Pulversläckare... fifan..

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Hur tusan sanerar man efter skiten?

Jag lackade på myggen och starta en liten btgg brassa i golcbrunnen men den spred sig så jag slet åt mig en brandsläckare och döda den, tyvär va det en pulver släckare.. Nu är hela garaget fullt med pulver, kan man damsuga upp skiten eller går det bara rakt igenom, är skiten giftigt att andas in?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Jag lackade på myggen och starta en liten btgg brassa i golcbrunnen men den spred sig så jag slet åt mig en brandsläckare och döda den, tyvär va det en pulver släckare.. Nu är hela garaget fullt med pulver, kan man damsuga upp skiten eller går det bara rakt igenom, är skiten giftigt att andas in?

Det går bra att dammsuga upp, resterna kan du spola bort med vatten.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Försvann myggen?
/J

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

Är det Anticimex standardåtgärd mot mygg?

Nästa gång kan du skippa elden och bara använda pulversläckaren på myggen, då går det fortare. De lär ju inte heller vara speciellt förtjusta i pulvret...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Pulvret är inte giftigt, men kan vara jävligt irriterande en stund om man får det i luftvägarna(fråga inte hur jag vet).
Dammsug och sopa...sen får du dammsuga och sopa ännu mer. Det enda som tar stryk av pulver är om du får in det i elektronik och låter det vara kvar. Det ska viss kunna dra igång elaka korrosionsangrepp på kretskort odyl

Du har aldrig funderat på om ni kanske är två som är orsaken till att du och farsgubben inte drar jämt?? Vad i helsicke har du för teori bakom en btgg brassa?!?!

Last edited:

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
hans föräldrar kommer vara glad när de kommer hem över lite pulver jämfört med ett hus av kolrester:näsblod

Om det gäller garaget så ja. :näsblod

Läste först lite hastigt att han lackade på myggen och försökte döda den genom att spruta med brandsläckare! :hihi

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
3050767 Thinnersniffning + myggproblem + föräldrafritt = btgg brassa?
Mekat 16 h, grinig på polarns jävla moppe jävel som jag av nån anledning fixade åt honom trotts att jag hade miljoner saker å göra, polarn kläcker den intelegenta iden "Mygg gillar inte rök" lägger en olje trassa i golvbrunnen, lägger locket på och tänder. Polarn häller olja på det, det skvätter och jag tar brandsläkarn i tro om att det va A) kolsyre B) skum

En back öl va också inblandad iof.

Så, ölkonsumtion + irritation + trötthet + myggproblem + föräldrafritt = btgg brassa

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Så du menar att du aldrig har tänt eld på något i onödan??

Haha nä jag har aldrig tänt på nånting i onödan och hade jag gjort det hade det troligtvis inte varit vid 17 års ålder heller. Hurså, är det nånting vanligt som alla gjort eller?

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
Hojlös pga skada
De flesta har faktiskt pulversläckare, och försäkringsbolagen föredrar ändå pulver eftersom det funkar på alla typer av bränder. Vätska, elektronik, utomhus m.m. De räknar med att 1kg pulver kostar 10.000:- att sanera om man tömmer en sån i en villa eller lägenhet.

Motorer tar också grym "skada" av pulver. De som töm en pulversläckare mot motorn då den brunnit och sedan tömt ur oljan, brukar hitta torrt pulver ovanför oljan, då det inte gärna blandar sig med vätskor så bra.

Det är en av anldeningarna att dragracers skriker högt så fort det nämns att vi har pulversläckare i räddningsbilarna :) Men det är såklart som sista åtgärd, ifall inget annat hjälper.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA