Protokoll från SM/SO/STCC-mötet

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Anteckningar från SM/SO/STCC-mötet

ANTECKNINGAR FRÅN MÖTET DEN 18 NOVEMBER 2006
(Mina/Johnny Cedergrens anteckningar från mötet)

Handlar om 2007 års racing.

Läs protokollet här:
http://www.sporthoj.com/article.php?aid=370

eller ladda ner:
http://www.sporthoj.com/stuff/sh18nov06.doc (Word-dokument)

Sammanfattningsvis är att SVEMO försöker ändra synen på organisationen och satsar på 5 årsavtal med STCC / Pro Superbike, samt en ungdomssatsning.

I SO sätter Mike Luff igång arbetet igen och arbetar hårdare för att öka kvaliten.

Vi kommer se vinster där vinnarna får köra internationellt utan kostnad.
I SM t.ex får vinnaren sina anmälningsavgifter till Pro Superbike betalda (värde 45000 kr). I SO får vinnaren ett "all included" paket för att köra i Tyskland / Holland.

Sport Produktion ersätter 250 SP och det blir endast B-förare, dock kan A-förare få klassa ner sig för att fortsätta köra sin klass.

Läs protokollet för mer info.

tack o vassego :tummenupp
 
Last edited:

KAAK

..en snickarjäkel,,;-)
Gick med
18 Sep 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Rejsbåge..
Bra jobbat! gott att kunna läsa ett protokoll från mötet klockan tolv dagen efter..hoppas du får roadracing.se också.. tack,tack.../Kenneth.
 
Last edited by a moderator:

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Positiva vibbar inför 2007! Jag hoppas VERKLIGEN att man via prime time tv ska kunna följa klassen, jag håller tummarna. Överlag ger protokollet ett väldigt positivt intryck. Låt nu svenska folket inse hur sjukt mycket ballare det är med bågar än med bilar!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Swedie skrev:
2618700
Jag ska göra mitt för att hjälpa både Mike Luff och Svemo. Jag skulle kunna rekommendera dom att kontakta mig om att sköta Roadracing.se, men det får dom själva komma underfund med.
Kanonbra med snabb och korrekt info, jag tycker att du ska kontakta Lodnert, Nordgren & Luff och erbjuda dina tjänster, SH är Sveriges största RR site.
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Sas det något om däck i SP eller är det upp till förarna och som gjort för kaos nästa år också?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
sege skrev:
2618785 Sas det något om däck i SP eller är det upp till förarna och som gjort för kaos nästa år också?
Körs på samma däck som i år. Regndäck nämndes ej. Men det har varit på menyn att godkännas.

(uppdaterat dokumentet)
 

FL

runt runt...
Gick med
30 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
R6
Om jag läser protokollet rätt så kommer Superstock600 enbart köras i SM och inte i SO. Läser jag rätt?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
FL skrev:
2618826 Om jag läser protokollet rätt så kommer Superstock600 enbart köras i SM och inte i SO. Läser jag rätt?
Detta är endast protokoll från vad som sas om ändringar, inte ett direkt protokoll som säger exakt vad som ska köras. Sådan info kommer senare.
Om ingen ändring sagd, så är det åtminstone som det var i år.
Superstock körs allåts åter igen i SO även nästa år.

Protokollet är uppdelat som så att SO nytt visas först. Sedan SM nytt och sedan STCC.
 

FL

runt runt...
Gick med
30 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
R6
Swedie skrev:
2618832 Detta är endast protokoll från vad som sas om ändringar, inte ett direkt protokoll som säger exakt vad som ska köras. Sådan info kommer senare.
Om ingen ändring sagd, så är det åtminstone som det var i år.
Superstock körs allåts åter igen i SO även nästa år.

Protokollet är uppdelat som så att SO nytt visas först. Sedan SM nytt och sedan STCC.


OK!
Tack för klargörandet :)
 

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
Det här med uppklassning är ju lite luddigt!
Det står att "uppklassning sker per automatik", men när man läser så står det att man måste ansöka själv.
Och vem får dispans ett år??
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
gixxermf skrev:
2618889 Det här med uppklassning är ju lite luddigt!
Det står att "uppklassning sker per automatik", men när man läser så står det att man måste ansöka själv.
Och vem får dispans ett år??
Jag skrev fel, det är korrigerat.

Den som VILL, får dispans ett år. Dock får man endast dispans 1 år. Därefter blir man automatiskt uppklassad. Hittills har det varit att man automatiskt blir uppklassad när man haft 8 poäng i genomsnitt per tävling.
 

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
Swedie skrev:
2618904 Jag skrev fel, det är korrigerat.

Den som VILL, får dispans ett år. Dock får man endast dispans 1 år. Därefter blir man automatiskt uppklassad. Hittills har det varit att man automatiskt blir uppklassad när man haft 8 poäng i genomsnitt per tävling.


Men om man måste ansöka om att bli uppklassad så känns det ju ganska meningslöst att ha dispans ett år.
Man ansöker ju inte för att bli uppklassad om man inte vill köra i en A- klass.

Dispansen verkar ju helt onödig om det inte är någon uppklassning per automatik.
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
gixxermf skrev:
2618962 Men om man måste ansöka om att bli uppklassad så känns det ju ganska meningslöst att ha dispans ett år.
Man ansöker ju inte för att bli uppklassad om man inte vill köra i en A- klass.

Dispansen verkar ju helt onödig om det inte är någon uppklassning per automatik.

Det hela är otydligt formulerat men det måste ju helt enkelt vara så här Svemo menar:

Direktuppklassningen skjuts upp ett år, men om du vill kan du själv ansöka om A-licens direkt. M.a.o direktuppklassning finns visst kvar, den är bara uppskjuten ett år.
 

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
nazurro skrev:
2618970 Det hela är otydligt formulerat men det måste ju helt enkelt vara så här Svemo menar:

Direktuppklassningen skjuts upp ett år, men om du vill kan du själv ansöka om A-licens direkt. M.a.o direktuppklassning finns visst kvar, den är bara uppskjuten ett år.

Jag mailade till lodnerth för att se om man kan få lite klarhet i det hela!
 

sandstream

Guest
gixxermf skrev:
2618981 Jag mailade till lodnerth för att se om man kan få lite klarhet i det hela!
Jag har redan mailat honom och fått svar som redovisats i den andra tråden om Svemo-protokollet.
Som skrivits innan kan en förare efter en säsong där han/hon tog tillräckligt med poäng för att klassas upp avstå uppklassningen och fortsätta som B-förare 1 år till men när det året är slut är det bara A-licens man kan söka.

Vilka klasser ingår i SO 2007?

Det nämns inget under "SM-Nytt" om delade helger, A och B. Var det något som dsikuterades?
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
gixxermf skrev:
2618994 Vad är det som säger att hans tolkning av det som är skrivet stämmer då?
Vad är det du inte fortfarande förstår? Om du inte heller litar på vad någon skriver här... invänta ditt svar från svemo så länge utan att röra om i grytan i den här tråden för mycket.
 

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Ort
solna
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Jag vet inte hur det är med er? Men det första jag såg när jag läste detta var att "en bra summa pengar" kommer att gå till ungdomssatsning mot att stcc får 1000cc som sm status :yoparty :Bugar

Det andra jag såg var alla dessa priser i form av EM-race betalda etc:tummenupp :Bugar
 
Last edited by a moderator:

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
gixxermf skrev:
2618994 Vad är det som säger att hans tolkning av det som är skrivet stämmer då?

För att det inte är en tolkning utan ett förtydligande av vad som står i protokollet.
Helt enkelt bara ett annat sätt att skriva det på.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top