Pshyco-Hoes och jealous guys

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
I dejtingtråden kom jag och tänka på ett speciellt fenomen:
"Pshyco-hoes"!

Jag har själv nyss blivit utsatt för en så jag undrar vad folk har för erfarenheter av dessa?

"Pshyco-hoes" kan även vara killar, fast då oftast kallade "Jealous-guys" så ja, tjejer få självklart också skriva!

Mer info får ni av en väldigt uppmärksam realist(som de flesta bra stand-up komiker är): Pablo Francisco:fakta:
Pshyco-Hoe:
[YOUTUBE-ID]trrb9FDfuGo[/YOUTUBE-ID]

Jealous Guy:
[YOUTUBE-ID]Qp4m_T9cOYI[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Hehe, har du sett "Obsessed"?

Mitt ex var för övrigt en "jealous guy". Var gång jag hade varit ute och kört hoj frågade han "hur många av killarna jag hade hunnit sätta på denna gången." Samma kille var otrogen mot mig (som man känner sig själv känner man andra) och fick väl nån form av dåligt samvete (?), vilket resulterade i att han väckte mig mitt i natten, gav mig på käften som hette duga och slängde ut mig på trappen, mitt i natten. När jag dumpade honom hängde han efter i 7 månader, och gjorde allt för att försöka få tillbaks mig. Han köpte tom en cross till mig! Detta var över 3 år sedan, och i förrgår ringde han och sa att han skulle köpa hus, och frågade om jag ville flytta in där med honom. :näsblod

Last edited:

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Suzuki SV1000S K4

Mitt ex var för övrigt en "jealous guy". Var gång jag hade varit ute och kört hoj frågade han "hur många av killarna jag hade hunnit sätta på denna gången." Samma kille var otrogen mot mig (som man känner sig själv känner man andra) och fick väl nån form av dåligt samvete (?), vilket resulterade i att han väckte mig mitt i natten, gav mig på käften som hette duga och slängde ut mig på trappen, mitt i natten. När jag dumpade honom hängde han efter i 7 månader, och gjorde allt för att försöka få tillbaks mig. Han köpte tom en cross till mig! Detta var över 3 år sedan, och i förrgår ringde han och sa att han skulle köpa hus, och frågade om jag ville flytta in där med honom. :näsblod

Shit, vilket psycho... :va

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600

Va fan jag minns inte att vi var tillsammans?!

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR

Mitt ex var för övrigt en "jealous guy".

Ja du jävlar där har vi både ett pshyco och en jävligt avundsjuk kille!:gnissla

Jag har haft en brud från borås trakten som är något år yngre eller två efter mig närmaste dagarna för att min polare försökte få ihop mig med hans tjejs polare.

Hur som. Jag fick prata med henne och vi skulle skicka en bild till varann och hon såg helt ok ut och hon tyckte jag var jätte snygg och efter det gick det utför. Först så babblar hon bara en massa om allt och inget och gör knappt ett stopp i pratandet och man hinner knappt ta in hälften, sen babblar hon på om sex plötsligt och allt hon gillar i sängkammaren och som grädden på moset så babblar hon en massa om att hon gärna vill träffa mig.. snart!:va

Jag försöker vara realistisk och tar det lugnt och försöker ge bruden en chans och se om hon kanske lugnar ner sig om man visar att man uppskattar henne... men nej nej! det blir bara värre.

Så till slut säger jag som jag tänker. att om vi skulle ses någon dag skulle det nog inte bli mer än att ha kul den tiden vi är med varandra då. Efter det ska hon börja(efter att jag endast pratat med henne i tele i 3 dagar) prata om att hon tycker att livet är pissigt för det ena och det andra och att hon känner att hon inte har koll på något. Jag försöker ta det lugnt och peppar henne med tröstande ord och att hon får väll försöka styra upp sitt liv helt enkelt. Då blir hon jätte arg och säger att jag inte ska försöka styra hennes liv.(emo varning helt enkelt)

Dagen efter skriver hon på dagen ett surt sms att det inte gick att lita på mig och att jag inte var den jag verkade vara:confused:

Någon timma efter att jag inte svarat på det kommer ett nytt liknande om att sex endast var något hon endast hade med någon som hon skulle kunna lita på etc etc och att jag aldrig skulle kunna vara den personen.

Samma kväll skriver hon ett nyss sms där hon säger att hon inte menade det hon sa och att hon saknar mig.:wtf

Den bruden gjorde iaf mig rädd!

