Provkörning av BMW-bilar på Lindholms

XT

Medlem
Gick med
3 May 2005
Hoj
BANDIT 1200N -03
På Lindholms bil så är det fritt fram att provköra feta BMW:s. Företrädesvis dieselbilar. Finns även en 650 coupe´ med 367 kusar. 5.5 sek till hundra....kuuul var den. Provade i princip allt som gjorde 0-100 under 7 sek. 330d (231kus), 130i (265 kus), 745d (330kus), 535d (272 kus).......värt ett besök trots att de är fyrhjulingar.:tummenupp
/Anders

dsundelin

VIP
Gick med
9 Mar 2006
Hoj
250 excf -07
XT skrev:
2420498 På Lindholms bil så är det fritt fram att provköra feta BMW:s. Företrädesvis dieselbilar. Finns även en 650 coupe´ med 367 kusar. 5.5 sek till hundra....kuuul var den. Provade i princip allt som gjorde 0-100 under 7 sek. 330d (231kus), 130i (265 kus), 745d (330kus), 535d (272 kus).......värt ett besök trots att de är fyrhjulingar.:tummenupp
/Anders

De lät skoj, får åka dit då. Synd bara att jag tycker dom brukar vara så jävla griniga på lindholms. "Vet du vad självrisken är, ta det väldigt lugnt nu etc etc". Va fan ge mig nyckeln. :rolleyes:

XT

Medlem
Gick med
3 May 2005
Hoj
BANDIT 1200N -03
dsundelin skrev:
2420595 De lät skoj, får åka dit då. Synd bara att jag tycker dom brukar vara så jävla griniga på lindholms. "Vet du vad självrisken är, ta det väldigt lugnt nu etc etc". Va fan ge mig nyckeln. :rolleyes:

Dom sa ingenting, jag provade 5 bilar utan knot. Det är nog generalagentens bilar så Lindholms betalar nog ingenting.

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Jag och Tina var och provade 650 coupen nu på förmiddagen. Riktigt trevlig och med lite oomp i maskinen, tyvärr är man väl för härdad av hojen för att riktigt uppskatta prestandan men för en så stor bil var den riktigt pigg.

Helt klart en bil jag skulle kunna tänka mig, fast Tina tyckte den var ful :va

Ganska stor skillnad på lådan (automat) i sport kontra "vanliga" läget. Gott ljud från V8:an också :tummenupp

Last edited:

dsundelin

VIP
Gick med
9 Mar 2006
Hoj
250 excf -07
Nu har jag varit å prova två stycken också. Det blev 130 och 745. Skulle prova 650 också men de var slut på soppa i den, får fara dit och testa den sedan. Är väl dom tre bilarna som känns värda att prova, har man kört dom så känns de som de andra bara är budgetbilar. :tungan 745 var ju verkligen intressant, komfort ja visst! :yoparty

En annan bil som jag blev överaskad utav var Mazda 6 MPS. 2,3 Turbo på 260hk med fyrhjulsdrift. Riktigt fin, grymt skön låda och ett jävulskt klipp i motorn för att vara på 260hk. Vet inte om Bergners har den kvar än men dom hade en demo för ett par månader sedan.

Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping