PROTESTDAG LÖRDAG 2 MAJ mot nya mc-parkeringsregler i GBG

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Ort
Nynäs (Sthlm)
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
Det klagas alltid på att vi svenskar bara böjer oss fram, tar den i röven och håller tyst, och nu när någon för en gångs skull går emot resten av svenska folkets fega beteende så får hon skit för det?
Kämpa på Tina och visa att du inte är nöjd!
Det borde alla göra. Men nä, vi svenskar håller hellre tyst och muttrar på forum om hur vi ogillar saker.

så jävla bra skrivet :tummenupp :tummenupp

hoppas ni får bra väder på lördag:tummenupp
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Är tyvärr inte hemma. Annars hadde jag givetvis kommit....
 

ZZR Årsta

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Årsta
Hoj
2002, Kawasaki ZZR 600
Jag skulle skämmas om jag vore politiker, snacka om att inte ha förankring i verkligheten...:huvet
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
:tummenupp

Underbart att se att det finns engagerat folk!
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hur gick det? Hur många blev ni?
Är parkeringsreglerna ändrade nu? :confused:
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag önskar er lycka till i fortsättningen, fast jag tror att det blir för glest med bara varje lönehelg, folk hinner glömma trasslet mellan gångerna.....
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Har jag förstått rätt, att pga försämringarna som motorcyklister drabbats av så skall motorcyklisterna nu jävlas med bilisterna för att få som de vill? :confused: Dert är ju i så fall det dummase jag hört på hela långhelgen, förutom Vanja och Mona förstås.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
haha så bra, ja det där med att tvinga hojarna till p platserna verkar ju vettigt helst i storstäderna, där saknas ju aldrig parkeringar så bäst att fylla upp dom med hojar och mopeder oxå....

Nej en bättre lösning får dom nog allt komma på om dom nu tvunget ska ha in pengar av alla på 2 hjul oxå för det mpste dom inse själva är en värdelös ide med tanke på att det ändå inte finns p platser så det räcker.

Har jag förstått rätt, att pga försämringarna som motorcyklister drabbats av så skall motorcyklisterna nu jävlas med bilisterna för att få som de vill? :confused: Dert är ju i så fall det dummase jag hört på hela långhelgen, förutom Vanja och Mona förstås.

handlar nog inte mest om att jävlas utan att visa hur det blir....visst med en viss överdrift men varför vill dom att hojarna och alla miljoner eu moppar ska ta bilplatserna i en stad som redan har för lite platser...
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
handlar nog inte mest om att jävlas utan att visa hur det blir....visst med en viss överdrift men varför vill dom att hojarna och alla miljoner eu moppar ska ta bilplatserna i en stad som redan har för lite platser...

Jag tror inte det hjälper att göra bilister förbannade, och jag tycker det är fel också. Om politiker ger en samhällsgrupp något på bekostnad av en annan (som vårat samhälle är uppbyggt alltså) tycker jag inte den för tillfället krenckta gruppen har rätt att förstöra för den som råkade få förmånen för tillfället.
 

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel
Jag tror inte det hjälper att göra bilister förbannade, och jag tycker det är fel också. Om politiker ger en samhällsgrupp något på bekostnad av en annan (som vårat samhälle är uppbyggt alltså) tycker jag inte den för tillfället krenckta gruppen har rätt att förstöra för den som råkade få förmånen för tillfället.

Vilken förmån? Aktionen går väl bara ut på att visa på problematiken med att en hoj ska behöva ta upp en hel parkeringsplats. Nu blir det ju bara svårare att få parkeringsplats för alla. En del bilister kanske är avundsjuka på att hojarna får stå bredvid cykelställen men det slår ju bara tillbaka på dem, ställer man hojen på lämpligt sätt tar den inte upp mycket plats bredvid cykelstället heller.

Bra jobbat säger jag! :tummenupp

Jag tyckte det såg trevligt ut dessutom, en hojträff sådär på parkeringen :)
 
Last edited:

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Det osvenskaste och fulaste är att säga ifrån. Gissar att många mår dåligt som 17 över detta...

Men jag tycker det är helt rätt!
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Det är väl bara att återupprepa aktionerna tills dess att reglerna ändras?

Att stå som kommunen vill att man ska göra är väl i sig ingen aktion, men det visar på hur orimligt det blir.
 

Mogge.

fd.suzukimogge
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Skåne
Hoj
Kawa ZX9R
Absolut helrätt gjort.Vi Svenskar är oftast för fega för att säga eller göra något,utan sitter mest o muttrar vid matbordet om att allting är åt helvete.Visst är det lite synd om bilisterna som tyvärr blir drabbade av en sån här aktion,men vad skulle man annars gjort?Det verkade ju inte som att intressegrupper fick något gehör genom att diskutera.Nä mer "Franska" aktioner mot våra politiker så kanske dom vaknar (drömtänkande iofs,men vadå drömma kan man :D ) .Nästan så man e sugen själv på att övningsköra upp från Helsingborg nästa gång det ska parkeras,om inget annat så får man kanske lära känna lite mer hojfolk från vårt avlånga land :D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top