EDIT:
För att även koppla det till själva "-hoe" biten så var hon jävligt duktig på att snacka om vad för sex hon hade haft med olika personer hon berättade om som var i alla möjliga åldrar.

Last edited:

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....

Shit, scary stuff.....

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
(som man känner sig själv känner man andra)
Eller hur?
De sjukaste och mest svartsjuka tjejer jag haft har även varit de som haft svårast att korsa benen när det kommer en fjong farandes.
Oftast verkar det tyvärr vara så att de som är svartsjuka är det av en anledning, och det är deras egna dåliga självkänsla. Ofta måste den tyvärr förstoras av kickar från olika håll.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
PsychoBitchuläggning...

God damnit, håll dig på behörigt avstånd... den tjejen verkar helgalen.
Nämn det även till din polare som försökte para ihop dig med psykbrytet.

Min enda erfarenhet av psychon är för många år sedan (jag var 18) när jag var ihop med en tjej ett par veckor... funkade inte och jag gjorde slut... då började hon skrika och gorma och gick sen ut och ställde sig på spåret och väntade på tåget... alltså inte på perongen...

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
God damnit, håll dig på behörigt avstånd... den tjejen verkar helgalen.
Nämn det även till din polare som försökte para ihop dig med psykbrytet.

Min enda erfarenhet av psychon är för många år sedan (jag var 18) när jag var ihop med en tjej ett par veckor... funkade inte och jag gjorde slut... då började hon skrika och gorma och gick sen ut och ställde sig på spåret och väntade på tåget... alltså inte på perongen...

Var tåget i tid?:va

Kneedrag

Guest
(som man känner sig själv känner man andra)
Eller hur?
De sjukaste och mest svartsjuka tjejer jag haft har även varit de som haft svårast att korsa benen när det kommer en fjong farandes.
Oftast verkar det tyvärr vara så att de som är svartsjuka är det av en anledning, och det är deras egna dåliga självkänsla. Ofta måste den tyvärr förstoras av kickar från olika håll.

Det där måste jag hålla med om. Samma sak med svartsjuka killar.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Summa summarum borde väl helt enkelt vara att man måste älska sig själv innan man kan älska någon annan eller någon annan kan älska en själv!

Mitt ex hade fått för sig att jag vart otrogen på en fest hon inte var med på (vet nu i efterhand vilken "gemensam kompis" som spred det ryktet), men hon sa aldrig något så hon blev mer och mer tjurig och förbannad för varje månad som gick. Så 3-4 månader mer av kaos och förvirring, plus att hon börjat ha kontakt sitt ex och en ny kille bakom min rygg så flyttade jag ut mitt pick-o-pack på en lördag medan hon var bortrest på en helgutbildning.

Kanske inte var meningen att vi skulle vara ihop ändå, men snacka om att sista två månaderna inte var trevlig och avslutet inte det minsta värdigt.

Kneedrag

Guest
Har aldrig fattat det där. Om tjejen/killen vet eller tror tjejen/killen vänstrar så gör de ofta samma sak tillbaka som hämnd. Själv skulle jag aldrig vilja sjunka till samma låga nivå genom att vänstra tebax.:va

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Summa summarum borde väl helt enkelt vara att man måste älska sig själv innan man kan älska någon annan eller någon annan kan älska en själv!

Det låter ju jättebra på pappret, tills du träffar någon som älskar sig själv så mycket att personen ifråga inte har någon kärlek över till sin partner. :näsblod

(Det andra du skrev lät inte alls skoj. :( Trist när sådant händer.)

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Var ute och satt i en soffa på en pub/nattklubb med en öl i handen. Efter en stund kommer en tjej som slår sig ned bredvid mig. Hann notera att hon såg riktigt bra ut! Ungefär en minut senare vänder hon sig emot mig och frågar: "Du ser väldigt trevlig ut och jag undrar ifall jag kan få ringa dig?" Tja, tänker jag, varför inte?

Hon får mitt nummer, säger att hon måste gå hem, reser sig upp och går. Tittar efter henne där hon trippar iväg i kort kjol och höga stövlar och svänger med sitt långa mörka hår. Undrar i mitt stilla sinne om det är sådana här hallucinationer man får då man är på väg att bli alkoholförgiftad av alltför många öl, men eftersom jag inte är särdeles onykter så slår jag bort tanken och börjar istället fundera på om det är någon dröm och provar det välbekanta knepet att nypa mig själv i armen. Inget händer, så jag tar en klunk öl till.

