Tompten
Även kallad Tompa
- Gick med
- 8 Aug 2005
- Hoj
- DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Här i Gävle är det vanligt att de dekorerar rondellerna med singel. Inte alls nå bra, tycker jag. Jag har dessvärre inte någon aning om varför de valt just singel, det kanske finns något bra argument. Det är säkert lätt att underhålla.
Men, det är ganska ofta någon marodör får för sig att det är en speedwaybana, och åker således runt där inne och sladdar. Och givetvis skvätter dom ut massor med singel på vägbanan. Det förekommer ju även att folk somnar eller är fulla, och dammar rätt över. Oavsett så hamnar skiten på vägbanan. Kan bli otrevligt när man kommer på motorcykeln. Visserligen syns det ganska bra, men ändå.
Är det fler kommuner som har så här?
Bifogar en taskig mobilbild, tagen i farten. Självklart av min sambo som satt bredvid.
Finns rondeller som är helt fyllda också.
Men, det är ganska ofta någon marodör får för sig att det är en speedwaybana, och åker således runt där inne och sladdar. Och givetvis skvätter dom ut massor med singel på vägbanan. Det förekommer ju även att folk somnar eller är fulla, och dammar rätt över. Oavsett så hamnar skiten på vägbanan. Kan bli otrevligt när man kommer på motorcykeln. Visserligen syns det ganska bra, men ändå.
Är det fler kommuner som har så här?
Bifogar en taskig mobilbild, tagen i farten. Självklart av min sambo som satt bredvid.
Finns rondeller som är helt fyllda också.