PROTESTDAG LÖRDAG 2 MAJ mot nya mc-parkeringsregler i GBG

Kneedrag

Guest
Hej alla hojåkare i Göteborg och omnejd

Visa ert missnöje mot de nya mc-parkeringsregler som börjat gälla från den 20 april i Göteborg. Genom en gemensam action på Heden parkering på
Lördagen 2 maj 0900-1200.
Kom gärna tidigt om det går och ha hojen parkerad hela dagen om det är möjligt.
Parkera hojen och ta upp en hel p-ruta (du betalar ju för det).
Själv tar jag med en liten solstol + fika och sitter hela dagen (samt kollar så ingen idiot billist eller tjuv får för sig att flytta på min pärla och andra bikers hojar)).

Ta långfika, hälsa på polaren, gå på bio ,Meka med hojen så går tiden fort.
Ni som jobbar och inte kan komma loss ta hojen och parkera hojen på Heden (åk buss eller spårvagn alt. bil (kompis som kan köra er kanske) till jobbet från Heden om det går.)

Vi ses där
GixxerTina


Snälla mod låt tråden vara kvar det är dubbelpost men den är för alla som bor i Göteborg och omnejd som ej kollar Göteborgsforumdelen.
Till alla andra vill ni diskutera parkeringsregler starta en egen tråd. Tack
 
Last edited:

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Nej verkligen inte, men jag sitter inte ner tyst som en mus eller tackar och tar emot bara sådär.

Men du måste vara en mus du?

Nix... Men jag bor inte i Göteborg heller, så här uppe är vi väl helt enkelt vana vid att ta ansvar för våra fordon och parkera dom på för ändamålet avsedd plats.

Det brukar sällan bli några längre sträckor att gå, och har jag råd att åka sporthoj så har jag råd med en tjuga i parkeringsavgift också.

Jag fattar inte vad det är ni gnäller över egentligen. Varför ska vi märka ut oss och reta upp folk i onödan? Vi är redan utsatta för stark opinion som det är.
 

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Kan nån förklarar de nya reglerna för oss som inte bor i Göteborg? Snälla.
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Det klagas alltid på att vi svenskar bara böjer oss fram, tar den i röven och håller tyst, och nu när någon för en gångs skull går emot resten av svenska folkets fega beteende så får hon skit för det?
Kämpa på Tina och visa att du inte är nöjd!
Det borde alla göra. Men nä, vi svenskar håller hellre tyst och muttrar på forum om hur vi ogillar saker.
 

Kneedrag

Guest
Lördagen 2 maj 0900-1200. Inte vad som blev framröstat här men efter övertalning av Smartswede som fixar dit media blev det ändrat. Väntar bara på en mod som kan ändra till rätt datum .
 

Seb.F

Dvala tills sommarn
Gick med
5 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
r1 99
Det brukar sällan bli några längre sträckor att gå, och har jag råd att åka sporthoj så har jag råd med en tjuga i parkeringsavgift också.

Parkerar man i norrland kanske man betalar en tjuga men i stockholm betalar du 30 i timman.... Kan tänka mig att de e samma priser i göteborg. Blir rätt mycket pengar i månaden om man jobbar i stan. Jag tar 1/5 av den platsen en bil tar. Därför borde man inte heller behöva betala de priset en bil kostar att pakera!:mad:
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Nix... Men jag bor inte i Göteborg heller, så här uppe är vi väl helt enkelt vana vid att ta ansvar för våra fordon och parkera dom på för ändamålet avsedd plats.

Det brukar sällan bli några längre sträckor att gå, och har jag råd att åka sporthoj så har jag råd med en tjuga i parkeringsavgift också.

Jag fattar inte vad det är ni gnäller över egentligen. Varför ska vi märka ut oss och reta upp folk i onödan? Vi är redan utsatta för stark opinion som det är.
Hur ni gör i Sthlm skiter nog dom flesta hojintresserade i här nere, det är knappast pengarna i sej som är problemet utan principen att det faktiskt var smidigt att parkera förut!
 

Crilljack

Säg Hej vettja!
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Oskarström/Halmstad
Hoj
Husa 650-04, Yamaha R6-01
Lycka till :)
Anser ifall man ställer cyklen fint och inte hindrar något, tex jämte ett cykel ställ, så ska det va ok.
Lycka till iaf :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top