Efter några dagar börjar telefonen ringa. Dolt nummer står det på displayen och då brukar jag aldrig svara. Men efter det ringt tio gånger kommer jag på att det kanske är den här tjejen som ringer och svarar.

"Hej", säger hon. "Du kommer ihåg mig från Nattklubben?"
"Ja, hur skulle jag kunna glömma den händelsen?"

Vi kallpratar i ca två minuter, får bland annat reda på att hon är 25 år gammal och sedan börjar ett något bisarrt samtal.

"Har du förresten varit gift? Du kanske är gift?", frågar hon.
"Nej, det är jag ju inte, eller har varit.", svarar jag.
"Varför inte då?"
Funderar i en sekund och säger att jag ännu inte hittat den rätta.
"Men barn då? Har du några barn?"
"Nej, det har jag inte heller."
"Varför inte det?", frågar hon.
"Samma orsak som att jag inte har varit, eller är gift. Jag har inte hittat den rätta än."
"Vill du ha barn?", blir nästa fråga.
"Ja, om jag lyckas hitta den där rätta så vill jag nog det."
"Tror du jag kan vara den rätta?"
"Det är faktiskt lite svårt för mig, att avgöra det efter vi pratat tio minuter på telefon."
Sedan avhandlas lite olika saker och samtalet avslutas med att hon mer eller mindre bestämmer att vi ska gå på dejt. :)

Så när helgen närmar sig ringer hon och vi bestämmer tid och plats. En glass ute vid Bjärred. Föreslår självklart att vi kan ta hojen dit, om jag hinner byta bakdäcket, men hon avböjer bestämt och föreslår jag tar bilen istället.

Efter samtalet är avslutat tänker jag att det här kommer aldrig någonsin hålla, om det skulle bli en början, med tanke på att hon inte vill åka hoj. Börjar också så smått misstänka, att hon mycket väl skulle förbjuda mig att köra hoj om det skulle bli mer allvarligt. Man har ju läst den här tråden: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=108640

Hur som helst infaller dagen med stort D som i dejt. Har pysslat till mig själv så att jag visar mig från min bästa sida, vilket förvisso inte säger så mycket, men jag tror inte jag kommer skrämma slag på barn och pensionärer i alla fall. Hoppar in i bilen och kör till mötesplatsen, hon dyker upp och jag tänker igen, att det här är inte sant: En ung tjej på 25, som är både vacker och lite exotisk och så jag? Skrattar lite för mig själv då jag är väl medveten om att det är för bra för att vara sant.

Vi pratar lite om ditten och datten på väg ut mot Bjärred. Självklart så handlar det mest om hur hon ser på ett förhållande. Att man till exempel ska träffas i tre månader, sedan ska man flytta ihop och efter ca ett år ska man gifta sig och "tillverka" ett barn. Får dessutom höra att nästan alla hennes vänner gift sig och fått barn och då drar jag slutsatsen, att hon helt enkelt inte vill känna sig utanför i den vänkrets hon umgås i. Än en gång frågar hon om jag tror hon kan vara den rätta, varpå att jag svarar, att kanske är hon, kanske inte, att det fortfarande är ganska svårt att svara på en sådan fråga.

Ute i Bjärred bjuder jag henne på en glass. Vi går ner till stranden och pratar i ca en timme. Vi pratar om väldigt många saker, små som stora och det är ganska trevligt faktiskt. Sedan är det dags att köra hem igen och då vi står vid min bil så kommer en fräck Audi TT in på parkeringsplatsen och ut hoppar två brats-liknande killar i ungefär samma ålder som henne. Ser henne studera bilen och dem och nästan äta upp dem med blicken och jag ler för mig själv. Min bil är självklart inte lika cool som deras. :)

På väg hemåt så fortsätter vi prata lite.
"Tror du jag kan vara den rätta för dig?", frågar jag lite skämtsamt.
Hon ser lite besvärad ut och säger att det är svårt att veta.
"Tja, du ser att det är inte så lätt att veta sådana saker ens efter lite mer än en timme", säger jag och ler.
Väl tillbaka så säger hon att jag ju kan höra av mig. Hon säger hejdå och går hem.

