PROTESTDAG LÖRDAG 2 MAJ mot nya mc-parkeringsregler i GBG

boro-kawasaki

Driving black on black..
Gick med
24 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Die eldblad maschine 1000RR
Om detta görs varje lördag har det nog mycket större effekt på omgivningen..jag hakar lätt på. Vet inte om det märks alls om det sker under lönehelgen en dag i månaden. Eller har jag fel?
 

Quazar

BikerBoyz
Gick med
6 May 2008
Ort
Söderut
Hoj
ingen
Känns lite LBC (little baby-child) över det hela. Resten av landet har haft dessa regler länge och eftersom åka motorcykel är 90% nöjesåkning överlag så har jag aldrig klagat över gällande regler i mitt eget län
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Känns lite LBC (little baby-child) över det hela. Resten av landet har haft dessa regler länge och eftersom åka motorcykel är 90% nöjesåkning överlag så har jag aldrig klagat över gällande regler i mitt eget län

Varför skall man tigandes acceptera försämringar som egentligen inte fyller något tydligt syfte?!
- "Folk från göteborg har parkerat fel när de hälsat på i andra kommuner!"
....Och? Då får man väl bötesfälla dem där. Att straffa alla hojåkare i Göteborg känns rätt onödigt.

.....och argumentet att övriga kommuner har haft dessa regler är väl lika ovidkommande det med?!
Tror du invånarna Djursholm och Danderyd skulle hålla käft om man höjde deras kommunalskatt till den den nivå som är snittet övriga kommuner i landet?

När det är trängsel och huggsexa för varje liten parkeringsplats är det väl jäkligt praktiskt att de med tvåhjulingar har kunnat utnyttja andra ytor än parkeringsrutorna?!
 

Quazar

BikerBoyz
Gick med
6 May 2008
Ort
Söderut
Hoj
ingen
Jag tycker bara att folk som orkar klaga och protestera över sådana här saker måste ha lite för mycket fritid och vara ledsna människor i övrigt med. Ut och åk istället och njut av nuet. Det enda som händer är att fler personer blir irriterade på oss hojåkare. Tror knappast dem kommer ändra tillbaka lagen. Men gör dem det så har jag fel i frågan. Så trångsynt är jag inte så att jag inte kan erkänna att jag hade fel men jag tror inte jag behöver det i den här frågan
 

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Ulricehamn
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Jag tycker bara att folk som orkar klaga och protestera över sådana här saker måste ha lite för mycket fritid och vara ledsna människor i övrigt med. Ut och åk istället och njut av nuet. Det enda som händer är att fler personer blir irriterade på oss hojåkare. Tror knappast dem kommer ändra tillbaka lagen. Men gör dem det så har jag fel i frågan. Så trångsynt är jag inte så att jag inte kan erkänna att jag hade fel men jag tror inte jag behöver det i den här frågan

Så vi ska bara sitta stillatigande och inte gunga båten när de försämrar för både oss hojåkare och bilister, är det så du menar?
Med den här aktionen försöker vi visa de styrande hur det kan komma att se ut med de nya parkeringsreglerna i Göteborg.
 

Mogge.

fd.suzukimogge
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Skåne
Hoj
Kawa ZX9R
Gör det, du är hjärtligt välkommen. Tänk bara på att komma tidigt, P-platserna tar slut väldigt fort. Var en väldigt skön gemenskap bland alla hojåkare på heden igår.

Om vädret e ok och jag kan lura med min bror (handledare) så känns det som att det blir en kanon övningskörningsrunda :D
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
det här får bli veckans "i-landsproblem" :)

Kan ju tyckas vara en liten sak, men varför förvärra utrymmesproblemen på parkeringarna ytterligare genom att klubba igenom lagar som ökar belastningen? :)

Gynnar ju ingen, kanske minst av allt bilisterna.
 

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Short Valley
Hoj
KTM
Jag tycker bara att folk som orkar klaga och protestera över sådana här saker måste ha lite för mycket fritid och vara ledsna människor i övrigt med. Ut och åk istället och njut av nuet. Det enda som händer är att fler personer blir irriterade på oss hojåkare. Tror knappast dem kommer ändra tillbaka lagen. Men gör dem det så har jag fel i frågan. Så trångsynt är jag inte så att jag inte kan erkänna att jag hade fel men jag tror inte jag behöver det i den här frågan

:rofl :rofl :rofl :rofl


:pangihuve
 

Belz

tvåhjuling
Gick med
21 Jan 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 1100 XX
Det är bara att flytta till ett U-land om inte i-landsproblem gillas.
Det är helt enkelt ett ogenomtänkt beslut och den snabbaste lösningen för, ja inget, de flesta hade nog inte ens vetat om förändringen om det inte varit för protesterna och många hade fått reda på det den dyra vägen.

