PSP-tråden

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag sökte å sökte men hittade ingen samlingstråd för oss nördar som skaffat oss en PSP :)

Som alla borde veta är PSP the stuff om man inte alltid sitter hemma, eller om man vill ha ett substitut för toalett-tidningen.

Jag har här på senaste tatt hem lite spel från blahdvd.com (dåliga priser? ;)) och vill lyfta fram två st som jag blitt riktigt förälskad i. Först kommer Valkyrie profile: Lenneth som är ett RPG som inte går jämföra me nåt annat. Det är ett 2d 3d plattforms rpg med otroligt stora valmöjligheter.

Det andra är Crush. Jag blev hooked direkt. Det är ett spel som handlar om att vända å vrida på världen för att ta sig runt banorna. Man går från 2d till 3d för att komma upp på platåer, komma förbi hinder, osv osv. Nytt och billigt är det på blahdvd.com!

Så, vilka är era favoritspel? Vad för hårdvara är det som gäller just nu? Har du något fränt trix att dela med dig med?

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
F*n jag skulle också vilja ha ett PSP :) Får dock nöja mig med att spela Valkyrie Profile på mitt gamla Playstation istället.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
F*n jag skulle också vilja ha ett PSP :) Får dock nöja mig med att spela Valkyrie Profile på mitt gamla Playstation istället.

Det kommer snart en ny version som är 30% lättare och som har tv-utgång och som man kan köpa till digitaltv-mottagare till (endast japan just nu dock). Kommer gå rätt billigt, typ 1500 spänn :)

Jag har inte satsat på någon consoll sedan nintendo 8bitars kom, men när jag fick lägga händerna på en PSP för första gången (en importerad) så var jag kär direkt :D Sen hare lagts x antal tusenlappar på spel å grejjer till den ;)

kN_KY

Rock on!
Gick med
24 Jul 2006
Hoj
Yamaha YZF250
Mina favvo spel till PSP e:

1. Dark Mirror. Man e någon form av agent som "ska rädda världens från skrurar". Riktigt schysst grafik o grym känsla i rörelserna som man gör.

2. Prince of Persia. Även detta spel har grym rörelse-känsla.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Det kommer snart en ny version som är 30% lättare och som har tv-utgång och som man kan köpa till digitaltv-mottagare till (endast japan just nu dock). Kommer gå rätt billigt, typ 1500 spänn :)

Jag har inte satsat på någon consoll sedan nintendo 8bitars kom, men när jag fick lägga händerna på en PSP för första gången (en importerad) så var jag kär direkt :D Sen hare lagts x antal tusenlappar på spel å grejjer till den ;)

Schysst, den ska jag nog fundera på att köpa :tummenupp Har just nu ett Nintendo DS om man pratar om bärbara spelmaskiner (plus alla Gameboymaskiner förutom den första och Advance SP) men det är inte riktigt samma grej vad det gäller grafik samt spel som det är till PSP :(

Hehe schysst :tummenupp Då måste du ha en hel del spel eller?

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...