På kvällen skickar jag ett SMS av ren artighet, tackar för en trevlig dejt och skriver att jag inte har något emot att ses igen, men att vi då tar hojen. Efter det har jag inte hört från henne, förutom då hon en gång, ca två månader efteråt, råkade komma åt telefonen på någon nattklubb, så att den ringde upp mig och jag hörde tjo och tjim och dunka-dunka-musik i bakgrunden. :)

Psycho? Tja... Lite grand på ett sätt, men inte på ett annat. Alla "konstiga" frågor hon hade i början - det kändes lite som ett förhör - och hennes bestämda uppfattning om hur ett förhållande ska fortlöpa: Pang, pang, pang, snabbt ska det gå! Barn, hus och säkert även en vovve inom ett år! Däremot inte psycho eftersom hon inte började ringa och telefonterrorisera mig. :tummenupp

Jag hoppas hur som helst det går bra för henne, för hon var trots allt rätt så trevlig att prata med. Hennes sätt - förhörsmetoderna och åsikterna om ett förhållande - skrämmer däremot säkert de flesta killar på flykt. :hihi

Last edited:

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09
Ja du jävlar där har vi både ett pshyco och en jävligt avundsjuk kille!:gnissla

Jag har haft en brud från borås trakten som är något år yngre eller två efter mig närmaste dagarna för att min polare försökte få ihop mig med hans tjejs polare.

Hur som. Jag fick prata med henne och vi skulle skicka en bild till varann och hon såg helt ok ut och hon tyckte jag var jätte snygg och efter det gick det utför. Först så babblar hon bara en massa om allt och inget och gör knappt ett stopp i pratandet och man hinner knappt ta in hälften, sen babblar hon på om sex plötsligt och allt hon gillar i sängkammaren och som grädden på moset så babblar hon en massa om att hon gärna vill träffa mig.. snart!:va

Jag försöker vara realistisk och tar det lugnt och försöker ge bruden en chans och se om hon kanske lugnar ner sig om man visar att man uppskattar henne... men nej nej! det blir bara värre.

Så till slut säger jag som jag tänker. att om vi skulle ses någon dag skulle det nog inte bli mer än att ha kul den tiden vi är med varandra då. Efter det ska hon börja(efter att jag endast pratat med henne i tele i 3 dagar) prata om att hon tycker att livet är pissigt för det ena och det andra och att hon känner att hon inte har koll på något. Jag försöker ta det lugnt och peppar henne med tröstande ord och att hon får väll försöka styra upp sitt liv helt enkelt. Då blir hon jätte arg och säger att jag inte ska försöka styra hennes liv.(emo varning helt enkelt)
.

haha fy fan :p, det låter ganska identiskt med en tjej som jag skulle träffa med, snacka på telefon o skicka bilder osv. o efter man märkt hur hon var sa jag att jag inte kunde komma, var för långt bort o nån annan dålig bortförklaring, då höll hon på o bryta ihop.. tur att man inte träffa na säger jag bara..

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Psycho

Har ett fall för många år sedan så kanske inte bara var psycho men otrolig mytoman. Den korta versionen är att hon var förlovad på distans och i ett 4-dagars fyllerus uppdagades det att förlovningen var bruten och att jag var ett intressant alternativ. Allt var frid och fröjd med trevliga middagar (i efterhand är jag otroligt glad att vi inte hann till "hela vägen") men helt plötsligt dyker killen upp trots att förlovningen var över. Då kom det fram att den inte var riktigt över ändå... Därefter följer en period av brutna löften varvat med självmordsplaner från hennes sida, jag fick åka dit och rycka skalpeller ur näven på henne som hon skulle skära upp handlederna med. Jag rekommenderade henne att styra upp sin förlovning, bröt kontakten och träffade en annan.

Nu började nästa process då jag utsattes för en otrolig smutskasting vilket blev riktigt jobbigt då vi hade samma bekantskapskrets och två månader senare hade nästa kille gått i samma fälla. Jag ringde honom och sade att du gör som du vill men så här gick det för mig, när det barkade åt samma håll drog även han sig ur och en månad senare satt en ny kille i fällan.

Det roligaste var att ingen av oss hade haft sex med henne men när någon av oss talade med henne privat hade hon definitivt haft sex med de andra två. Historien urartade med påståenden svåra operationer som hon gått igenom trots att det inte fanns ärr, skattemiljoner som var gömda på Jersey etc.

Numer är hon gift (vad jag känner till) men en kille som var helt ärlig mot henne att enda skälet han stötte på henne var p.g.a ringen på fingret...

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin