Pulverlack i Blekingetrakten?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hej alla!

Är det någon som kan tipsa om en sjyst pulverlackerare någonstans i Blekinge med omnejd, kanske rentav i krokarna runt Karlshamn? Jag kan såklart åka en bit för en bra lackerare men det är ju alltid kul om man kan gynna och hålla liv i det som finns lokalt, om det finns något vill säga. Så om någon känner till något får ni gärna hojta! Gäller en hojram.

Tack på förhand! :tummenupp

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Hej alla!

Är det någon som kan tipsa om en sjyst pulverlackerare någonstans i Blekinge med omnejd, kanske rentav i krokarna runt Karlshamn? Jag kan såklart åka en bit för en bra lackerare men det är ju alltid kul om man kan gynna och hålla liv i det som finns lokalt, om det finns något vill säga. Så om någon känner till något får ni gärna hojta! Gäller en hojram.

Tack på förhand! :tummenupp
Vafan har det blivit en Blekingetattare av dig!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vafan har det blivit en Blekingetattare av dig!
Jo, sen tre år tillbaka ungefär. Det är ju därför som jag titt som tätt beklagar mig över dessa eländiga jävla Karlshamnsbilister som inte fattar hur man ska köra i sin egen jävla rondell, de drabbar ju mig så gott som dagligen nuförtiden :gnissla :hihi

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Åh fan att jag missat det. Svärmor bor där nån månad till???
Joråsåatte :tummenupp Tjejen har sina rötter här uppe så när vi skulle köpa ett gemensamt boende så blev det Blekinge. Är ändå rätt fint här uppe, och man fick mycket kåk för pengarna jämfört med en del andra orter... Om folk bara kunde lära sig att köra bil skulle man säkert kunna ha det riktigt bra här :gnissla :rofl

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Gränums Lack tror jag har pulverlack. Vad är det du ska ha lackat?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Varför pulverlack?
Är lite anti mot pulverlack, minsta skada och det blir hål i lacken.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Varför pulverlack?
Är lite anti mot pulverlack, minsta skada och det blir hål i lacken.
Jag har tvärtom hört att det ska vara betydligt mycket tåligare än vanlig lack... :va Men jag kan ju ha fel i det, är ingen expert. Har bara hört att många rekommenderar pulver till exempelvis ramar och fälgar just för att det håller så bra på så utsatta delar.

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
Jag har tvärtom hört att det ska vara betydligt mycket tåligare än vanlig lack... :va Men jag kan ju ha fel i det, är ingen expert. Har bara hört att många rekommenderar pulver till exempelvis ramar och fälgar just för att det håller så bra på så utsatta delar.

Var bara väldigt noggrann med maskering av ytor som inte ska ha pulverlack, det letar sig in överallt och sitter som f-n.

Lite OT, Blekinge har varit som mitt andra hem. Släkten på pappas sida kommer från Hällevik, så där har jag tillbringat många sommrar. Pappa bodde i Nogersund innan han blev dålig och dom flyttade för drygt ett år sedan.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Pulverlack är bra men tycker de ska svepblästra sen en zinkgrund sist Pulverlack. Då funkar Pulverlack

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Pulverlack är bra men tycker de ska svepblästra sen en zinkgrund sist Pulverlack. Då funkar Pulverlack
Tack för tipset! Får kontakta firman och höra om det är nåt de kan fixa :tummenupp
Var bara väldigt noggrann med maskering av ytor som inte ska ha pulverlack, det letar sig in överallt och sitter som f-n.

Lite OT, Blekinge har varit som mitt andra hem. Släkten på pappas sida kommer från Hällevik, så där har jag tillbringat många sommrar. Pappa bodde i Nogersund innan han blev dålig och dom flyttade för drygt ett år sedan.
Det ska jag göra, tack för tipset :tummenupp

Hällevik bodde vi faktiskt i en kort period innan vi köpte vårt nuvarande boende. Tjejens föräldrars sommarhus låg där, så vi använde det som temporärt boende medan vi letade hus. Det är väldigt fint där :)

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Hoj
BMW R1200GS -16
DOT i Sölvesborg och YTAB i Näsum löser ju saken.
...även om nu Näsum skulle råka ligga i Skåne... så är det ju nästgårds.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Problemet med JIWE/DOT är att de är stora och de tar ut en minimiavgift på inlämnat gods. Jag har lämnat mycket till de under mina snart 30 år som smed/ byggsmed men det blir dyrt när man lämnar in något litet. Annars hade jag självklart rekommenderat de. YTAB har jag aldrig haft att göra med

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Problemet med JIWE/DOT är att de är stora och de tar ut en minimiavgift på inlämnat gods. Jag har lämnat mycket till de under mina snart 30 år som smed/ byggsmed men det blir dyrt när man lämnar in något litet. Annars hade jag självklart rekommenderat de. YTAB har jag aldrig haft att göra med
Förstår... Skadar ju inte att höra med dem men känns som att det kan bli onödigt dyrt att be dem ta sig an en enda pryl då... Men jag ska absolut kolla, tack för både tipset och för förklaringen :tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år