Publika manöverbanor

spanken

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2015
Hoj
Yamaha FZ6N S2
Hejsan!

Ursäkta mig om detta är fel del av forumet att fråga detta. Hittade ingen riktigt lämplig plats.

Jag undrar om någon vet om det finns några utmarkerade manöverbanor i närheten av Halmstad? Främst för det nya manöverprovet för lågfart. Förr, många många år sedan, fanns det i slutet av flygrakan i närheten av Wapnö, dock finns där inte kvar några markeringar. Var kör man manöverproven i Halmstad nu för tiden?

Om intresse finns kanske vi även kan samla för andra orter så tillslut har vi en fin list med dessa platser som kan komma till nytta för de som vill kör så mycket som möjligt privat.

Mvh
Spanken

Litenochklen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jun 2015
Hoj
En gammal vän.
I Örebro finns banorna uppritade på Vältgatan, Pilängens industriområde.

EDIT: tänkte inte på det förut men är inte Vältgatan ett rätt kul gatunamn
att ha manöverbanorna för mc.

Last edited:

spanken

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2015
Hoj
Yamaha FZ6N S2
Det finns en lågfartsbana strax utanför Halmstad. Uppritad där den gamla macken stod mellan Kvibille och Getinge längs med gamla E6an.

Har tyvärr ingen adress för tillfället. Men är ganska så lätt att se. Är nu mera en stor ficka med ett buskage i mitten.

Last edited:

Posören

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2015
Hoj
Suzuki SV650S -05
Förlåt om jag highjackar din tråd lite.

Finns det några banor i Stockholmsområdet? Har hört talas om Hellasgården i Älta. Finns den kvar? Finns det några andra?

spanken

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2015
Hoj
Yamaha FZ6N S2

Finns det några banor i Stockholmsområdet? Har hört talas om Hellasgården i Älta. Finns den kvar? Finns det några andra?
Ingen fara, sharing is caring! Fyll på med fler ställen bara så kanske vi en dag hjälper någon mer själ att komma närmare sitt MC-kort :) Så hijacka på så länge diskussion rör sig kring att hitta publika manöverbanor.

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Thrux R

Manöverbanorna på Hellasgården finns kvar. Tyvärr är det ett par farthinder mitt i högfartsbanan (se streetview-länk) så den är väl inte helt superbra att träna på, men lågfartsbanan är felfri.

https://goo.gl/zmGvlr

Posören

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2015
Hoj
Suzuki SV650S -05
Ingen fara, sharing is caring! Fyll på med fler ställen bara så kanske vi en dag hjälper någon mer själ att komma närmare sitt MC-kort :) Så hijacka på så länge diskussion rör sig kring att hitta publika manöverbanor.

Tänkte lite så också eftersom rubriken inte specar någon plats :)

Solberga! Parkeringen framför. Åk dit på kvällen bara, körskolorna kör på dagen.

Tack för tipset :tummenupp Åker dit med bilen och spanar in stället först tror jag.

Manöverbanorna på Hellasgården finns kvar. Tyvärr är det ett par farthinder mitt i högfartsbanan (se streetview-länk) så den är väl inte helt superbra att träna på, men lågfartsbanan är felfri.

https://goo.gl/zmGvlr

Schysst med lite högre svårighetsgrad så blir uppkörningen en barnlek :D

spanken

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2015
Hoj
Yamaha FZ6N S2
Var på banan utanför Halmstad idag. Såg att någon mer har varit där och tränat. Kul att fler får nytta av den ? Ingen ifrån forumet som varit där?

Kan även tipsa om att Jula och Biltema har billiga koner. Funkar bättre än trasiga takpannor ?

Weebl

Medlem
Gick med
11 Sep 2016
Hoj
2007, Yamaha, FZ1 SA
Är det någon som vet vart körskolorna i Sundsvall kör nu när de har rivit upp asfalten i hamnen?

finntrollet

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2017
Hoj
Honda NC750X -17
Vi punktade opp högfarten i Surahammar, utanför Air Liquide.

Hmh. Bilden verkade inte vilka följa med.

romanochavo

galen? nää bah lite knäpp =)
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
2015 Yamaha mt-09
Hade vart guld om någon visste om något bra ställe i Göteborg nu när backaplan e väck...

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk

Cawwa

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2009
Hoj
KTM 1290 Super Adventure 2016
Karholmen i Torslanda vid Axess Logics har en plätt med uppmålade banor för både låg och högfartsbanor, i alla fall förra säsongen. För några år sedan fanns också vid Frihamnen, men kan vara överspelat nu.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring