Prova skytte eller lerduveskytte i Göteborg??

Sulan

WCX member
Gick med
6 Mar 2003
Nån som vet vart man kan göra det??

Skall ge bort det i present till en polare.
Jag hittar på adrenalin.nu men där måste man vara minst 10 pers å jag vill ju ge till 1 person..

Som sagt. Nån som gjort det själv eller vet vart man kan vända sig??
:confused:

Ett tips är att du Kollar med Slas lr Ola i våran klubb då dom är aktiva Jägare :)

Vet att man kunde få hyra bössa och få skjuta under uppsikt ute på Säve förut vet ej om det går längre då jag inte har vart där sen 2004

Ja var här mä jobbet o sköt duvvor:
http://www.hisingensjvk.com/

Hittar inge pris på hemsidan, men tror det var runt en 100-lapp det kostade. Ring o hör mä dem.

Edit, hittade pris:
http://www.hisingensjvk.com/index.php?page=skjutbana&section=pris
Nordisk trap 210,- per serie om 25 duvor - minst 5 deltagare
I gruppskytte ingår: Instruktör som går igenom vapen och säkerhet, serieavgift, ammunition och vapenhyra. Instruktören hjälper varje skytt för största behållning.

Lerduvor är svårt som fanken om det inte är rena frånduvor. Leta upp en pistolskytteklubb istället. Klart fräckare! Vi tar 300 kr i vår klubb (Jönköpings PK) för ett prova-på evenemang men även här är det minimum 5 pers pga alla funktionärer och förberedelser som krävs.
Klar valuta för pengarna iaf eftersom man får prova flera olika grenar och vapen (inkl magnumrevolvrar) under två-tre timmars tid. Jämför med gocart tex där det är 100 kr / 7 min...
Här är en länk till GPSSK's evenemang: De tar visst 375 kr och verkar inte erbjuda magnumskytte.
http://www1.idrottonline.se/templates/Page.aspx?id=421765

Kolla in mitt garage för mer info kring pistolskytte :)

Förtydligande pga flera PM: Jag bor i Jönköping och är inte på något sätt aktiv skytt i Göteborg. Jag bara tipsar lite. Förstår att jag kunde misstolkas :näsblod

Last edited:
Tjena,

Var med på ett pistolskyttearr. på skytteklubben i Sisjön. Grymt som fan, många kända pistoler och revolvrar från olika epoker testades!

Var även med på ett liknande arrr på Härlanda skytteklubb. Nästan samma upplägg men ändå lite mer action, skjuta runt hörn å grejer.

Båda arr:en var oerhört prisvärda!

Var även på ett skyttegille, tror det var åt Härryda-hållet. Då fick man skjuta lerduva, hagel på harbana samt älgstudsare. Jävligt sköj men inte lika mycket skjuta!

\m/

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...