PTFE är dåligt för miljön?! Kula.. när man äntligen hittat ett favvomedel så..

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A

Hur löser vi detta, finns det någon bra variant och vad heter på i sådant fall den?

Sillissar går bort p.g.a. måleri.. eller så finns det silikonlösning för det istället?

OM artikeln är korrekt, sprid budskapet. Usch, var rädd om barnen o.s.v..

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det var väl impregneringen så var boven?

Och giftiga ämnen vill man gärna undvika. Teflon ja, var det inte något ”larm” om dåliga stekpannor för tjugo år sedan eller så?

Mvh

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
eXaCkt vad jag och damen språka om så det "vet" man, ju men tog väl åt sig lika mycket som när snacket om chips eller om det var bränd potatis ? var det farligaste på jorden.

Typ.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Kom ihåg sportkläderna som inte skulle lukta svett, de var ju impade med nåt silvernitrat som naturligtvis sköljs ur i tvättmaskinen.
Diskmedlet som var bakteriedödande och reningsverket tyckte inte om det.

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
eXaCkt vad jag och damen språka om så det "vet" man, ju men tog väl åt sig lika mycket som när snacket om chips eller om det var bränd potatis ? var det farligaste på jorden.

Typ.
Chips och pommes är väl det som innehåller mest Akrylamid då det friteras i olja som används många gånger, men även hårt stekt stärkelserik mat och mjukt bröd ger ganska höga doser. Det tog lång tid innan jag såg ett samband med varför jag ofta blev så illamående/dålig i magen av Chips/mjukt bröd men jag misstänker att en faktor kan vara akrylamid. https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/oonskade-amnen/akrylamid

“Akrylamid är ett väl studerat ämne som ger skador på DNA (genskador) och vid höga doser även neurologiska skador och försämrad fortplantningsförmåga."

“Akrylamidens kromosombrytande effekt tyder på att det inte finns något tröskelvärde för cancerrisk, det vill säga det finns ingen dos som är så låg att den inte innebär ökad risk för cancer. När man gör sådana riskbedömningar utgår man från att människa och råtta är lika känsliga för ämnet i fråga"

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Man har väl inte ull för att motverka svett!!1 :4skrika

Ja det har säkert fina egenskaper, folk tror man kan rostskydda med det och allt vad det är men..

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...