Även om femtio miljoner människor säger något idiotiskt är det fortfarande idiotiskt.
 

Norrlandsgrabb

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2009
Ort
Nol
Hoj
-05, Honda CBF600
Kollade just med p-bolaget som har hand om Hedens parkering.
Den är endast avsedd för bilar.
Så Mc, gästande turister i husbilar och annat som inte är bilar är inte välkomna till Avenyn tydligen.
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Fast nu blir det ju inte effekten så. Detta var ju en demonstration där alla medvetet samlats på ett ställe för att fylla parkeringen. Så när demonstrationen är slut finns det plats åt alla hojar och bilar som vill parkera där.

Så rätt, så rätt.
Troligtvis blir det bara lite gnäll då folk får gå lite längre.
Tror i ärlighetens namn att det blir ett vanligt "svensson-fenomen" av detta också.

Det gnälls, man biter ihop - går vidare för att knorra och gnälla lite till när nästa roliga förslag kommer.
 

Kneedrag

Guest
Jösses!!!!!:3freak Vad folk gnäller på ett forum på oss Göteborgare och omnejd som protesterar mot de nya reglerna. Vem är det som borde skaffa ett liv igentligen.

Om hojåkare varit vakna i Stockholm och omnejd så tycker jag att ni borde protestera för bättre parkeringsregler ni också. Men tydligen är ni så nöjda med det ni har.
Om ni varit i Göteborg och själv provat våra tidigare parkeringregler så tror jag ni också skulle uppskatta den smidiga lösning vi haft. Och kanske önskat samma regler till er stad.

det här får bli veckans "i-landsproblem" :)

Veckans I-landsproblem är också nu kan jag inte åka Bogan för det står poliser där :gråta Hur J**** dum kan man vara och åka samma väga fram och tebax till tanken är slut. Och tro att ingen stör sig på det.
Är intelligensnivån så låg bland hojåkare i tokholm?
 
Last edited:

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Kollade just med p-bolaget som har hand om Hedens parkering.
Den är endast avsedd för bilar.
Så Mc, gästande turister i husbilar och annat som inte är bilar är inte välkomna till Avenyn tydligen.

Är det skyltat för endast bil eller är det bara en uppfattning parkerings bolaget har? För det vore ju höjden om man ändrar reglerna så att MC måste stå i parkeringsrutorna samtidigt som man skyltar för ENDAST bil vid parkeringar..hur har dom tänkt då?
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Är det skyltat för endast bil eller är det bara en uppfattning parkerings bolaget har? För det vore ju höjden om man ändrar reglerna så att MC måste stå i parkeringsrutorna samtidigt som man skyltar för ENDAST bil vid parkeringar..hur har dom tänkt då?

Det är tydligen vara skyltat.
 

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Götet
Hoj
BMWs
Det är skyltat med endast personbilar. (tror det var pga husbilar parkerade där som billigt centralt boende).

Desto större skäl då att protestera på Heden :tummenupp Påvisa inte bara hur onödigt dumt det är att varje hojj ska ta upp en bilparkering men även att kommunen kräver vi ska stå på bilparkeringar.... men där får vi enligt deras skyltning inte heller stå.

Skojj att så många (inflyttade) Stockholmare blir avundsjuka och sura på att vi Göteborgare aktiverar oss och vill förbättra våra villkor.

- Vi Stockholmare snackar en massa och skämtar om er Göteborgare. Vad säger ni om oss?
- Stockholmare? Vi tänker väl aldrig på er!
:fyllisar
 

vx800

Medlem
Gick med
7 Jun 2005
Ort
Varberg
Hoj
Suzuki vx800 (först en rödmetallic...skrotad, nu en blåmetallic.)
Kunde tyvärr inte vara med pga att vi hade Mc-kortege den dagen men nästa gång !!

Var i h-te har de tänkt att vi ska parkera ?? På vanliga p-rutor och så är de märkta bara för bil ?? :huvet

Tror knappast att det kommer o komma rutor bara för MC ........
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top