vatten eller annat flytande i :tummenupp

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
jag gjorde, dock inte i projektarbete, men i Cad/Cam kursen en Cartman... fräste sedan i aluminium... jävligt fräck.... men tar inte 100 timmar å göra...

fast den är tuff...

Lithium

Guest
jag har solidworks på datorn... läste under vårterminen CAD- B kursen i skolan... kan försöka ska arne waise... :D

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
hållundan skrev:
jag gjorde, dock inte i projektarbete, men i Cad/Cam kursen en Cartman... fräste sedan i aluminium... jävligt fräck.... men tar inte 100 timmar å göra...

fast den är tuff...

Det kan nog ta 100 timmar om man kör en Cam-beredning och svarvar den, han e ju rätt symmetrisk så man borde ju kunna offcentrera ämnet för att få han lite oval.

Annars så kunde man kanske gjort en liten modell av typ en 998R, eller nåt. Utan motor då... :(

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Limstift skrev:
Det kan nog ta 100 timmar om man kör en Cam-beredning och svarvar den, han e ju rätt symmetrisk så man borde ju kunna offcentrera ämnet för att få han lite oval.

Annars så kunde man kanske gjort en liten modell av typ en 998R, eller nåt. Utan motor då... :(

Har lite skisser på ett projekt jag ska göra snart... En minibike, med moppemotor och ramdelar frästa ur aluminium... Bara jag skaffar hjul så borde den gå att tillverka... Får se hur det går....

HA DE GÔTT

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...