Protest! CD/DVD -R skivor prisökning med 800%.

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Nu har överheten tänkt till igen, dax att sparka vilt i luften och höja priset på digitalmedia med typ 800%.

Jag vägrar!!!

Delta i protestlistan på http://protest.ath.cx/

Exakta detaljer på förslaget finns att läsa på protestsidan.

/Fenix

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Fenix skrev:
Nu har överheten tänkt till igen, dax att sparka vilt i luften och höja priset på digitalmedia med typ 800%.

Jag vägrar!!!

Delta i protestlistan på http://protest.ath.cx/

Exakta detaljer på förslaget finns att läsa på protestsidan.

/Fenix

"Denna lista kommer överlämnas till Justitiedepartementet för att visa vårt missnöje med lagändringen som vi tror kraftigt kommer missgynna de som inte ägnar sig åt illegal kopiering av upphovsrättskyddat material och således inte bryter mot några lagar."

Hmm.. så de tror att det kommer att drabba de som inte ägnar sig åt privatkopiering. Men det kommer inte att drabba de som gör det eller?

Nää.. jag vet inte.. men jag tycker nog att det är en ganska vettig idé iaf.
Det är ju ofantliga summor som företagen går miste om.
Bara för att folk inte vill betala för sig...

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
eus skrev:
"....

Nää.. jag vet inte.. men jag tycker nog att det är en ganska vettig idé iaf.
Det är ju ofantliga summor som företagen går miste om.
Bara för att folk inte vill betala för sig...

Fan, röker du majs eller nått? Gillar du att betala för saker som inte kommer dig till rätt. När du bränner ner dina sommarbilder från kameran till en cdskiva så får nån liten Bert Kalsson -fjant pengar av dig, över min döda kropp.
Vill dom komma åt illegalkopieringen får dom komma upp med något bättre, nytt mediaformat som är okopieringsbart (stor risk), höja priser på musikskivor eller någon annan lika urbota korkad ide. Jag struntar fulkomligt i om dom har valt fel bransch och förlorar pengar på att slutkunden är smartare än dom.

Internet kanske innebär döden för musikmagneterna, dom kanske bara kan håva in några ynka miljard i vinst på sina produkter... vad kan man säga, sånt är livet... ser ingen anledning till att jag skall fylla deras fickor med mina pengar för att dom inte har en marknadsanpassad produkt.

I extrema fall kanske det här leder till att massproduktionen av klipp å klistra grupper minskar och personligen ser jag inte det som någon förlust. Bra artister kommer alltid få sina skivor sålda för att slutkunden vill ha musiken på ett originalmedia.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy