Cykelstyre
Gudomlig sporthojare
Det var en del intresserade av att testa på ett dyk i tryckkammer så jag tänkte försöka arrangera ett besök på tryckkammar-avd på Östra sjukhuset.
Så passa på att undersöka tryckets effekter genom att vissla och klappa händer. Känna djupberusning och se de andras (man blir lite fnissig).. Se tryckets effekt på neoprene-materialet. Studera effekterna av Boyles lag (volymexpansionen). Lyssna på varandras röster (man låter som Kalle Anka pga att luftens densitet ändras)
Mitt förslag på datum är onsdagen 3 februari kl 1800.
Kostnad för detta är: 300:-/person (betalas på plats)
Skicka PM här eller ring/SMS:a mig för anmälan, 0733-671245
Grundläggande krav för att få gå in i tryckkammaren är:
- ALLA som går in i kammaren har certifikat med sig.
- ALLA som går in i kammaren är fyllda 18 år.
- ALLA är säkra på tryckutjämning och kan enkelt tryckutjämna vid dykning.
- Minst 8 personer max 14.
Loggbok och dykdator rekommenderas att tas med. Provtryckningen är precis som ett vanligt dyk.
Vi kommer gå ned till motsvarande 50meters djup så tänk på att inte planera något dyk 1 dygn innan eller efter detta. Ej heller någon intensivare dykperiod i nära anlutning till detta. Man kan som vanligt inte flyga 1 dygn efteråt heller.
Man kommer få byta om till sjukhuskläder, rutin dom har för att undvika olyckor.
Vill man följa med men ej gå in i tryckkammaren kostar detta 100:-
Efter trycksättningen så bjuds det på lite fika och en genomgång om tryckets påverkan på kroppen.
Är det någon som undrar över något så PM eller ring.
Så passa på att undersöka tryckets effekter genom att vissla och klappa händer. Känna djupberusning och se de andras (man blir lite fnissig).. Se tryckets effekt på neoprene-materialet. Studera effekterna av Boyles lag (volymexpansionen). Lyssna på varandras röster (man låter som Kalle Anka pga att luftens densitet ändras)
Mitt förslag på datum är onsdagen 3 februari kl 1800.
Kostnad för detta är: 300:-/person (betalas på plats)
Skicka PM här eller ring/SMS:a mig för anmälan, 0733-671245
Grundläggande krav för att få gå in i tryckkammaren är:
- ALLA som går in i kammaren har certifikat med sig.
- ALLA som går in i kammaren är fyllda 18 år.
- ALLA är säkra på tryckutjämning och kan enkelt tryckutjämna vid dykning.
- Minst 8 personer max 14.
Loggbok och dykdator rekommenderas att tas med. Provtryckningen är precis som ett vanligt dyk.
Vi kommer gå ned till motsvarande 50meters djup så tänk på att inte planera något dyk 1 dygn innan eller efter detta. Ej heller någon intensivare dykperiod i nära anlutning till detta. Man kan som vanligt inte flyga 1 dygn efteråt heller.
Man kommer få byta om till sjukhuskläder, rutin dom har för att undvika olyckor.
Vill man följa med men ej gå in i tryckkammaren kostar detta 100:-
Efter trycksättningen så bjuds det på lite fika och en genomgång om tryckets påverkan på kroppen.
Är det någon som undrar över något så PM eller ring.
Last edited: